• nonkel_ir
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 12:37
Afgaande op de reacties in verschillende topics van dit forum, lijkt het alsof momenteel de meest populaire "klassieke" SATA hardeschijven van 1TB deze zijn van Western Digital en van Samsung (Spinpoint F1, F3)

Maar wat met de Maxtor Diamondmax 23?
Ik vind niet echt veel relevante reviews terug mbt deze harde schijf op tweakers.net, maar qua performantie lijkt ze mij toch tussen de Samsung Spinpoint F1 en F3 in te liggen.

Heeft er iemand ervaringen met deze harde schijf?
Is er een bepaalde reden waarom iedereen steeds lijkt te kiezen voor de Samsungs en Western Digitals (ook al valt deze HD binnen dezelfde prijsklasse) ?

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

men speelt op safe (ik ook moet ik bekennen)

Simplicity is de bom...

• nonkel_ir
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 12:37
ok, maar Maxtor is toch ook een gekend merk (met waarschijnlijk een langere staat van dienst dan Samsung als het op harde schijven aankomt)....?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:15

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dankzij de Nforce 4 chipset van Nvidia, waar Nvidia zich niet aan standaarden wist te houden, heeft de toen erg populaire Diamondmax 10 een redelijk slechte naam gekregen, naar mijn idee volledig onterecht. Todat Seagate, MAxtor opgekocht had heb ik altijd zonder noemenswaardig problemen Maxtor schijven gebruikt. Zowel in mijn eigen systemen, bij vrienden of zakelijk.

In iedergeval Maxtor zelf bestaat niet meer het valt nu volledig onder de Seagate flag.
Colan schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:57:
men speelt op safe (ik ook moet ik bekennen)
Beetje wazig antwoord moet ik zeggen. :) Bedoel je hiermee dat Maxtor hardeschijven niet betrouwbaar zijn? Persoonlijk zou ik geen Samsung hardeschijven gebruiken, maar dat is ook omdat ik in mijn beide systemen RAID sets heb draaien en daar moet je in iedergeval geen Samsung F1 serie voor gebruiken. ;)

In iedergeval sinds Maxtor over is gegaan naar Seagate, gebruik ik nog uitsluitend Western Digital hardeschijfen. De Raptors voor performance en de Green (GP) serie voor opslag.

[ Voor 41% gewijzigd door _Dune_ op 19-11-2009 14:52 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

ik bedoel er meerdere dingen mee: veel mensen hebben een F1 en F3 gehaald recentelijk, met veel goede reacties, en hoewel het percentage goede ervaringen met MaXtor hetzelfde kan zijn, kiest men blijkbaar voor safety in numbers. plus, de Best Buy Guides zijn ook al een tijdje in het voordeel van Samsung (en terecht)

ikzelf heb ook een RAID config draaien, op een F3, heb al eens mot gehad met de F1 namelijk, maar nu gaat het als de brandweer

Simplicity is de bom...