Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel 2003] Rijen met bepaalde waarde kopieren naar sheet.

Pagina: 1
Acties:

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:16
Beste Tweakers!

Ik zit met een probleem. Op mijn werk hebben we een excel sheet waar een aantal filepaths op row opgeslagen worden.

Nou zitten wij met het volgende probleem. Stel kolom D heeft in row 8/15/31/45 een filepath staan die eindigd op .xls. En die zouden we weer willen kopieren naar een nieuwe sheet. Wat is de de beste oplossing?

Wat we dus eigelijk willen is selecteer elke waarde die eindigd op .xls en kopieer deze naar Sheet2 kolom A beginnende op Row1.

Nu hebben wij binnen het bedrijf geen VBA guru's lopen, en ikzelf ben er ook verre van bekend mee. Dus kan iemand mij een noob-oplossing geven voor dit probleem?

Alvast heel erg bedankt voor iedereen zijn moeite!! :D

EDIT: De versie is Excel 2003. Kan een modje de titel veranderen. Ik had te snel op posten gedrukt.

[ Voor 6% gewijzigd door Powergrim op 19-11-2009 10:57 . Reden: sorry mods! :o ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

VBA guru: hier is geen guru voor nodig, alleen hoofdstuk 1 van een simpel intro-boekje :)

In principe is er zelfs geen VBA nodig: maak een hulpkolom waar je met =rechts() kijkt wat de vier laatste karakters zijn. Filter op true/false; copypaste.

Afhankelijk van wat het is zou ik hier trouwens helemaal geen Excel voor gebruiken, maar een simpel batchfile dat de juiste dirlisting geeft (met dir /b *.xls > blaat.txt) en doorgeeft naar waar je het voor gaat gebruiken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

In principe is er zelfs geen VBA nodig: maak een hulpkolom waar je met =rechts() kijkt wat de vier laatste karakters zijn. Filter op true/false aangepast -->*.xls; copypaste.
:)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:16
Krijg net een update van mijn "opdrachtgever".

De bedoeling is dus dat als een row *.xls (Gewoon een onderdeel van de tekst in de cel niet perse een waarde.) bevat in kolom D, Dat dan deze complete Row gekopieerd wordt naar Sheet2/Row1. En dan autonummerend voor de rest van de Rows.

Zover ik zie kom ik er met deze oplossingen dan nog niet? En zowel, kan je ze dan toelichten?

Bij de weg, excel is hier een must omdat dat de output van de is van de export die we draaien. Deze output kunnen wij zomaar niet veranderen.

Verwijderd

de oplossing van lustucru is toch nog steeds van toepassing?
autofilter>aangepast>eindigt op>.xls
copypaste.