Toon posts:

[Exchange/Outlook 2003] Pwd wijziging disconnect Outlook*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We werken met Exchange 2003 en onze clients gebruiken Outlook 2003, nu merken we er problemen optreden op sommige laptop clients wanneer de gebruikers wachtwoord wijzigen.

Outlook op de client blijft dan op verbroken staan en krijgt met geen mogelijkheid verbinding met de exchange server. De rest van de applicaties op de client werken wel.

Wanneer we op de client aanvinken dat bij het starten van Outlook een gebruikersidentificatie (altijd om gebruikersnaam en wachtwoord vragen) en de gebruiker voert daar het wachtwoord in deze wel verbonden raakt. Het lijkt er dus op dat de client ergens in outlook het oude wachtwoord opslaat en blijft gebruiken.

Wanneer we op de client de totale gebruikers profiel verwijderen (dus niet de outlook profiel, dit helpt ook niet) en ook op de server en deze compleet opnieuw laten aanmaken is het probleem verholpen.

Server: Windows Server 2003 R2 Standard x64 Edition service pack 2
Client: Windows XP Servicepack 3

Alle laptop gebruikers zijn VPN gebruikers, op kantoor komen deze problemen nog niet voor.

Ook naar dit artikel gekeken, maar dit lijkt mij het probleem niet te zijn. Hiervoor in het verleden An update to turn off default SNP features is available for Windows Server 2003-based and Small Business Server 2003-based computers geinstalleerd.

http://msexchangeteam.com/archive/2007/07/18/446400.aspx

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
control keymgr.dll
Daar even de credentials weghalen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal rundll32.exe keymgr.dll KRShowKeyMgr even proberen kijken of daar nog wat verkeerds in staat

Verwijderd

Topicstarter
Er stonden geen opgeslagen gegevens in, ik heb nu een gebruiker erin toegevoegt en gezegt met welke logingegevens hij moet verbinden naar de exchange server. Dit heeft wel gewerkt, vraag mij alleen af wat er nu gaat gebeuren bij het volgende keer wachtwoord wijzigen. Of deze dan ook steeds daar moet worden gewijzigt?

Verwijderd

Topicstarter
Verder vraag ik mij af waar outlook het oude wachtwoord vandaan haalt om met exchange te verbinden, het lijkt erop dat windows deze niet vast houdt.