• kverschoor
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-10-2025
Hoi,

Ik heb vorige week een aantal nieuwe spullen in gekocht voor mijn pc, nuo kwamen deze binnen en zijn we vnavond gestart met het installeren hiervan, verliep soepel, heb wel hulp gehad, alles zit zeker weten goed aangesloten.

en toen ik em aan wou zetten, bleek dat hij het niet deed. Alles intern draait, fans, de lampjes branden goed op het moederbord, moederbord piept al gaat het geheugen eruit. het enige nadeel is, dat er geen beeld is, er is geen boot sequence, en mijn muis en toetsenbord gaan niet aan(te zien aan de lichtjes).

Systeem:
- ASUS crosshair III formula
- 2 x 2 gb, Corsair pc 10666 @ 1333 mhz geheugen
- XFX Geforce 9600GT
- AMD Phenom ii x4 965 BE 125W
- Corsair Powersupply 520W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 4xSATA, SLI, WxHxL 150x86x150

voor de rest een simpele 250gb harde schijf en een dvd-brander, maar die hebben we ook los gehaald en getest.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Verwijderd

Aan het piep-patroon kun je opzoeken welke foutcode wordt gegeven. Begin daar eens mee :)

Neem ook dit door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2009 22:28 ]

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:25
Wat is er allemaal nieuw bij gekomen/verwisseld?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Hangen op opstart troubleshooter gelezen? Begin daar eens mee.

Daarna beginnen met testen met een zo kaal mogelijk systeem.
Dus eerste met alleen moederbord, cpu, koelblok en voeding.. als je dan opstart zou je moederbord moeten piepen (omdat het geheugen mist). gaat die piepen.. voeg geheugen toe.. en kijk hoever je dan komt.. dan moet die piepen omdat de vidoekaartmist. enz.. enz...

Gaat je moederbord, cpu met koelblok en voeding al niet eens aan (geen piep en/of geen cpu fan die draait).. dan is of je moederbord stuk, of cpu (onwaarschijnlijk), is je voedingstuk zodat hij teweinig vermogen levert (testen met de paperclip truc terwijl er wat hardware aanhangt). Controleer ook eens de pinnetjes van je cpu om te kijken of je perongeluk niet een paar verbogen hebt.

edit: ohja test de boel buiten je kast om kortsluiting uit te sluiten.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 18-11-2009 22:30 ]

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Welke bios heb je voor je proc is versie 1003 minimaal.

Betreft het geheugen staat dat op de QVL lijst dit kan ook eventueel problemen opleveren.

• kverschoor
het probleem is niet het piepen, dat is alleen dat wij het gecheckt hebben door bijvoorbeeld de extra voeding van mijn videokaart even los te halen, of het geheugen, als het aan staat piept er voor de rest niets.

nieuw erbij zijn de ASUS crosshair III formula, de phenom processor en het geheugen, overgestapt vanaf een amd athlon x2 6000+, m2n-e sli en 2x1 gb pc 6400 geheugen.

edit: ik zie mijn bios niet eens, het systeem maakt ook geen kortsluiting en we hebben ook al zonder videokaart, dvd brander, hardeschijf geluidskaart gecheckt. op het moederbord staan de lampen aan, en de fans draaien ook gewoon door, er gebeurt gewoon niets

[ Voor 25% gewijzigd door kverschoor op 18-11-2009 22:34 ]

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
stop anders een oudere CPU in het bord om te kijken of hij deze pakt. wissel gewoon 1 voor een 1 zoals HlpDsk ook all aangeeft kijk in de Hangen en Opstart Troubleshooter

• kverschoor
de enige oude cpu die ik heb is een AM2 socket, en dit is een AM3, zou dat werken?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

kverschoor schreef op woensdag 18 november 2009 @ 22:39:
de enige oude cpu die ik heb is een AM2 socket, en dit is een AM3, zou dat werken?
Nee, dat past niet.
Andersom mogelijk wel, dan kun je iig testen of je cpu wel of niet werkt (maar dan moet je dat even opzoeken voor je oude moederbord).

Het geheugen dat je gebruikt, staat dat op de QVL?

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09-2025
Misschien toch even kijken of je niet stiekem een tweede powerconnector voor het moederbord bent vergeten...?
Ik was zelf laatst vergeten om de videokaart te voorzien van stroom :p Zo zie je maar weer hoe snel dat soort problemen ontstaan.

• kverschoor
Het geheugen staat op de QVL:)

en nee, er zitten 2 ATX power slots op, 1 met max 8 pins voor me processor, 1 met 24, allebei aangesloten, processor zelfs geprobeerd met 4 pins en 8 pins.

wat ik zelf dacht, zou het mischien mn voeding kunnen zijn? het is een voeding van al weer een paar jaar terug, en de geforce 9600Gt heeft al minimaal 500 watt nodig.. de voeding levert maar 520:P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een 9600GT heeft echt geen 500W in z'n eentje nodig hoor.
Vervang de voeding eens, hij kan natuurlijk altijd stuk zijn.

• kverschoor
ik heb niet 1,2,3 een voeding bij de hand, en hij deed het vanmiddag nog
Pagina: 1