Toon posts:

Externe disk initialiseert niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Conceptronic behuizing gekocht en daarin een WD 250GB SATA disk gedaan. Al ik de schijf wil initaliseren geeft hij de foutmelding: Het apparaat is niet klaar.
Als ik de schijf rechtstreeks in de pc hang doet hij het wel, en als ik een andere schijf in de behuizing hang werkt het ook.
De 250GB schijf heeft wel eerder in een gewone pc gezeten, maar dat maakt niks uit lijkt me. Ik heb de schijf direct in de pc gehangen en geformatteerd, maar ook dan werkt het niet

Iemand een oplossing?? Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost, disk krijgt te weinig stroom in het kastje.

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-02 15:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

En hoe heb je het dan opgelost ?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:10
hoe heb je het opgelost dan? 2e usb kabeltje ofzo?

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:15
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:37:
Probleem is opgelost, disk krijgt te weinig stroom in het kastje.
Ooh gewoon een schepje 'stroom' erbij doen voordat je hem dichtschroeft? _/-\o_
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:50:
Heb het kastje teruggebracht en ook zo'n docking station besteld, dan weet ik zeker dat het werkt en kan ik ook nog eens wisselen met schijven... Voor de prijs van zo'n ding hoef ik het in ieder geval niet te laten :)
Dat het kastje wel gewoon werkt weet ik trouwens ook, een 80GB schijf in het kastje werkt wel.
Tja zo kan ik het ook. Mijn computer 'doet het niet'. Opgelost door een andere te kopen. :+

[ Voor 50% gewijzigd door gertvdijk op 19-11-2009 15:56 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Topicstarter
Craven87 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:38:
hoe heb je het opgelost dan? 2e usb kabeltje ofzo?
Ik heb even bij iemand anders geprobeerd om de schijf in zo'n harddisk docking station op usb te zetten en dat werkt wel gewoon. Heb het kastje teruggebracht en ook zo'n docking station besteld, dan weet ik zeker dat het werkt en kan ik ook nog eens wisselen met schijven... Voor de prijs van zo'n ding hoef ik het in ieder geval niet te laten :)
Dat het kastje wel gewoon werkt weet ik trouwens ook, een 80GB schijf in het kastje werkt wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2009 15:52 ]

Pagina: 1