Ik ben arch linux aan t testen door hem virtueel te draaien op VMware, de host is vista. Nu wilde ik met putty connecten vanaf de vista host, maar ik krijg steeds "Network error: connection refused".
Dingen die ik geprobeerd heb:
- Ik heb bij netwerk adapter instellingen een bridged connection gemaakt, als ik nu ifconfig typ in virt-arch krijg ik een IP van 192.168.0.7 , dit is consistent met de rest van mn fysieke netwerk (die hebben ook allemaal 192.168.0.x)
Dus hij zou nu gewoon als een machine op t netwerk moeten gedragen
?
- Pingen vanaf mn vista host naar 192.168.0.7 schijnt te werken, omgekeerd ook vanuit virt-arch.
- Heb iptables daemon gestopt in arch
- met ssh en sshd configs rondgeklooit en daemons gerestart
Wat weigert de poging van putty om te connecten met IP 192.168.0.7 op port 22?
Dingen die ik verdenk:
- De host kan niet connecten omdat deze dezelfde netwerk adapter gebruikt (moet ik putty testen vanaf andere pc)
- Ik heb de ssh/network configs niet goed (zou ik raar vinden:p)
- De virtuele adapters van VMware ziin niet goed ingesteld
Ik zie in vista 2 vmnet adapters die een aparte netwerk hebben (192.168.80.1 en 192.168.32.1, allebei met een subnetmask van 255.255.255.0)- daar snap ik niks van waarom er 2 zijn en waarom ze niet in dezelfde netwerk zitten.
lastig...wat zouden jullie doen?
Dingen die ik geprobeerd heb:
- Ik heb bij netwerk adapter instellingen een bridged connection gemaakt, als ik nu ifconfig typ in virt-arch krijg ik een IP van 192.168.0.7 , dit is consistent met de rest van mn fysieke netwerk (die hebben ook allemaal 192.168.0.x)
Dus hij zou nu gewoon als een machine op t netwerk moeten gedragen
- Pingen vanaf mn vista host naar 192.168.0.7 schijnt te werken, omgekeerd ook vanuit virt-arch.
- Heb iptables daemon gestopt in arch
- met ssh en sshd configs rondgeklooit en daemons gerestart
Wat weigert de poging van putty om te connecten met IP 192.168.0.7 op port 22?
Dingen die ik verdenk:
- De host kan niet connecten omdat deze dezelfde netwerk adapter gebruikt (moet ik putty testen vanaf andere pc)
- Ik heb de ssh/network configs niet goed (zou ik raar vinden:p)
- De virtuele adapters van VMware ziin niet goed ingesteld
Ik zie in vista 2 vmnet adapters die een aparte netwerk hebben (192.168.80.1 en 192.168.32.1, allebei met een subnetmask van 255.255.255.0)- daar snap ik niks van waarom er 2 zijn en waarom ze niet in dezelfde netwerk zitten.
lastig...wat zouden jullie doen?
"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]