Toon posts:

[XP 32-bit] Catalyst 9.11 installeert niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een beetje een raar probleem. Catalyst 9.11 weigert te installeren.

Club3D Radeon HD4870OC 1024MB
XP 32-bit SP3

Van de site van AMD 9-11_xp32_dd_ccc_wdm_enu.exe gedownload. Proberen te installeren. Niks.

Hij vraagt of ik Catalyst wil installeren. Hij extract de files naar C:\ATI\, en daarna blijft de CPU een paar minuten op ~30% hangen, en daarna is dat weer weg. Geen installatie.

Wat heb ik gedaan:

- Een paar keer geprobeert om 9.11 te installeren. Steeds hetzelfde resultaat.
- De huidige drivers uninstalled. Reboot. 9.11 proberen te installeren. Idem resultaat.
- De huidige drivers uninstalled. Met AtiCimUn.exe alles van ATI Radeon verwijderd. Reboot. Proberen te installeren. Ook idem resultaat.
- Drivercleaner.net, reboot, proberen te installeren. Idem resultaat.
- Vanuit C:\ATI\SUPPORT\9-11_xp32_dd_ccc_wdm_enu\Driver\ handmatig proberen te installeren. Idem resultaat.
- Losse videokaartdriver, CCC, en WDM proberen te installeren. Videokaartdriverinstallatie geeft hetzelfde resultaat .. 30% CPU-load gedurende een paar minuten, en daarna niks meer. Geen installatie.
- Catalyst Suite 9.11 opnieuw gedownload en nogmaals proberen te installeren. Idem resultaat.

- Uninstalled. Cleaned. 9.10 geinstalleerd. Werkt meteen.

GeGoogled. Alleen een topic op de AMD-forums gevonden over Linux en 9.11, niet over XP iig.

Het lijkt er dus op dat er met 9.11 iets is veranderd aan de installatieprocedure, en in mijn geval houdt het dus in dat ik 9.11 niet geinstalleerd krijg omdat de installatie domweg niet wordt gestart.

Ik heb alle updates voor XP er opstaan zoals de nieuwste .NET en alles wat ik kan bedenken dat Catalyst vereist.

Heeft iemand nog een idee waar dit aan kan liggen en wat een oplossing kan zijn?

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-05 23:31
Moet je perse 9.11 ergens voor hebben? Ja het is raar dat het niet wil installeren, maar het kan een fout in de installer zelf zijn. Wat je zou kunnen doen is 9.10 gebruiken tot 9.12 uit is. Pas als 9.12 dezelfde probs blijft geven als 9.11 nu zou ik research gaan doen. Werkt 9.12 wel gewoon, dan 9.11 lekker vergeten.

Wat je ook nog zou kunnen doen is ATi / AMD mailen over dit probleem.

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-04 21:10
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad.

Ik kwam van een clean install van Windows XP 32-bit, en op zo'n 30% klapt de 9.11 Catalyst installatie eruit. (Ikzelf zit nu op 9.10)

Wat je ook zou kunnen proberen is dat je alle onderdelen van de Catalyst 9.11 los installeert.

[ Voor 12% gewijzigd door Indy91 op 19-11-2009 08:45 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heb je al eens gekeken of windows er een error van logt of zo?

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat ik nog in het lijstje mis, al handmatig geprobeerd om de drivers te installeren via Device Manager?

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al heb aangegeven heb ik alle componenten los proberen te installeren. Dat werkt dus net zo goed niet want de videodriver hangt op precies dezelfde manier met installeren als de hele suite. Dat is dus ook gewoon hetzelfde component met dezelfde installer vrees ik.

Ik wil 9.11 draaien omdat ik een paar recente spellen heb geinstalleerd en in de drivers zitten doorgaans optimalisaties en support voor die spellen.

Qua logs dit:
0000000014: 2009-11-19 03:05:35:015 Target: ATI.ACE.CLI.Aspect.DeviceDFP.Graphics.Dashboard.DB_DeviceDFP Method: ATI.ACE.CLI.Aspect.DeviceDFP.Graphics.Dashboard.DB_DeviceDFP
Error Called by: ATI.ACE.CLI.Component.Dashboard.DashboardForm::DashboardForm_Closing processID:02472 threadID:(CCCThreadNew:Dashboard) domainName:(ccc.exe ) assemblyName:(CLI.Component.Dashboard, Version=2.0.3555.28880, Culture=neutral, PublicKeyToken=90ba9c70f846762e)
Via device manager installeren kan ik nog proberen maar ik voorzie geen andere uitkomst.
Ik kan het straks nog proberen. Ik kan op het moment niet rebooten.

Edit:

Via device manager handmatig de driver kunnen updaten door naar C:\ATI\SUPPORT\9-11_xp32_dd_ccc_wdm_enu\Driver\Packages\Drivers\Display\XP_INF te verwijzen. Nu heb ik de 9.11 driver en de rest is nog 9.10. Maar ik laat het lekker zo zolang het geen problemen geeft.

Ik heb er alleen wel slechte hoop op dat het bij 9.12 anders zal zijn. Ws. is er iets in de installatieprocedure veranderd. InstallManagerApp.exe doet niet wat ie moet doen. Dat is het process dat 30% load gebruikt en dan ineens weg is.

http://forums.amd.com/gam...?catid=279&threadid=97623

Dat kan ik daar over vinden. Maarja dat gaat over een heel oude Catalystversie onder Vista notabene.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2009 22:39 ]

Pagina: 1