Geachte Tweakers.
Eerst maar even het systeem.
Coolermaster 690
Coolermaster 600w silent pro
asus p7p55d
intel i7-860 2.8 GHz gekoeld door een Scythe Big Shuriken
Sapphire HD4870 X2 gekoeld door een Arctic-Cooling Accelero Xtreme HD4870X2
OCZ 2*2GB 1600 7-7-7 Reaperkit
NZXT Sentry LX
DVD brander.
Hier het probleem:
Stock heb ik een tempratuur van 30 graden idle. onder prime wordt dat 70~75 graden.
Nu vind ik dit niet echt hoog, maar als ik mijn cpu overclock naar 3.4 GHz dan gaat de tempratuur naar 99 graden, en ja dan vind ik het veel tehoog.
Nu heb ik zitten nadenken over waterkoeling, maar heb dit eigenlijk van mijn lijstje afgestreept om de volgende redenen:
1. Als ik zelf een los koelsysteem ga maken, dan wil ik meteen de hele pc doen. en dit is financieel momenteel niet mogelijk, aangezien alleen het waterblock voor de gpu al 150 euro kost. Hierbij komen dan nog de kosten voor de rest van het systeem
2. water en electronica gaan niet samen bij mij. ben veel tebang dat ik ergens een fuck-up maak en een pc onderwater zet
3. De Arctic-Cooling Accelero Xtreme HD4870X2 werk gewoon super
Luchtkoeling:
Na veel surfen heb ik volgens mij de 2 beste luchtkoelings gevonden.
Namelijk de Scythe Mugen 2 en de Thermalright Ultra-120 persoonlijk zou ik de Mugen 2 nemen met dubbele fans.
Hoe is jullie kijk hier op?
Luchtkoeling Hybrid?
Crosair H50? en de CoolIT Domino Advanced Liquid Cooling?
Wie van jullie heeft er ervaring met een van deze koelsystemen. dit lijk mij een veiligere en goedkopere oplossing dan een echt ''waterkoelsysteem''
Tevens is een systeem als dit beter voor mijn bank:)
Als ik internet mag geloven bereik ik er een beter koel resultaat mee als zeg bv de mugen2.
Wie o wie heeft een van deze systemen en kan mij er meer over vertellen.
Alvast bedankt.
Eerst maar even het systeem.
Coolermaster 690
Coolermaster 600w silent pro
asus p7p55d
intel i7-860 2.8 GHz gekoeld door een Scythe Big Shuriken
Sapphire HD4870 X2 gekoeld door een Arctic-Cooling Accelero Xtreme HD4870X2
OCZ 2*2GB 1600 7-7-7 Reaperkit
NZXT Sentry LX
DVD brander.
Hier het probleem:
Stock heb ik een tempratuur van 30 graden idle. onder prime wordt dat 70~75 graden.
Nu vind ik dit niet echt hoog, maar als ik mijn cpu overclock naar 3.4 GHz dan gaat de tempratuur naar 99 graden, en ja dan vind ik het veel tehoog.
Nu heb ik zitten nadenken over waterkoeling, maar heb dit eigenlijk van mijn lijstje afgestreept om de volgende redenen:
1. Als ik zelf een los koelsysteem ga maken, dan wil ik meteen de hele pc doen. en dit is financieel momenteel niet mogelijk, aangezien alleen het waterblock voor de gpu al 150 euro kost. Hierbij komen dan nog de kosten voor de rest van het systeem
2. water en electronica gaan niet samen bij mij. ben veel tebang dat ik ergens een fuck-up maak en een pc onderwater zet
3. De Arctic-Cooling Accelero Xtreme HD4870X2 werk gewoon super
Luchtkoeling:
Na veel surfen heb ik volgens mij de 2 beste luchtkoelings gevonden.
Namelijk de Scythe Mugen 2 en de Thermalright Ultra-120 persoonlijk zou ik de Mugen 2 nemen met dubbele fans.
Hoe is jullie kijk hier op?
Luchtkoeling Hybrid?
Crosair H50? en de CoolIT Domino Advanced Liquid Cooling?
Wie van jullie heeft er ervaring met een van deze koelsystemen. dit lijk mij een veiligere en goedkopere oplossing dan een echt ''waterkoelsysteem''
Tevens is een systeem als dit beter voor mijn bank:)
Als ik internet mag geloven bereik ik er een beter koel resultaat mee als zeg bv de mugen2.
Wie o wie heeft een van deze systemen en kan mij er meer over vertellen.
Alvast bedankt.
[ Voor 0% gewijzigd door Orion84 op 23-03-2020 16:04 ]