Greetings,
ik heb een zoekfunctie, vrij standaard, paar veldjes waar je iets intypt en dan word daarop gezocht.
Maar ik wil graag een "vorige zoekactie" knop.
Dus ik dacht ik sla de zoekvariabelen op in een sessievariabele en als ik via de GET iets meestuur dan moet hij de variabelen uit de opgeslagen sessievariabelen halen
Als ik een nieuwe klant zoek en dan de variabele $naam en $_SESSION["zoek_naam"] echo dan krijg ik hun waarde, tot daar niets mis.
als ik echter op vorige zoekactie klik dan krijg ik mijn hele database. Als ik de variabelen echo zit er niets in...
Ik roep de functie aan met een knopje.
iemand een idee?
ik heb een zoekfunctie, vrij standaard, paar veldjes waar je iets intypt en dan word daarop gezocht.
Maar ik wil graag een "vorige zoekactie" knop.
Dus ik dacht ik sla de zoekvariabelen op in een sessievariabele en als ik via de GET iets meestuur dan moet hij de variabelen uit de opgeslagen sessievariabelen halen
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| session_start() if ($_GET["w"] == "") $w = ""; else $w = $_GET["w"]; if($w){ $naam = $_SESSION["zoek_naam"]; } elseif($_POST["naam"]){ if ($_POST["naam"] == "") $naam = ""; else $naam = $_POST["naam"]; $_SESSION["zoek_naam"] = $naam; } else{ print 'Geef variabelen in'; exit(); } |
Als ik een nieuwe klant zoek en dan de variabele $naam en $_SESSION["zoek_naam"] echo dan krijg ik hun waarde, tot daar niets mis.
als ik echter op vorige zoekactie klik dan krijg ik mijn hele database. Als ik de variabelen echo zit er niets in...
Ik roep de functie aan met een knopje.
HTML:
1
2
3
| <form method="post" action="nieuweklantzoek.php?w=klantID&v=ASC" target="Onder"> <input type="image" src="images/Buttons/FBTNVorigeZoekactie.png" name="VorigeZoekactie"> </form> |
iemand een idee?
Just me