• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Ik ben arch linux aan t testen door hem virtueel te draaien op VMware, de host is vista. Nu wilde ik met putty connecten vanaf de vista host, maar ik krijg steeds "Network error: connection refused".

Dingen die ik geprobeerd heb:
- Ik heb bij netwerk adapter instellingen een bridged connection gemaakt, als ik nu ifconfig typ in virt-arch krijg ik een IP van 192.168.0.7 , dit is consistent met de rest van mn fysieke netwerk (die hebben ook allemaal 192.168.0.x)
Dus hij zou nu gewoon als een machine op t netwerk moeten gedragen :s ?
- Pingen vanaf mn vista host naar 192.168.0.7 schijnt te werken, omgekeerd ook vanuit virt-arch.
- Heb iptables daemon gestopt in arch
- met ssh en sshd configs rondgeklooit en daemons gerestart

Wat weigert de poging van putty om te connecten met IP 192.168.0.7 op port 22?
Dingen die ik verdenk:
- De host kan niet connecten omdat deze dezelfde netwerk adapter gebruikt (moet ik putty testen vanaf andere pc)
- Ik heb de ssh/network configs niet goed (zou ik raar vinden:p)
- De virtuele adapters van VMware ziin niet goed ingesteld
Ik zie in vista 2 vmnet adapters die een aparte netwerk hebben (192.168.80.1 en 192.168.32.1, allebei met een subnetmask van 255.255.255.0)- daar snap ik niks van waarom er 2 zijn en waarom ze niet in dezelfde netwerk zitten.

lastig...wat zouden jullie doen?

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:59

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je moet elke virtuele machine gewoon moeten kunnen benaderen, ook al gaat dit via dezelfde nic. VMware zelf heeft geen firewall ofzo. In bridged mode is alle netwerk verkeer transparant. Je configuratie ziet er verder goed uit. Wat ik nog mis: heb je de Vista firewall al een keer uitgezet?? Kwam ik laatst ook tegen... :(

[ Voor 17% gewijzigd door Microkid op 19-11-2009 05:47 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• jayvol09
ik kan wel putty'en naar mn homeserver, ik heb bij vista firewall nu ook ff mn netwerkadapter en de 2 vmnet adapters excluded, nog steeds niets. Ik verdenk nu toch mn config files...
Ik heb ook nog geprobeerd te connecten met de IPs van de vmnet adapters, ook geen succes. Moet ik me toch ff gaan verdiepen in hoe VMware een virtueel systeem zichtbaar maakt op het netwerk.

[ Voor 36% gewijzigd door jayvol09 op 19-11-2009 14:46 ]

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

• Slackware
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je moet de Arch wiki lezen, http://wiki.archlinux.org/index.php/SSH. Gewoon sshd: all toevoegen aan hosts.allow.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

jayvol09 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:42:
Moet ik me toch ff gaan verdiepen in hoe VMware een virtueel systeem zichtbaar maakt op het netwerk.
Niet anders als op een fysiek systeem.

Heeft niks met je virtualisatie te maken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jayvol09
Ok ik ga maar ff configgen dan^^ Ben ik weer een dagje of twee zoet mee

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Enige waar je wel even rekening mee moet houden is als je de Host-only of NAT adapters aan hebt staan.
Zie http://kb.vmware.com/kb/1004813 en http://blog.alt-92.net/in...fied-networks-in-vista-7/

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jayvol09
Die zijn beide enabled maar niet geselecteerd omdat ik bridged heb.

• jayvol09
Update: T is me gelukt- ssh(d) configs paar keer omgegooid en hij weigert me niet meer^^

Pagina: 1