• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16
Sinds september heb ik een kpn flexibel online abonnement, met daarbij een surf&mail totaal bundel. Ik heb deze via een speciale actie gekregen. Eerst was ik namelijk debitel klant, maar omdat debitel werd overgenomen door kpn, kon ik voortijdig een nieuw abonnement afsluiten bij kpn.

Wat bleek nou echter? De snelheid van mijn internet was 128 kbit in plaats van de beloofde 384 kbit. Ik heb toen dus gebeld naar de klantenservice, en het probleem voorgelegd. Ze zagen inderdaad dat de snelheid op 128kbit stond, en zouden dit veranderen. binnen 15 (!) werkdagen zou het probleem verholpen moeten zijn. Je raad het al, nadat de 15 werkdagen al ruim verstreken waren, zat mijn internet nog lekker op 128kbit.

Dan maar nog een keer bellen. Nee, het zou echt opgelost moeten zijn. Dan moet het aan je toestel liggen. Dat dus ook maar even getest, en bleek niet het geval. Toen ik vervolgens nog een keer belde kreeg ik een of ander verhaal te horen over dat ik de verkeerde internetbundel had. Je had volgens de beste man namelijk een surf&mail totaal bundel van 9,95 maar ook een van 10,00. als ik dus die van 10,00 zou nemen zou ik de juiste snelheid krijgen. Daar heb ik nog expliciet bijgevraagd hoe dat zit met mijn huidige korting, omdat ik het eerste jaar maar 5 euro betaalde. Eerst zei de man dat die natuurlijk zou komen te vervallen, maar na wat discussie zei hij dat de afdeling die de omzetting zou regelen hier ook rekening mee zou houden. Dit zou binnen 10 (!) werkdagen gebeuren.

Vanmorgen draaide ik weer eens een speedtest op mijn telefoon. en wat blijkt nou ik haal ineens 1 mbit. Verdraaid denk ik, ze zullen toch niet... Ja inderdaad, ze hebben mijn internetbundel omgezet naar een surf&mail extra snel :') zonder dat ik hier ooit om gevraagd heb. Ik heb zelfs aan de telefoon wel eens expliciet gezegd dat dat niet de bedoeling was. Waarschijnlijk krijg ik dus op mijn volgende factuur een internetbundel van 15e in plaats van 5e.

Wat kan ik nu het beste doen? Gelijk weer bellen dat ze het recht moeten zetten? Of eerst de factuur afwachten? Ik ben een beetje klaar met kpn, ze kunnen mij dit toch nooit laten betalen als ik het nooit besteld heb?

zo, dat lucht op ;)

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05
Hmm lastig. Op de factuur kun je namelijk pas zien of er wel of geen korting op zit, misschien zit er wel korting op van een tientje. Maarja als dat het tweede jaar 15 euro wordt heb je alsnog een probleem. Dus toch bellen lijkt me, er is immers iets op gezet waar je niet om hebt gevraagd.