Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 16:54
Ik weet niet zeker of het hierbij hoort, maar het gaat over dat ik gecontacteerd ben voor een interview over mijn werk, dus hier gaat ie dan:
Vanmiddag kreeg ik een mailtje van ene Cindy bij de Joournalist (goed gespeld), dat deze een interview met me wilt doen. Zij had ons bedrijf gevonden via de gouden gids. Dus ik keek even, maar daar stond de QuickPC uit rotterdam in, welke volgens mij failliet is(wij hebben t domein nu en er staat niks in het handelsregister).
Ik heb even teruggemaild, dat het waarschijnlijk de verkeerde quickpc is, maar dat ik eventueel wel een interview zou willen doen. Nu heb ik daarna pas even op de site rondgekeken: www.joournalist.com, welke er op zich niet verkeerd uitziet, maar erg leeg is.
Nu vraag ik me af: is dit een scam of spam ofzo? Het engels zag er niet slecht uit, maar de lege site en dat de naam gebaseerd lijkt te zijn op een typfout, laat mij heel erg twijfelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Gammro op 19-11-2009 12:30 . Reden: spellingsfout in werkwoord spelling gefixt ]

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het is heel normaal een 'journalist' te vragen naar de strekking van het artikel. Wat is de insteek. Wat is er interessant aan jou? Ook wil ik je adviseren om eerst met de communicatieprofessional in je onderneming te praten. Dat is de aangewezen persoon om te adviseren of zelfs af te raden ('verbieden').

Daarbij ga ik er dan vanuit dat het een legitieme journalist is. Kans is aanwezig dat ze je geld vragen voor plaatsing.

[ Voor 22% gewijzigd door Roenie op 19-11-2009 12:34 ]

• Gammro
Hetgeen wat me ook zorgen baart is dat er gewoonweg niks te vinden is OVER deze site, als ik op google kijk, kom ik enkel dingen op de site zelf tegen.
Roenie schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:26:
[...]

Weet je het zeker ;)

Het is heel normaal een 'journalist' te vragen naar de strekking van het artikel. Wat is de insteek. Wat is er interessant aan jou? Ook wil ik je adviseren om eerst met de communicatieprofessional in je onderneming te praten. Dat is de aangewezen persoon om te adviseren of zelfs af te raden ('verbieden').

Daarbij ga ik er dan vanuit dat het een legitieme journalist is. Kans is aanwezig dat ze je geld vragen voor plaatsing.
Ik heb binnen het 2-mans bedrijfje niet echt een communicatieprofessional, we zijn beiden contactgestoord :P .

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Als je niks kan vinden, dan moet je het maar vragen aan die persoon.

Vooral ook wel handig om te weten waar de interview voor dient.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het is spam, ik heb deze ook gehad op meerdere adressen

edit, de mail erin geplakt:
"Hello, I recently came across some information about your company using http://yellowpages.goudengids.nl/ We are interested in doing an interview with you about your company and your work. We are the Joournalist, a popular online economics newspaper. The Joournalist works hard to be the most comprehensive and largest interview- based newspaper on the Web. We do interviews about companies, web sites, iphone applications, and about products and services supplied by people worldwide. All interviews are published by our Joournalist web- based newspaper. We are glad to do interviews with people so that they have published newspaper articles about themselves. Our interviews help people have their own press releases, so that the rest of the world is informed about their services and their work through our high traffic web newspaper portal. We have an easy to understand 2-step interview process in place that respects our client?s most valuable resource: their time. Because of this we have lengthy working hours from 0.00 till 24.00. Please call us back soon at a time convenient for you and hear all the details about interviewing with our journalists. We can also communicate via email if you are particularly busy. Sincerely, Cindy Pirante Professional writer and journalist's editor Netherlands tel: 085 888-0260 The Joournalist Editorial Center Monday to Friday 0 to 24h Web: http://www.joournalist.com Email: cindy.pirante@joournalist.com Joournalist Interview Center Phones USA tel: +1 302 256-5555 Australia tel: +61 3 9001-8691 Netherlands tel: +31 85 888-0260"
Gegevens klant: Cindi Pirante kunt u bereiken op 0858880260 of via cindyp@wordsmail.com.
Cindi Pirante

[ Voor 94% gewijzigd door Fietsbel op 19-11-2009 12:42 ]

39

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Gammro schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:35:...we zijn beiden contactgestoord :P .
In dat geval is het wellicht raadzaam er niet op in te gaan.Heb je uberhaupt wel behoefte aan deze vorm van publiciteit?Als je een mooi interview wilt om je onderneming te promoten, dan zou je ook een communicatiebureau in kunnen schakelen.

De vraag is wat je ermee op schiet: oftewel, wat heb je eraan? En ook, wat wil de 'journalist' met het verhaal doen? Als je die twee vragen kunt beantwoorden weet je of je het moet doen of niet.

Edit: als ze zoveel interviews doen ben ik benieuwd waar ik die kan lezen doen. Niet op de site volgens mij.

[ Voor 8% gewijzigd door Roenie op 19-11-2009 12:45 ]

• Gammro
Exact die mail ja, dan is het in ieder geval duidelijk dat het niet handig was om die mail te beantwoorden :P
die gaat de mail-blokkade in :)

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 12:53
Fietsbel schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:39:

(uit de e-mail)
[...]Our interviews help people have their own press releases[...]

[...]
Ik zou het op een poging tot acquisitiefraude houden :)

Mijn inschatting: ze gaan je interviewen, i.p.v. een echt interview stellen ze een soort advertentietekst op van jouw bedrijf, die sturen ze je toe ter controle. Als je akkoord gaat met publicatie, heb je ineens een peperdure advertentie gepubliceerd met oplage 1 exemplaar. Lees de kleine letters. Of gooi het aanbod meteen weg :)

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 23:45

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Fietsbel schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:39:

edit, de mail erin geplakt:

[...]
Ze kunnen spam gebruiken om zichzelf te promoten, maar dan hoeft het natuurlijk geen scam te zijn ;)

Aan de andere kant verwacht ik wel dat je door in te stemmen met het interview ineens een stilzwijgende overeenkomst sluit waardoor je geld moet dokken ofzo. Of het interview blijkt zelf ineens geld te kosten. En je moet je natuurlijk afvragen wat zo'n interview sowieso toevoegt. Die site trekt misschien 10 bezoekers per maand :D

Dit dus.

Verwijderd

Ik kreeg het bericht zojuist ook doorgestuurd. Als de marketingverantwoordelijke binnen ons bedrijf was mijn nieuwschierigheid in ieder geval gewekt.

Waarschijnlijk 2 good 2 be true...

Er is weinig te vinden over The Journalist. Ik wil wel eens wat voorbeeld interviews zien, maar die plaatsen ze niet?!

Ik vind het format wel leuk als marketinginstrument. Zo kun je je over diverse, ter zake doende, onderwerpen laten interviewen en die tekst weer gebruiken in je SEO (Search Engine Optimalisation).

Ik zal proberen wat meer boven water te krijgen en dat hier melden.

• Menniac
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 22:14
Ik heb die mail ook gehad vandaag. Eénmanszaakje. Volgens mij is het flessentrekkerij, dus het gaat regelrecht de prullenbak in. Laat Cindi eerst maar eens Nederlands leren, dan praten we verder ;-)

Menniac

Verwijderd

Ik heb ook vandaag deze mail ontvangen:

"Hello, I recently came across some information about your company using http://yellowpages.goudengids.nl/ We are interested in doing an interview with you about your company and your work. We are t[sub][/sub]he Joournalist, a popular online economics newspaper. The Joournalist works hard to be the most comprehensive and largest interview- based newspaper on the Web. We do interviews about companies, web sites, iphone applications, and about products and services supplied by people worldwide. All interviews are published by our Joournalist web- based newspaper. We are glad to do interviews with people so that they have published newspaper articles about themselves. Our interviews help people have their own press releases, so that the rest of the world is informed about their services and their work through our high traffic web newspaper portal. We have an easy to understand 2-step interview process in place that respects our client?s most valuable resource: their time. Because of this we have lengthy working hours from 0.00 till 24.00. Please call us back soon at a time convenient for you and hear all the details about interviewing with our journalists. We can also communicate via email if you are particularly busy. Sincerely, Cindy Pirante Professional writer and journalist's editor Netherlands tel: 085 888-0260 The Joournalist Editorial Center Monday to Friday 0 to 24h Web: http://www.joournalist.com Email: cindy.pirante@joournalist.com Joournalist Interview Center Phones USA tel: +1 302 256-5555 Australia tel: +61 3 9001-8691 Netherlands tel: +31 85 888-0260"
Gegevens klant: Cindi Pirante kunt u bereiken op 0858880260 of via cindyp@wordsmail.com.

Uiteraard niet op gereageerd, maar ben benieuwt wat hier de achterliggende gedacht van is...

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Op de site staan ook alleen wat nieuwsartikelen sinds 6 november, en inhoudelijk wordt alles gejat van WikiNews.

Troep dus.

Professionele website nodig?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

t_captain schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:02:
Ik zou het op een poging tot acquisitiefraude houden :)

Mijn inschatting: ze gaan je interviewen, i.p.v. een echt interview stellen ze een soort advertentietekst op van jouw bedrijf, die sturen ze je toe ter controle. Als je akkoord gaat met publicatie, heb je ineens een peperdure advertentie gepubliceerd met oplage 1 exemplaar. Lees de kleine letters. Of gooi het aanbod meteen weg :)
Bingo: het begin van acquisitie. Dat er uberhaupt mensen die mail serieus genoeg nemen om er meer dan 0.05 seconde (of een topic) aan te besteden. Het is niet eens Engels maar Engrish geschreven op zijn Babelfish :z .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Ik kreeg ook dezelfde email,maar ben argwanend... Kijk in de eigenschappen van de email,waar die vandaan komt.. ip headers.. kopteksten...

Return-path: <cindyp@wordsmail.com>
Received: from smtp5.gn.mail.iss.as9143.net ([212.54.34.136])
by mta1z1.gn.mail.iss.as9143.net
(Sun Java(tm) System Messaging Server 6.3-7.04 (built Sep 26 2008; 32bit))
with ESMTP id <0KTF003W7YRHDGB0@mta1z1.gn.mail.iss.as9143.net> for
................................; Sat, 21 Nov 2009 05:21:17 +0100 (CET)
Received: from mx6.gn.mail.iss.as9143.net ([212.54.34.105])
by smtp5.gn.mail.iss.as9143.net with esmtp (Exim 4.69)
(envelope-from <cindyp@wordsmail.com>)
id 1NBhTI-0008OK-P7 for .....................................; Sat, 21 Nov 2009 05:21:16 +0100
Received: from mail03.osl.basefarm.net ([81.93.173.73])
by mx6.gn.mail.iss.as9143.net with esmtp (Exim 4.69)
id 1NBhTH-0004qO-6A for me.........................; Sat, 21 Nov 2009 05:21:15 +0100
Received: from wd-app19.osl.basefarm.net ([10.16.161.19]:52274)
by mail03.osl.basefarm.net with esmtps (TLSv1:AES256-SHA:256) (Exim 4.69)
(envelope-from <cindyp@wordsmail.com>) id 1NBhTG-00022K-By; Sat,
21 Nov 2009 05:21:14 +0100
Received: from localhost ([127.0.0.1]:52272 helo=wd-app19.osl.basefarm.net)
by wd-app19.osl.basefarm.net with esmtp (Exim 4.60)
(envelope-from <cindyp@wordsmail.com>) id 1NBhTG-0002vK-JK; Sat,
21 Nov 2009 05:21:14 +0100
Date: Sat, 21 Nov 2009 05:21:14 +0100 (CET)
From: cindyp@wordsmail.com
Subject: Een reactie n.a.v. uw vermelding op goudengids.nl
To:..........................
Cc: cindyp@wordsmail.com
Message-id:
<3247943.89101258777274598.JavaMail.worlddir@wd-app19.osl.basefarm.net>
MIME-version: 1.0
Content-type: text/html; charset=UTF-8
Content-transfer-encoding: quoted-printable
X-Scan-Result: No virus found in message 1NBhTG-00022K-By.
X-Scan-Signature: mail03.osl.basefarm.net 1NBhTG-00022K-By
6c5673fb2bacea3afcfb6e6f182e8f84
X-ZiggoMX-MailScanner-Information: Please contact the ISP for more information
X

inetnum: 81.93.173.64 - 81.93.173.79
netname: NO-BASEFARM-NET
descr: BF Mail network
country: NO
admin-c: GV3579-RIPE
tech-c: BH7875-RIPE
remarks: INFRA-AW
status: ASSIGNED PA
mnt-by: BASEFARM-MNT
source: RIPE # Filtered

role: Basefarm Hostmaster
address: Basefarm AS
address: Gullhaugveien 9
address: NO-0484 OSLO
address: NORWAY
phone: +47 4000 4100
fax-no: +47 4000 4080
remarks: trouble: Abuse: mail to mailto:abuse@basefarm.com, other: mailto:hostmaster@basefarm.com
admin-c: GV3579-RIPE
tech-c: AOE1-RIPE
tech-c: TJ331-RIPE
tech-c: RF5646-RIPE
nic-hdl: BH7875-RIPE
remarks: Hostmaster role for Basefarm
abuse-mailbox: mailto:abuse@basefarm.com
abuse-mailbox: mailto:hostmaster@basefarm.com

person: Grethe Viksaas
address: Basefarm AS
address: Gullhaugveien 9
address: NO-0484 OSLO
address: NORWAY
phone: +47 4000 4100
fax-no: +47 4000 4080
nic-hdl: GV3579-RIPE

route: 81.93.160.0/20
descr: Basefarm network in Norway
origin: AS25148
mnt-by: BASEFARM-MNT

Geachte mevrouw, heer, Een potentiële klant, Cindi Pirante, wil graag E-mail contact.

Bericht:

"Hello, I recently came across some information about your company using http://yellowpages.goudengids.nl/ We are interested in doing an interview with you about your company and your work. We are the Joournalist, a popular online economics newspaper. The Joournalist works hard to be the most comprehensive and largest interview-based newspaper on the Web. We do interviews about companies, web sites, iphone applications, and about products and services supplied by people worldwide. All interviews are published by our Joournalist web- based newspaper. We are glad to do interviews with people so that they have published newspaper articles about themselves. Our interviews help people have their own press releases, so that the rest of the world is informed about their services and their work through our high traffic web newspaper portal. We have an easy to understand 2-step interview process in place that respects our client?s most valuable resource: their time. Because of this we have lengthy working hours from 0.00 till 24.00. Please call us back soon at a time convenient for you and hear all the details about interviewing with our journalists. We can also communicate via email if you are particularly busy. Sincerely, Cindy Pirante Professional writer and journalist's editor Netherlands tel: 085 888-0260 The Joournalist Editorial Center Monday to Friday 0 to 24h Web: http://www.joournalist.com Email: cindy.pirante@joournalist.com Joournalist Interview Center Phones USA tel: +1 302 256-5555 Australia tel: +61 3 9001-8691 Netherlands tel: +31 85 888-0260"

Cindi Pirante

Dit bericht werd u toegestuurd door

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2009 07:41 . Reden: mijn email adres stond erin... ]

Verwijderd

2e ip adres uit de koptekst van bovenstaande bericht.
Ze gebruiken stand alone servers... Helo betekend computernaam zoals jouw computer ook een naam heeft...
Ik kreeg veel russische scammers met o.a deze ip adres van Iana.org blackhole

id 1NBhTH-0004qO-6A for me.........................; Sat, 21 Nov 2009 05:21:15 +0100
Received: from wd-app19.osl.basefarm.net 10.16.161.19

OrgName: Internet Assigned Numbers Authority
OrgID: IANA
Address: 4676 Admiralty Way, Suite 330
City: Marina del Rey
StateProv: CA
PostalCode: 90292-6695
Country: US

NetRange: 10.0.0.0 - 10.255.255.255
CIDR: 10.0.0.0/8
NetName: RESERVED-10
NetHandle: NET-10-0-0-0-1
Parent:
NetType: IANA Special Use
NameServer: BLACKHOLE-1.IANA.ORG
NameServer: BLACKHOLE-2.IANA.ORG
Comment: This block is reserved for special purposes.
Comment: Please see RFC 1918 for additional information:
Comment: http://www.arin.net/reference/rfc/rfc1918.txt
RegDate:
Updated: 2007-11-27

OrgAbuseHandle: IANA-IP-ARIN
OrgAbuseName: Internet Corporation for Assigned Names and Number
OrgAbusePhone: +1-310-301-5820
OrgAbuseEmail: mailto:abuse@iana.org

OrgTechHandle: IANA-IP-ARIN
OrgTechName: Internet Corporation for Assigned Names and Number
OrgTechPhone: +1-310-301-5820
OrgTechEmail: mailto:abuse@iana.org

Name: Internet Corporation for Assigned Names and Number
Handle: IANA-IP-ARIN
Company: Internet Corporation for Assigned Names and Number
Address: 4676 Admiralty Way, Suite 330
City: Marina del Rey
StateProv: CA
PostalCode: 90292-6601
Country: US
Comment:
RegDate: 2003-08-25
Updated: 2004-02-24
Phone: +1-310-301-5820 (Office)
Email: mailto:abuse@iana.org

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De IANA blackhole server is een manier om de reverse DNS van 10.0.0.0/8 te stroomlijnen. Het heeft niets met het filteren van verkeer van Russische spammers of scammers. Google nog eens voor "IANA blackhole" en lees hun uitleg. Een 10.0.0.0/8 adres is niet bijzonder danwel interessant.

(En HELO is een 4-letterige versie van hello, zoals jij ook wel "hallo, met acidstorm" zegt.)

Verwijderd

Bedankt voor de tip.
Mijn ijdelheid leek even te worden gestreeld. _/-\o_
Verder valt mij op dat de spelfout joournalist niet consequent wordt doorgevoerd op hun website, maar ook journalist enige keren wordt gebruikt.
Lijkt niet bepaald professioneel.
Via google kom ik slechts wervingsadvertenties tegen die nog maar enekele weken oud zijn.
Nieuwsgierig ben ik wel.
Ik zal kijken hoe ver ik kom voordat ik mag gaan tekenen voor een advertentie contract. >:)

Verwijderd

Ook ik kreeg hetzelfde bericht. Ik heb ook gemaild met de vraag of ze me een link willen sturen met een voorbeeld interview en mij misschien willen bellen...
Ik kreeg weer een mail terug dat ze dat echt niet doen, want dan zouden ze 24 uur per dag aan het bellen zijn omdat nooit iemand kan als zij bellen...
Wat de link betreft: ik word verwezen naar hun site. Daar staan geen intervieuws op. Er wordt wel ergens iets gerept over The Journalist (linksboven op de site van The Joournalist) maar dat is geen link, alleen maar een plaatje.
Ik vraag me ook af wat de kosten zijn als je ze alleen al belt... het is een 0800 nummer. Ik krijg wel steeds sterker het gevoel dat het niet klopt, maar ben ook weer zeer benieuwd naar het antwoord van Cindy.

Verwijderd

SCAM...

Het bellen van 085 en 088 nummers in Nederland kost geld!

En gebeld worden door 085 en 088 nummers kost OOK geld!

Als jij gebeld wordt door een 088 of 085 nummer staat het later op je telefoonrekening als kosten!

Dus hoe dan ook een scam! :( :( :(

Niet toebijten........het kost je hoe dan ook geld!

Behalve mailen dan, maar het is een scam dus waarom zou je?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gebeld worden kost in Nederland nooit geld voor zover ik weet.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 18:23:
Het bellen van 085 en 088 nummers in Nederland kost geld!

En gebeld worden door 085 en 088 nummers kost OOK geld!
Altijd leuk idioten die zich registreren voor 1 post die echt werkelijk waar vol staat met onzin.

085- en 088- nummers zijn gewoon geografisch ongebonden vaste nummers. Er is totaal geen verschil met 040, 010, 020 of welke nummerreeks dan ook qua kosten. Dat betekent dus dat je normale 'vaste lijn' kosten betaalt als je erheen belt, en niks als je erop gebeld wordt. Zoals NMe al aangeeft is het in Nederland onmogelijk om geld te moeten betalen om gebeld te worden.

Verwijderd

Cindy Pirante stuurt in ieder geval wel antwoorden:

--------------------------------------

Hello,

We still have not received any short text from you about your company's interview. This can be as simple as part of your web page. But you decide what you wish to say as the most interesting about your work. Our volunteer journalists will create better and final texts based on your data.

Please send us your first basic text as soon as possible.

After we have received your text here, you will receive by email an interview ID. With your interview ID you will go to our web site and submit all documentation and images to support your text, as the final step.

Your interview will be edited and published within a few days after above action is completed.

Hope to hear from you soon.

Sincerely,

Het lijkt me een Phillipijnse naam en ze heeft in Noord Engeland vanaf begin November al wervingspogingen gedaan. De (vele) taalfouten in haar Engels lijken te wijzen op iemand van Spaanse of Italiaanse afkomst. Het domein wordt in Amerika gehost bij een budget partij.

Ik denk dat ze zelf een interessante partij is voor een interview. >-<

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 05:48:

Hello,

We still have not received any short text from you about your company's interview. This can be as simple as part of your web page. But you decide what you wish to say as the most interesting about your work. Our volunteer journalists will create better and final texts based on your data.

Please send us your first basic text as soon as possible.

After we have received your text here, you will receive by email an interview ID. With your interview ID you will go to our web site and submit all documentation and images to support your text, as the final step.

Your interview will be edited and published within a few days after above action is completed.

Hope to hear from you soon.

Sincerely,
Ik vind eigenlijk geen echte fouten...is mijn engels zo slecht?

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• curry684

curry684

iron_mike010 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 09:29:
[...]

Ik vind eigenlijk geen echte fouten...is mijn engels zo slecht?
Correct, geen harde taalfouten, vooral veel twijfelachtige constructies die wijzen op iemand die de taal niet echt meester is :) Lijkt erop dat er is vertaald tot Word-spellcheck 'm goedkeurde :P

Verwijderd

*knip*

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2010 22:57 ]

Verwijderd

Zelf hebben wij ook zo'n email gekregen, begin november. Toen tussen de bedrijven door wat op die site gekeken en het verder vergeten. Daarna kregen we een tweede meeltje dat we nog niet gereageerd hadden (zie voorgaande posts).
Uiteindelijk een stukje in elkaar gedraaid en hoera, we zijn geselecteerd.
With your interview ID you go to our web site
http://www.joournalist.com/finalstep.php and submit all documentation and
images to support your text, as the final step. There is also video
explaining how to do final submission if you click here:
http://www.joournalist.com/finalstepvideo.php

Your interview will be edited and published within a few days after above
action is completed.

In the final submission step you need to push the Donate button. We keep
people informed about your company's services and products through our high
traffic web newspaper portal - free of charge on a long term basis.
However, as a non-profit project, we depend on your support to do that.
People donate $4.99 (or similar in different currencies) one-time by simply
sending one SMS message for publishing the article. Your donations directly
support the minimal cost of dedicated servers, office and phone costs. All
our journalist editors are volunteers.
The Joournalist works hard to be the most comprehensive and largest
interview-based newspaper ever compiled on the Web.

If you have any question you can call us at any time Monday through Friday
0-24h or send email.

Sincerely,

Cindy Pirante
Professional writer and journalist's editor
Maar even naar de links gekeken. De eerste moet je alles uploaden, inclusief de tekst die je gezonden hebt of nog gaat maken? Ons verhaaltje stond gewoon in de e-mail en ondanks dat zij allemaal vrijwillige editoren zijn, moet jij dat zelf allemaal doen? Of gaat hun tijd zitten in het er tussen plaatsen van de plaatjes die je uploadt?
Afijn, verwarrend genoeg, dus toen de instructievideo uit de tweede link bekeken. En dan kom je op een stukje dat je, na het insturen van de tekst en de plaatjes, je land moet selecteren om te zien hoeveel je moet betalen! Want al hun editors zijn vrijwilligers...

Overigens kun je op hun site ook inschrijven om editor te worden. Liefdewerk oud papier, staat duidelijk vermeld. Misschien moet je ook nog betalen om dat te mogen doen?

Al met al, inderdaad scam! Stuur eens een enorm onzinverhaaltje op, wedden dat het dan ook goed genoeg bevonden wordt? En de vrijwillige editoren hebben ongeveer een week nodig om het verhaal gereed voor plaatsing te krijgen, maar het zijn vrijwilligers en ze hebben het enorm druk. Dus ze moeten zeker zijn dat het geld binnen is en niet meer terug geboekt kan worden?

Ach, iedereen weer een ervaring rijker!

Verwijderd

Because of this we have lengthy working hours from 0.00 till 24.00.
That is well ferry lonk zeg :)

Verwijderd

Ik heb een enail gezonden:
Hello Cindy,

Do I understand it right, that YOU want to do an interview with me? And I
have to take time do write something down, while time costs money? And than
YOU want ME to pay for the effort I've taken?
So you want ME to pay to get your webpaper filled?
Isn't that the world upside down?

Best regards,
En wat krijg ik als antwoord:
Hello,

We received your basic text for your interview, and it is approved!
Het maakt dus niet uit wat je antwoordt, als je maar betaalt en er wordt toch nooit iets geplaatst...
:)

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
lol

• Gammro
Aha, hoewel het in dit geval om een klein bedrag gaat, ben ik blij dat ik er niet mee verder ben gegaan :)
Die tijd kan ik veel beter in iets anders stoppen :P
Pagina: 1