Probleem met Raidcontroller

Pagina: 1
Acties:

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
Heb na weken wachten eindelijk gisteren een Highpoint Rocketraid 2680 binnen. Gelijk ingebouwt, kabels en harddisks eraan en....niets. Het apparaat lijkt goed te werken, kan het bios ervan in, drivers in windows werken ook en ook het flashen van het bios gaat allemaal goed. Echter, de controller herkent geen enkele harddisk; mijn WD Blue's en Green's worden niet gezien(met beide biossen niet).

Heb direct gemaild naar Highpoint (nog geen reactie) en Azerty, de shop waar ik de controller gekocht heb.

Azerty is gelijk kort en krachtig; als die defect is kan ik hem omruilen en als die niet defect is kunnen ze de controller niet terugnemen. Dat laatste verbaast me zeer. Hoe zit het dan met de "wet koop op afstand" ?
Volgens mij kan ik het apparaat gewoon binnen zeven werkdagen terugsturen, zelfs zonder een opgaaf van reden.

Waarom die harddisks niet gezien worden is me een raadsel, hoop dat ik snel iets hoor van Highpoint en/of heeft iemand enig idee waar dit aan ligt ?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Heb je de hdd's geformateerd? Moet je in de bios de hdd's toewijzen of worden ze helemaal niet herkent? Heb je ze juist aangesloten volgens de handleiding. Moet je de controller resetten? Heb je de controller in het goede slot gestoken? Worden de hdd's ondersteund?

Dus geef is wat meer info.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
De harddisks komen van mijn onboard ICHR10 en de meeste heb ik onder Windows unformatted (no allocation).

De controller resetten hoeft niet, zie nergens iets waar ik dat zou kunnen doen. De controller ziet gewoon de harddisks niet, niet de WD blue 640GB en niet de Green van 500GB. In het bios van de raidcontroller kan ik dan ook helemaal niets. Na de melidng detecting harddrives..., is er niets, helemaal niets.

Of highpoint deze harddisks op de "supported" lijst heeft staan weet ik niet, het is een SAS/Sata raidcontroller waar je met een paar SAS/sata miniport adapter kabels 8 harddisks aan kan hangen.

De harddiks staan iig niet op hun (verouderde?) lijstje:
http://www.highpoint-tech.com/

Wel staan er genoeg andere WD's vermeld.

UPDATE

Het probleem is zeer waarschijnlijk gevonden: ipv "forward" mini-sas tot sata kabels heb ik de verkeerde "mini-sas tot sata cross-over kabels bestelt; mede dankzei het advies van een medewerker van Azerty ;(

Had er tot gisteren nog nooit van gehoord; cross-over kabels voor je raidcontroller. Vroeg het nog wel tot 2x toe, daar ze bij de eerste reactie er geen gehoor aan gaven.

Het antwoord luidde "U heeft er inderdaad twee voor nodig"
op mijn vraag "Heeft u ook mijn email gelezen omtrent de benodigde kabels ? Zal de vraag even herhalen:
Moet er denk ik wel miniport naar sata kabels bij hebben, denk dat ik deze nodig heb, artikel 158081.Klopt dat ?"
Zoja, wil ik er twee van hebben.

Gelukkig is het iig opgelost :)
Met dank aan de goede en snelle service van Highpoint _/-\o_

[ Voor 44% gewijzigd door Madrox op 21-11-2009 02:22 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!