A disk read error occurred Press alt+ctrl+del to reboot

Pagina: 1
Acties:

• Farmie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:14
Dag iedereen,

sinds kort zit ik met volgende problemen, ik begin met de eerste problemen waarop het laatste in de topic titel is verschenen.

Mijn configuratie:

intel c2d e8400
asus p5k-e wifi ap
4gig ddr2 ram 800mhz
2x 320gb sata WD hd

Ik heb 2 WD harde schijven insteken van 2x320gb die ik onlangs in raid-0 had geconfigureerd via intel ICH9R raid config. Daarop zonder problemen windows 7 ultimate geinstalleerd.
Een paar dagen terug haperde windows ineens dus moest ik rebooten door de stroom te onderbreken. Bij het booten gaf de intel raid config bij 1 van de schijven "an error occurred", hij bleef ook hangen bij "windows starten".
De array had het dus blijkbaar begeven. Met veel moeite heb ik die data gelukkig nog kunnen saven.

Daarna heb ik via verschillende tooltjes geprobeerd de hd's te formateren (via ultimate boot cd4win opstart cdrom), daarna windows 7 ultimate geinstalleerd, dit ging goed, alles was geinstalleerd. Dan in windows 7 met paragon partition manager de 2de hd proberen te formatteren (want dit lukte eerder niet).

Bij een herstart van windows 7 gaf hij volgend probleem:

A disk read error occurred Press alt+ctrl+del to reboot

De schijf is overigens perfect te bekijken via ultimatebootcd4win, volgens verschillende scans en diagnostics zou er ook geen probleem zijn met de hd.
Ik heb geprobeerd op beide hd's te installeren, via verschillende sata cables/aansluitingen. Installeren lukt altijd, maar bij een boot blijft het bovengenoemde probleem.

Overigens in het bios als een CMOS clr uitgevoerd, alle waarden getest die mogelijk kunnen zijn, etc etc.

Iemand enig idee wat het probleem hier kan zijn? Moederbord stuk???

Verwijderd

heb je die schijven al in een andere pc geprobeerd?