Toon posts:

[Cisco] Verminderen acoustic noise Cisco Pix 515E

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben plan om mijn XS4ALL Frtitzbox te vervangen door een Cisco 8xx en een Cisco Pix 515E.
Omdat de PIX zelfs in een gesloten meterkast tot in de huiskamer te horen is (geluidsdruk is volgens specs maximaal 45 dB, vergelijkbaar met een wasmachine), ben ik op zoek naar een methode om het geluidsniveau omlaag te brengen.

Hoewel de pix mijn eigendom is en ruim buiten officiele support en fabrieksgarantie, zou ik het liefste het betere hak en breekwerk achterwegen laten.

Beste resultaat wat google opleverde, heeft betrekking op een 506 en de uiteindelijk gekozen oplossing omvat zagen en boren in de behuizing, iets wat ik liever achterwegen laat.
http://www.rownet.co.uk/h...or-fan-on-a-cisco-ix-506e

- Zijn er tweakers met ervaring met het aanpassen van de koeling van een 515E?
- Zijn er efficientere fans op de markt met dezelfde pasvorm als de bestaande fan?

Voor een plaatje met de cover removed:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cisco_PIX
(Wiki laat zich niet deeplinken)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2009 14:36 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Op aanraden van een collega ga ik als eerste de fan één op één vervangen door een hoogwaardiger exemplaar.

http://www.ikbenstil.nl/Fans/Papst:::27_55.html

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-03 09:48

donny007

Try the Nether!

Wat koelt die fan eigenlijk?, op het plaatje blaast de fan gewoon tegen de behuizing aan, als je dat ding niet al te veel belast, werkt het ook prima zonder fan lijkt mij.

Alleen weet ik niet of dat dit bakkie erg zuinig is, een doorsnee router heeft dezelfde specs, is zuiniger, en je krijgt software en een switch cadeau, dit bakkie heeft een 100Mbit onboard nic en je moet er een bijplaatsen om er een router van te maken, Als je glasvezel hebt van boven de 100mbit, dan werkt dit al niet meer.

[ Voor 49% gewijzigd door donny007 op 23-11-2009 15:44 ]

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
donny007 schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:36:
Wat koelt die fan eigenlijk?, op het plaatje blaast de fan gewoon tegen de behuizing aan, als je dat ding niet al te veel belast, werkt het ook prima zonder fan lijkt mij.
De fan koelt indirect de processor, er zit een een Celeron in welke met de fan uit érg warm wordt, zo warm dat ik vrees dat ie dat niet lang overleeft. Daarnaast is er een tweak waarbij je de celeron kunt vervangen door een Coppermine. Dan heeft ie helemaal alle koeling nodig die hij krijgen kan.

Ik zit er nog wel aan te denken om de pix misschien zonder kap te draaien en een "normale" (antieke) socketkoeler op de processor te plaatsen. (het is een socket 370)
donny007 schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:36:
Alleen weet ik niet of dat dit bakkie erg zuinig is, een doorsnee router heeft dezelfde specs, is zuiniger, en je krijgt software en een switch cadeau, dit bakkie heeft een 100Mbit onboard nic en je moet er een bijplaatsen om er een router van te maken, Als je glasvezel hebt van boven de 100mbit, dan werkt dit al niet meer.
Ik vind het leuk om een Pix te gebruiken, vanwege de VPN-mogelijkheden, (ja dat "kunnen" SoHo's ook maar degene die ik gezien heb werken voor geen meter) en de leermogelijkheden (ja hij is end-of-life, maar qua opbouw wel zeer vergelijkbaar met huidige enterprise-class firewalls)

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-12-2025
Ik zou die pix lekker apart zetten achter je fritzbox, aanzetten als je ermee wilt spelen. de VPN op de fritz werkt prima!

Ik heb ook een hele stapel oudere cisco apparaten, pix/switch/router ik zal deze echter nooit meer gebruiken om iets te doen behalve een test config op te bouwen, of te gebruiken voor studie.

Wowhead profiel

Verwijderd

Waarom uberhaupt die pix gebruiken ? Die 800 heeft ook prima (firewall) features.
Pagina: 1