Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[4890 XXX Edition] Grafische problemen bij enkele game

Pagina: 1
Acties:

• NL_Windhoos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-11 16:36
Hallo iedereen :),

Een paar maanden geleden had ik mijn pc een upgrade gegeven.
Mijn pc bestaat uit de volgende onderdelen:

Asus P5Q
Corsair TX650W PSU
Intel Core 2 Duo E7600 @ 3.06GHZ
4GB DDR2 RAM
XFX Ati Radeon 4890 XXX Edition (Fabrieks overclocked)
Ik draai Windows 7 64-bit :)

Kaart lijkt gewoon zonder problemen te draaien, alleen heb ik bij 1 game een probleem en dat is Crysis Warhead.

Bij deze game krijg ik grafische problemen, als ik ronddraai, zie ik namelijk zwarte blokjes... meestal op de bomen. Bij Crysis krijg ik geen problemen. Bij andere games (GTA IV, MW2) ook helemaal niets. Daarom betwijfel ik dus of het mijn videokaart is, maar ik sluit het niet uit.
Ik zal eenmaal ik thuis ben proberen wat screenshots ervan te maken.
Deze problemen verdwijnen als ik de advanced video settings van "Enthousiast" naar "Gamer" verplaats.
AA uitzetten als de settings op "Enthousiast" stonden hielp ook niet.

Sommigen zullen nu misschien denken: 'Wat zeur je nou? Speel het gewoon op "Gamer"', maar toch wil ik graag wel even weten waardoor dit komt, of er meer mensen zijn met dit probleem of misschien zelfs een oplossing voor is _/-\o_.

Drivers zijn gewoon up-to-date... de Catalyst drivers zorgen gewoon voor mijn GPU snelheid etc.
Ik heb dus zelf niets aan overclocking gedaan.

• iPims
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-07-2024

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

Ik denk dat je kaartje Enthousiast niet zo leuk vind, als je snel rond draait.
Hij moet dan teveel, en te snel alles berekenen.

What the BBQsaurusrex?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Problemen bij één enkele game zijn - zeker als je meerdere andere (zware) spellen getest hebt - waarschijnlijk niet videokaartproblemen, maar hebben vaker iets met het spel zelf (of de settings ervan) te maken. Daarom kun je een topic daarover beter in Spielerij - Problemen & Vragen stellen dan in Videokaarten & Beeldkanonnen.

Ik verplaats even :)

Mocht het alsnog waarschijlijk lijken dat het aan de kaart zelf ligt, dan kan het altijd terugverplaatst worden, maar op dit moment lijkt het daar niet op.

Move VB -> SPV

Oslik blyat! Oslik!

• NL_Windhoos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-11 16:36
dion_b schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:21:
Problemen bij één enkele game zijn - zeker als je meerdere andere (zware) spellen getest hebt - waarschijnlijk niet videokaartproblemen, maar hebben vaker iets met het spel zelf (of de settings ervan) te maken. Daarom kun je een topic daarover beter in Spielerij - Problemen & Vragen stellen dan in Videokaarten & Beeldkanonnen.

Ik verplaats even :)

Mocht het alsnog waarschijlijk lijken dat het aan de kaart zelf ligt, dan kan het altijd terugverplaatst worden, maar op dit moment lijkt het daar niet op.

Move VB -> SPV
Ok, bedankt voor de verplaatsing :).

Ik weet dus zelf ook niet echt meer waar het probleem kan liggen, de game, drivers, videokaart.
Wat ik mij nu bedenk... ik zal nog kijken of er wat patches beschikbaar zijn, ik dacht in ieder geval dat ik deze geïnstalleerd heb.
Ik zal in ieder geval proberen vanavond wat screens te posten. Hopen dat het wat meer duidelijkheid geeft voor mensen.

Ik was tevens nog vergeten iets te vermelden:

Temperaturen van videokaart lijkt mij geen probleem, 50-60 graden idle en 70-80 max stressed.
Lijken voor mij niet de temperaturen voor een videokaart om het te begeven.
Temps van Mobo en CPU zijn ook gewoon ok :).

edit:

Ok, het is mij gelukt om met Fraps er een screenshot van te maken.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2uo2q2x.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door NL_Windhoos op 19-11-2009 21:43 ]