Toon posts:

Logitech Z-5500 + Audigy LS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey,

Ik heb pas een Logitech Z-5500 gekocht en wil deze aansluiten op mijn Sound Blaster Audigy SE (http://www.alternate.nl/h....html?articleId=-1046757&) met een 3.5mm jack naar Toslink (optisch). Dit heb ik geprobeerd, maar er komt geen geluid uit mijn speakers terwijl het balkje bij de geluidinstellingen wel oploopt. Nu heb ik het probleem samengevat in 3 opties:
A) Mijn setup is fout, ik moet een andere audiokaart hebben.
B) Ik heb Windows 7 en de creative drivers presteren weer eens zwaar onder de maat.
C) Mijn instellingen zijn verkeerd.

Plaatje ingangen geluidskaart:
Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/8206/img0112q.png

Extra informatie instellingen:
Volgens mij zitten hier nagenoeg geen fouten in, alleen digitale uitvoer staat aan en het apparaat geeft wel geluid via mijn andere speakers op het moment dat ik een paar settings verander.

Alvast bedankt

[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 22-11-2009 16:28 ]

• StijNoS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 17:46
Je geluidskaart ondersteunt spdif. Dit is een coaxiaal signaal geen optisch signaal.
Volgens mij moet je je digital out v.d. geluidskaart verbinden met je coaxiale ingang op je z5500.

??blabla??

Verwijderd

Topicstarter
Lekker is dat maar het zou moeten werken met coaxiaal want dan moet ik 10 meter coax kabel halen en deze kabel van 17 euro 'weggooien' kan ik net zo goed een nieuwe audiokaart halen ^^ want ik heb genoeg van creative. Staat niet eens bij vermeld of het coaxiaal of optisch digitaal geluid bied...., maar het is dus wel mogelijk om digitaal geluid te krijgen met een coax kabel? Iemand anders nog bevestiging hierop? Bedankt StijNoS voor je snelle antwoord :)

[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 22-11-2009 16:28 ]

• StijNoS
Bij mij werkte het bij mijn z680 op de volgende manier:

Een audio kabel van 3,5 jack naar 2 tulp stekkertjes.
3,5 jack in je geluidskaart en 1 v.d. 2 tulp stekkertjes in je de coaxiale ingang van je z5500.
Als de 1ene tulp niet werkt, werkt de andere als het goed is wel.
Afbeeldingslocatie: http://www.kleinspul.nl/products_pictures/m_3-5-m_tulp-m_stereo_goud_2.jpg

Een mono kabel kan natuurlijk ook..

[ Voor 13% gewijzigd door StijNoS op 19-11-2009 15:56 ]

??blabla??

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik wil wel digitaal geluid oversturen dat lukt zo niet en als ik dat doe kan ik beter alsnog een digitale coax gebruiken, maar het enige dat ik echt wil weten is kan ik mijn Z-5500 aansluiten met een 3.5mm jack naar Toslink met mijn audiokaart? Anders haal ik er gewoon een van Asus, want die coax kabel die ik dan vervolgens moet halen kost ook weer geld en met een nieuwe audiokaart ben ik iets duurder (maar wel beter uit).

Deze heb ik trouwens op het oog: http://www.alternate.nl/h...WARE&l1=Geluid&l2=Kaarten

Bedankt

Verwijderd

Ik heb eerder een z5450 aangesloten op een xFi doormiddel van een mini-jack naar 1 tulp plug op de geluidskaart en dan een soort van een videokabel (tulp-tulp kabel). Dit aangesloten op de Coax aansluiting op de z5450.. werkt prima

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:12:
Ik heb eerder een z5450 aangesloten op een xFi doormiddel van een mini-jack naar 1 tulp plug op de geluidskaart en dan een soort van een videokabel (tulp-tulp kabel). Dit aangesloten op de Coax aansluiting op de z5450.. werkt prima
Ja maar hiermee stuur je toch geen digitaal geluid door of zit ik nu fout?

[ Voor 2% gewijzigd door FeaR op 22-11-2009 16:28 ]

• StijNoS
Het signaal wat erdoor gaat is digitaal. Je gebruikt er alleen een standaard kabel voor.

Ik heb het mijn speakers zo ook heel lang aangesloten gehad.
De ontvanger van de speakers geeft ook netjes Dolby Digital of DTS aan.

??blabla??

Verwijderd

Topicstarter
StijNoS schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 15:46:
Het signaal wat erdoor gaat is digitaal. Je gebruikt er alleen een standaard kabel voor.

Ik heb het mijn speakers zo ook heel lang aangesloten gehad.
De ontvanger van de speakers geeft ook netjes Dolby Digital of DTS aan.
Maar waarom zijn er dan digitale kabels als het ook kan met normale? Er moet toch een voordeel aanzitten... sorry dat ik zo moeilijk doe, maar ik wil gewoon de beste set up creeren :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vernomen dat het niet mogelijk is om geluid door te sturen via 3.5mm --> optical, maar wel dat het mogelijk is om optical --> 3.5mm te doen klopt dit? Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 22-11-2009 16:28 ]

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Je hebt dan een 3,5 mm toslink converter nodig zoals deze http://kabeltje.com/optische-adapter-toslink-35mm-p-51.html

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Verwijderd

Topicstarter
Umm nee dat werkt ook niet want ik heb toevallig exact dezelfde hier liggen ^^, ik denk dat het inderdaad gewoon niet mogelijk is om van 3.5mm --> Toslink door te sturen, net getest met mijn TV als ik de Toslink kant aansluit komt er wel een signaal door de 3.5mm(rood licht) en andersom niet :(. Ik denk dus gewoon dat ik de verkeerde kabel heb gekocht... achja. Zou iemand dit nog kunnen bevestigen?

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 22-11-2009 16:29 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Aansluiten van speakers is iets dat in AUD hoort, niet in OH.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 22:40:
[...]

Ja maar hiermee stuur je toch geen digitaal geluid door of zit ik nu fout?

Bedankt

~~Yami_Bas
Wanneer je deze aansluit op de coax-aansluiting, is dit wel digitaal.

Je kan ook een geluidskaart kopen met een optische uitgang.
bijvoorbeeld:

http://www.alternate.nl/h...ARE&l1=Geluid&l2=Kaarten/

Dan kan je de set aansluiten via het optische signaal

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 13:00:
[...]

Wanneer je deze aansluit op de coax-aansluiting, is dit wel digitaal.

Je kan ook een geluidskaart kopen met een optische uitgang.
bijvoorbeeld:

http://www.alternate.nl/h...ARE&l1=Geluid&l2=Kaarten/

Dan kan je de set aansluiten via het optische signaal
Ik denk dat ik dit ook ga doen, maar dan geen creative heb nu een soundblaster audigy erin zitten en heb bijna niks anders dan driver problemen ^^. Maar bedankt :), maar heb jij enig idee of het mogelijk is om 3.5mm naar Toslink door te sturen of is dat gewoon echt niet mogelijk ^^?

[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 22-11-2009 16:29 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:16

FeaR

In GoT we trust

StijNoS schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:37:
Je geluidskaart ondersteunt spdif. Dit is een coaxiaal signaal geen optisch signaal.
S/PDIF kan zowel een digitaal coax als een optische toslink zijn. Dus alleen S/PDIF zegt niets ;)
Beste Yami_Bas,

Groeten onder elke post die je maakt is niet nodig. Zie hiervoor Het Beleid, De Groeten

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Oke sorry wist ik niet, maar kan niemand mij hier een antwoord geven? Want ik vind het best een standaard vraag... Alvast bedankt.
Pagina: 1