Nieuwe PC start niet lekker op

Pagina: 1
Acties:

• bounzzzzz
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08-2024
Beste Tweakers,

Ik heb laatst een nieuwe desktop gekocht een Qmotion computer.

Nu heb ik sinds de aanschaf al problemen met het opstarten van de PC.
Als ik mijn computer afsluit, en weer aan wil zetten dan wil de computer niet opstarten (hij slaat niet aan, hij doet echt niks!)
Het enigste wat hij wel doet is het LEDje laten kniperen rondom mijn AAN knop.

Als ik nou mijn knop achter op de PC uit zet voor een half uur, en daarna weer aan dan start hij wel normaal op. Dat doet hij dus alleen als de PC een half uur helemaal spannings loos is geweest.

Dit was al zo met vista, nu heb ik vista upgegrade naar windows 7. Maar nog steeds het zelfde verhaal.

Mijn vraag is hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb de helpdesk gebeld, maar die zeggen gelijk opsturen, die nemen ook geen moeite om mij even via de telefoon te helpen.

Ook heb ik al op GOT rond gekeken maar kon niks hierover vinden.

Alvast bedankt,

Specs;

Besturingssoftware: Windows 7 Home Premium
Processor-type: Intel® Core™2 Quad processor
Processornummer: Q8200
Processor merk: Intel®
Processor snelheid: 2.33 GHz
Werkgeheugen: 4096 MB
LAN: 1000Mb
Type geheugen: DDR 2
Videokaart: NVIDIA 9400 - 512MB
Brander: DVD DL +/-RW
Harde schijf: 1000 GB
Kaartlezer: 7 in 1
Geluid: Onboard
Garantie: 24 Maanden carry in

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12 14:48

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Waarom ga je niet terug naar de verkopende partij met je probleem?

Test het even ergens anders (dat je zeker weet dat het niet alleen bij jou is) en ga er mee terug naar de winkel, waarna je daar de fout herproduceert. Imo zou ik mijn geld terugwillen en een ander systeem aanschaffen.

Hoorde vandaag ook nog een collega over een Qmotionpc die geen beeld meer gaf. Was ook pas nieuw. En zeker bij als er problemen zijn kort na de aankoop zou ik er geen vertrouwen meer in hebben.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 04:02

PhatFish

and, uhm......Moo

De helpdesk kan wel eens gelijk hebben. Dit zou zomaar een defect in de voeding kunnen zijn en als je computer onder garantie valt wil je daar het liefst gebruik van maken. Verder ben ik ook een raar probleem met (jawel) de aan/uit knop van een computer tegengekomen. Hoe dan ook, een hardwarematig defect terwijl je bak nog binnen garantie is kun je het beste door de leverancier laten onderzoeken/fixen.

...

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12 14:48

Frostbite

🤦🏻‍♂️

PhatFish schreef op woensdag 18 november 2009 @ 22:01:
De helpdesk kan wel eens gelijk hebben. Dit zou zomaar een defect in de voeding kunnen zijn en als je computer onder garantie valt wil je daar het liefst gebruik van maken. Verder ben ik ook een raar probleem met (jawel) de aan/uit knop van een computer tegengekomen. Hoe dan ook, een hardwarematig defect terwijl je bak nog binnen garantie is kun je het beste door de leverancier laten onderzoeken/fixen.
Klopt mogelijk is een bepaalde serie uitgeleverd met een slechte voeding en is het probleem inmiddels bekend.
Dan gaan ze je niet eerst 10 minuten helpen als al zien dat de voeding van de slechte serie is.

Doos pakken en opsturen lijkt mij idd her beste, maar misschien dat de verkoper van de pc hem ook kan helpen hiermee.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• bounzzzzz
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08-2024
Ja is misschien wel de beste optie, ik dacht misschien dat het wel eens iets simpels kon zijn.
Iemand voor de rest nog sugesties?

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-12 21:26

TheVMaster

Moderator WOS
Het is al eerder genoemd, maar eh....dit wijst toch echt naar een niet Windows probleem, aangezien je het ook bij je vorige OS (toevallig ook Windows) ook al last had van dit probleem. 't lijkt mij eerder een hardware gerelateerd issue.

De beste tip is inderdaad het opsturen/wegbrengen van je systeem, maar daarbij hoort dit topic ook niet echt in het Windows Clients forum dus verplaats ik hem even naar Complete Systemen & Laptops
Pagina: 1