Windows 7 in raid1

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crapuleux
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-06-2024
Dag Tweaekers,

Ik krijg W7 niet geinstaleerd waneeer ik m'n 2 schijven in Raid1 zet.
Raid werkt maar W7 loopt vast omdat er geen stuurprogramma kan worden gededecteerd.

Wanneer ik de schijven in IDE laat staan is er geen probleem. Waar kan dit aan liggen?

G,

C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:26

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

crapuleux schreef op woensdag 18 november 2009 @ 22:37:
Raid werkt maar W7 loopt vast omdat er geen stuurprogramma kan worden gededecteerd.
Je zegt het zelf al; geen stuurprogramma... Wat zegt Google verder? ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Bastiaan op 18-11-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
De drivers voor de raid zijn niet beschikbaar of niet geladen ik neem aan dat je onboard raid draait deze drivers zul je tijdens de installatie moeten toevoegen om de RAID schijf/schijven te zien.

Het kan ook zijn dat de RAID Config niet actief is en daardoor niet gezien wordt, als dit het geval is kun je in de handleiding van het moederbord zien hoe je deze actief kunt maken.

• crapuleux
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-06-2024
THX, denk idd dat het de RAID controller is, ik zal deze optie eens proberen. Het vreemde is dat in het zwarte scherm er wel verschijnt RAID is succesfull maar bij de installatie van W7 ik blijf vastlopen op geen stuurprogramma.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
crapuleux schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:14:
THX, denk idd dat het de RAID controller is, ik zal deze optie eens proberen. Het vreemde is dat in het zwarte scherm er wel verschijnt RAID is succesfull maar bij de installatie van W7 ik blijf vastlopen op geen stuurprogramma.
Dat zwarte scherm is waarschijnlijk je BIOS en daar heb je geen drivers voor nodig. Windows 7 heeft tijdens de installatie wel de drivers nodig om de controller aan te kunnen spreken. Zo vreemd is het dus helemaal niet.

[ Voor 4% gewijzigd door redfoxert op 19-11-2009 11:20 ]

https://discord.com/invite/tweakers

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Welke RAID controller gebruik je? Je zou daar eens naar RAID drivers voor Windows 7, wellicht zijn er gewoon geen drivers voor aanwezig. Bij mij werkt het goed, op een ICH10R (P45).

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 19-11-2009 11:23 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:35

M2M

medicijnman

en als je de geschikte drivers zoekt, kijk dan op de website van de fabrikant van je moederbord (als je de schijven op je moederbord aangesloten hebt) of op de website van de raid kaart, als je je schijven in een raid insteekkaart (PCI / PCI-E) gestoken hebt. Daar zul je wel drivers tegenkomen die geschikt zijn voor de windows installer. Zet die op een USB stick, en geef tijdens de installatie van windows 7 aan dat je extra drivers wilt laden. Open de USB stick, en selecteer de driver van toepassing.

Veel plezier :)

-_-

Pagina: 1