• Nforcer181
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-10 16:48
Hoi iedereen,

onlangs heb ik een workshop gevolgd over web 2.0 en aanverwante dingen. We hebben het ook kort gehad over de digitale identiteit en de voor en nadelen die eraan kleven...

Omdat tweakers een vrij uitgesproken mening hebben over diverse onderwerpen en omdat hier veel kennis aanwezig is bij de mensen, wilde ik mijn bevindingen met jullie delen en jullie mening horen over het onderwerp digitale identiteit en over de voor en nadelen die er aan zitten.

Waarschijnlijk hebben velen van jullie profielen op hyves, linked in of andere soortgelijke communities (ik weet dat jullie een profiel op tweakers hebben ;))

Waarom hebben jullie je wel of niet aangemeld en wat voor info plaatsen jullie erop? Wat denken jullie dat er in de toekomst met jullie informatie wordt gedaan of waar zal het handig zijn?

Denken jullie dat de info mis/gebruikt zal worden of zal het wel meevallen?

kortom:alle input over het onderwerp is welkom!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

nah tuurlijk als je een nieuwe werkgever zoekt zal die een kleine search op google naar je doen :)

Over sommige dingen uit mijn verleden op het net ben ik niet echt trots maar goed wat doe je er aan?

maar wat voor discussie zoek je precies?

Lekker zijn is een gave :)

Verwijderd

A.Nikiforov schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:08:
wilde ik mijn bevindingen met jullie delen
En wat zijn je bevindingen?

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik heb expres geen hyves-account. Ik word er namelijk helemaal niet blij van als mensen uit het verleden mij kunnen opzoeken. Verder is het me een raadsel waarom je eigenlijk een hyves-account zou willen hebben. Wat heb je daar nou aan?

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• Nforcer181
de discussie zou naar mijn idee over de volgende punten gaan:

1. wel of geen profielen op internet aanmaken? (en waarom)
2. hoeveel moeite ben je bereid te doen om ongewenste dingen op internet te verwijderen?
3. ga je de waarheid een beetje verdraaien om er beter van te worden? (bijvoorbeeld foto of sommige data)

voor de rest is het denk ik een onderwerp waarover meer valt te zeggen...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

A.Nikiforov schreef op donderdag 19 november 2009 @ 23:28:
de discussie zou naar mijn idee over de volgende punten gaan:

1. wel of geen profielen op internet aanmaken? (en waarom)
2. hoeveel moeite ben je bereid te doen om ongewenste dingen op internet te verwijderen?
3. ga je de waarheid een beetje verdraaien om er beter van te worden? (bijvoorbeeld foto of sommige data)

voor de rest is het denk ik een onderwerp waarover meer valt te zeggen...
Kun je dan zelf een voorzet geven, dwz je eigen mening geven? Het komt nu een beetje als enquete over, omdat je wel vragen stelt maar zelf geen mening geeft. In je startpost gaf je aan je bevindingen te willen delen, dan is dit een goed punt om te beginnen en dan kan er daarover gediscussieerd worden :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Nforcer181
Ik heb idd wat weinig eigen inbreng gegeven. Ik zal hieronder wat voorbeelden geven van wat er in mij omgaat.

Er zijn een aantal voordelen verbonden aan sociale netwerken.
1. Je kunt op een makkelijke manier contact houden met je bekenden die je niet dagelijks ziet
2. Je kunt vrienden/bekenden van vroeger zoeken om te kijken wat ze tegenwoordig doen
3. je kunt je contacten en nog belangrijker, contacten van je contacten gebruiken om bijvoorbeeld een baan te vinden of om een relatie met iemand te krijgen.
4. Je kunt op ene gemakkelijke manier mensen vinden met dezelfde interesses vinden en je kunt zelf gevonden worden (maar daarvoor moet je wel de correcte gegevens over jezelf invullen wat soms dus een probleem kan vormen)

als nadelen zijn er natuurlijk:
1. je wordt beoordeeld op basis van je "footprint" dus als je online voornamelijk met een onderwerp als "paren van kikkers" bezig bent, kun je in rl ook gezien worden als iemand die alleen met dat soort dingen bezig is...
2. je kunt prive en zakelijk moeilijk gescheiden houden, dwz, je kunt moeilijk bepalen dat je vrienden wel op bepaalde sites kunnen komen en werkgever niet. Als je dus bepaalde "vage" foto's op je hyves zet, kan een toekomstige werkgever ze mogelijk ook zien en het kan in je nadeel werken.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is relatief simpel voor mij: zet niets op het internet wat je niet bereid bent van de daken te schreeuwen. Of gebruik een usernaam die niets zegt over je echte naam.

Zelf doe ik niet aan Hyves of andere onzin, en erger me kapot aan al die mensen die LinkedIN etc uitnodigingen sturen.

En voor social networking even deze cartoon:
Afbeeldingslocatie: http://imgsrv.gocomics.com/dim/?fh=c7ef120dbdafa6ad59992d381192dac3
Er zit een kern van waarheid in...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Ik zie weinig terug van wetenschap of levensbeschouwing in dit topic en zodoende is het topic meer op zijn plek in SG. Aangezien de topicstarter daar geen toegang tot heeft, lijkt het verplaatsen van het topic me niet zinvol, in tegenstelling tot het sluiten van het topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.