Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Filtering: Alinea verwijderen bij missen woord

Pagina: 1
Acties:

• MysticSnake
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06-2023
Ik heb een adressenbestand dat alsvolgt de adressen noteert:

Naam
Straat
Postcode + Plaats

Voorbeeld:

Jan Jansen
Kerkstraat 1
1000 AA Amsterdam

Er staan enorm veel adressen in met verschillende woonplaatsen natuurlijk.
Nu vraag ik me af, is het mogelijk om met Microsoft Word er voor te zorgen dat bijvoorbeeld alleen alle adressen met woonplaats Amsterdam eruit gefilterd wordt.
Dus dan alle adressen worden verwijderd uit het document behalve die met het woord ''Amsterdam'' in die alinea?

Ik ben opzoek gegaan en ik las dat je met zoeken/vervangen reguliere expressies heel veel van dit soort dingen kan doen, maar ik weet niet precies hoe en wat. Is het ook nodig dat ik ook echt iets moet programmeren ergens?

Verwijderd

Deze site geeft volgens mij wel uitleg over de manier:

http://labnol.blogspot.co...replace-with-regular.html

Ik denk dat je met dit stukje wel een beetje in de richting bent ;) (ik kan niet testen helaas, geen word:
code:
1
(.*\n.*\n[0-9]{4} [A-Z]{2} Amsterdam)

• MysticSnake
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06-2023
Dank je voor de reactie, maar moet ik die expressie dan invoeren bij het Zoeken veld of bij het Vervangen veld?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
MysticSnake schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:42:
Dank je voor de reactie, maar moet ik die expressie dan invoeren bij het Zoeken veld of bij het Vervangen veld?
Poehee, 2 mogelijkheden. Dat is natuurlijk teveel om zelf te proberen?

Daarbij: wat doet dit in WEB :?
Waar hoort mijn topic?

WEB >> OFF

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij