Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Smoothmouse is daar een programma voor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb met games rondkijken en zo dat de voorwerpen hakkelen, nu had ik met call of duty 4 een optie smooth mouse dat had ik aangezet, en toen had ik geen last meer ervan.
Is er een programma of zo dat het standaard dat insteld, want niet met elke game kan ik dat instellen.
Ik gebruik windows 7.

http://www.tweakxp.com/article37018.aspx

maar dat heb je niet in vista en windows 7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2009 21:45 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Komt het niet simpelweg omdat je pc niet snel genoeg is voor de game?

In elk geval, dit is geen hardware issue
Overige Hardware > Client Software Algemeen

Verwijderd

Topicstarter
heb een Q9400
GTX275 grafische kaart
Asus P5QC moederbord.
850 watt voeding 2 tera hardeschijven 4 gig geheugen dus sterk zat zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
met de optie smooth mouse loopt alles zonder te hakkelen in games.
maar gewoon in windows is mijn muis wel goed.
Waarom hakkelen mijn games zonder smooth mouse, en met zonder hakkelen.
waar ligt het dan aan?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Wel handig om dan even te vermelden wat voor muis je hebt ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:24
Probeer vSync eens ;)
Te vinden in je Video-settings.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:44
Je probleem beschrijving is nogal vaag (voorwerpen hakkelen). Heb je last van frame drops (gestotter) of van tearing (bovenkant en onderkant van beeld lopen niet synchroon)? In het eerste geval lijkt het mij onwaarschijnlijk dat een mouse setting hier iets in kan veranderen. In het 2e geval kun je zoals frickY zegt vSync aan zetten. Dit heeft wel een performance impact waardoor je framerate wat lager zal worden.
Oh en de link die je aanhaalt betreft een hack voor een PS/2 aansluiting. Werk je daadwerkelijk met een PS/2 muis?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:24
Je framerate wordt niet zozeer lager door een performance impact, maar omdat de framerate gelimit zal worden naar de refreshrate van je monitor.

Als je monitor 60x per seconde refreshed maar je spel 150x per seconde een nieuw beeldje uitstuurt, kun je dat als "hakkelend" ervaren. Zeker op TFT's kun je daar snel last van hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de frames per seconden gemeten maar het zit toch netjes op 60 in alle spellen.
Dus de is framerate is gelimit .
ik heb een usb muis en usb toetsenbord, ik heb ook een andere videokaart geprobeerd (8800), maar daar had ik hetzelfde bij.
vSync heb ik ook aan staan anders is het nog erger.
Ik heb een logitech mx400 optische muis
en een trust toetsenbord.

bij cod heb ik dat op bepaalde plaatsen harder hakkelt
het mannetje wat ik speel hakkelt niet dat is dan zo raar.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2009 11:05 ]

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:44
Dus je hebt frame-drops?

Heb je het alleen met CoD4 of ook met andere spellen? Drivers geupdate? Lopen er taken op de achtergrond zoals een virus scan, defragmentatie etc.?

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Als al je games stotteren en je hardware is meer dan voldoende dan zou je eens kunnen denken aan je software, software (vooral os en drivers) heeft bij mijn in het verleden voor veel verschillende problemen gezorgd. Vaak was een verse installatie van het os de oplossing, zoeken naar het probleem kost vaak meer tijd en vaak vind je het probleem naar uren of zelfs dagen klote nog niet.

Je zou dus even een verse installatie naast je huidige kunnen installeren en daar alleen de benodigde drivers en de game die je wilt testen. Probeer ook eens wat andere drivers, wellicht dat dat ook nog wat gaat uitmaken.

-Andere hobby- -

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met het programma fraps de FPS gemeten, maar het zijn geen framedrops.
op de plaatsen waar het hakkelt is de fps net zo hoog waar het schokt.
Batterij heb ik ook een tijdje eruit gehaald om te resetten ja.
Pagina: 1