map delen werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik heb een map gedeeld op een W7 pc. Machtiging op everyone.
Op de andere W7 Pc kan ik netjes de map in komen en de bestanden uitvoeren/lezen.

Op de laptop(vista) zie ik de de folder maar kan weer niet de folder in, dan hoor je pling! ..verder geen melding.
Ik begrijp er niets van, heb al meerdere malen alles opnieuw ingesteld e.d. maar het blijft gebeuren. Terwijl de andere gedeelde mappen wel werken. Het betreft een complete schijf met data.
Heeft iemand een idee?

Nog een vraag; Ik deel nu mappen met machtiging op iedereen. Maar hoe kan je nu User selectief delen.
Dan bedoel ik User X op pc A mag die en die folders zien, en user Y op pc B mag wel alles zien...?
Ik kan bij de instellingen op de "deel-pc" geen users kiezen van een andere Pc....
Alle Pc's hebben 1 user als admin.

Als iemand enkele tips heeft graag!

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Het is een bekend probleem dat er betreft Share's wat problemen zijn icm met Vista en XP

Er zijn wel workarounds voor te vinden.

Betreft het delen met verschillende rechten:
Maak lokaal meerder accounts aan met verschillende rechten waarmee ze op kunnen inloggen op de share en daardoor dus de betreffende rechten meekrijgen.