Zoals de titel zegt:
Moet ik een functie maken die csv bestanden automatisch aan een pagina koppelt.
Dus ik heb een csv file die moet komen op het volgende pad Home/bakker/software/OS.
Nu bestaat de pagina Home en bakker al. Maar de Pagina's Software en OS nog niet.
Deze pagina's moeten nu aangemaakt worden en een parentid meekrijgen.
Dus ik heb Home/bakker.
Mijn CSV:
Pagina:
Home/Bakker/software/OS
tekst:
Het Os waar de computer van de bakker op draait is XP.
Nu moet het systeem kijken bestaat Bakker al zo ja door, bestaat software zo nee pagina aanmaken, en volgende pagina's ook aanmaken.
Maar de pagina software en OS kunnen ook voorkomen bij Home/slager/software/OS.
De database structuur die ik gebruik is die van crisp. Id met een parentid.
ik hoop dat de uitleg een beetje te begrijpen is mijn code nu:
Met deze code kan ik alleen een pagina met paginanaam en tekst aanmaken. Maar ik zou niet weten hoe ik met deze code een pad kan aflopen en dan de missende pagina's aanmaken.
Moet ik een functie maken die csv bestanden automatisch aan een pagina koppelt.
Dus ik heb een csv file die moet komen op het volgende pad Home/bakker/software/OS.
Nu bestaat de pagina Home en bakker al. Maar de Pagina's Software en OS nog niet.
Deze pagina's moeten nu aangemaakt worden en een parentid meekrijgen.
Dus ik heb Home/bakker.
Mijn CSV:
Pagina:
Home/Bakker/software/OS
tekst:
Het Os waar de computer van de bakker op draait is XP.
Nu moet het systeem kijken bestaat Bakker al zo ja door, bestaat software zo nee pagina aanmaken, en volgende pagina's ook aanmaken.
Maar de pagina software en OS kunnen ook voorkomen bij Home/slager/software/OS.
De database structuur die ik gebruik is die van crisp. Id met een parentid.
ik hoop dat de uitleg een beetje te begrijpen is mijn code nu:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| <?php include_once('config.php'); $verbinding = mysql_connect(mysql_host, mysql_user, mysql_password) or die(mysql_error()); mysql_select_db(mysql_database, $verbinding) or die (mysql_error()); $output = array('Bestand is geimporteerd' => 0, 'Helaas, er is iets fout gegaan' => 0); ini_set('auto_detect_line_endings',1); $bestand = fopen('test2.csv', 'r'); while (($data = fgetcsv($bestand, 1000, ',')) !== FALSE) { $val1 = mysql_real_escape_string($data[0]); $val2 = mysql_real_escape_string($data[1]); mysql_query("INSERT INTO `paginas` (`pagina`,`tekst`) VALUES ('{$val1}','{$val2}')"); $result = (mysql_insert_id()> 0) ? 'Bestand is geimporteerd' : 'Helaas, er is iets fout gegaan' ; $output[$result]++; } print_r($result); ?> |
Met deze code kan ik alleen een pagina met paginanaam en tekst aanmaken. Maar ik zou niet weten hoe ik met deze code een pad kan aflopen en dan de missende pagina's aanmaken.
[ Voor 5% gewijzigd door Spin1 op 19-11-2009 11:37 ]