Ik heb al een tijd geleden mijn Windows Vista Business naar Windows 7 Professional RTM, en dit draait prima. Maar het is mij gaan opvallen, dat mijn Windows langzaam is nadat mijn laptop in stand-by is geweest (dit heet in Windows Vista/7 overigens slaapstand). De symptomen van het probleem is dat alles gewoon langzaam is, het is bijvoorbeeld goed te merken in Firefox. De letters die ik nu typ komen langzamer op het scherm dan ik ze op mijn toetsenbord intik, ook met Aero Peek is het goed te merken. De thumbnails komen niet vloeiend op en verschuiven ook niet vloeiend. Video kijken is ook niet te doen, dat is echt dia's kijken.
Wat ik al heb geprobeerd is zoeken, ergens op het internet stond een soortgelijk iets maar dat ging over Windows Vista. Er werd aangeraden om de videodrivers opnieuw te installeren, dit heb ik gedaan, geen succes. In de eventlogs van Windows valt er niets terug te vinden qua fouten, het systeem is helemaal schoon. Ik heb ook geprobeerd Aero uit te schakelen (Windows 7 Basic) en weer terug naar Aero, op dat moment is alles oké en het systeem weer zoals het zou moeten zijn.
Toch zou ik graag een oplossing in plaats van een workaround voor het probleem hebben, dus bij deze de vraag: Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen, en zijn er mensen met suggesties of oplossingen?
De specs van mijn laptop waar het om gaat:
XXODD 860TNU 15,4" laptop
Intel Core 2 Quad Extreme Q9900 (2,60 GHz)
NVIDIA GeForce GTX260M
500GB SeaGate harddisk (met firmware bug)
Ik kan Crysis op Ultra High soepel draaien, dus het lijkt me dat Windows 7 ook fatsoenlijk moet kunnen presteren na stand-by stand
Wat ik al heb geprobeerd is zoeken, ergens op het internet stond een soortgelijk iets maar dat ging over Windows Vista. Er werd aangeraden om de videodrivers opnieuw te installeren, dit heb ik gedaan, geen succes. In de eventlogs van Windows valt er niets terug te vinden qua fouten, het systeem is helemaal schoon. Ik heb ook geprobeerd Aero uit te schakelen (Windows 7 Basic) en weer terug naar Aero, op dat moment is alles oké en het systeem weer zoals het zou moeten zijn.
Toch zou ik graag een oplossing in plaats van een workaround voor het probleem hebben, dus bij deze de vraag: Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen, en zijn er mensen met suggesties of oplossingen?
De specs van mijn laptop waar het om gaat:
XXODD 860TNU 15,4" laptop
Intel Core 2 Quad Extreme Q9900 (2,60 GHz)
NVIDIA GeForce GTX260M
500GB SeaGate harddisk (met firmware bug)
Ik kan Crysis op Ultra High soepel draaien, dus het lijkt me dat Windows 7 ook fatsoenlijk moet kunnen presteren na stand-by stand
[ Voor 3% gewijzigd door Sebazzz op 18-11-2009 22:33 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]