Toon posts:

Fujitsu Siemens laptop Defect

Pagina: 1
Acties:
  • 518 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een fujitsu siemens laptop die ikpas een jaar heb
maar Maandag zat ik even op de webcam en ineens ging de beeld uit
maar toen dacht ik dat de battery leeg was maar dat is denk ik niet zo.
ik had hem toen meteen weer aangedaan ohh het was erg vreemd de beeld flitste
dicht ik weet niet wat dit is want ik heb alles gekeken alles werkt nog de oplader
en ik had iemand gebeld hij zij dat de Moederbord defect is en hij zij dat er een kortsluiting
is ontstaan denken jullie dat ook ???? Dit word heel moeilijk zij hij een moederbord kost duurder dan
de Laptop zelf

Aub help me ik zit vast :( :(

ik heb de Oplader laten checken bij me neef hij zij dat de oplader nog goed werkt.
Als je op die knop van aan en uit drukt komt er gewoon helemaal niks willen jullie
zeggen dat het dan geen defecte moederbord is.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2009 17:36 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom denk je dat het het moederbord is? Heb je er al eens een externe monitor aangehangen om te kijken wat die doet? Wat heb je verder gedaan om je probleem te achterhalen?

Verwijderd

Topicstarter
Kijk je weet toch dat laptop van mij er komt geen lichtje branden gewoon helemaal stil als je op die
knop drukt gebeurd gewoon helemaal niks. ik weet nog niet zeker dat het de moederbord is maar een vraagje wat is er eigenlijk voor de Moederbord

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Trek de adapter en de accu er eens uit en houdt de powerknop eens 30 seconden in. Probeer de notebook dan eens te starten op enkel netstroom.

En probeer alsjeblieft wat duidelijkere zinnen te formuleren, er is amper wat van te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Nee man niks lukt en onderzoek kost 25 euro dat is erg veel

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:17
TERW_DAN schreef op donderdag 19 november 2009 @ 00:15:

En probeer alsjeblieft wat duidelijkere zinnen te formuleren, er is amper wat van te maken.
Mischien handig om model van je laptop in de topicstart te zetten, te melden wat je al gedaan hebt (alleen accu, alleen adapter, externe monitor etc etc). Als bij al deze acties niet eens de ledjes aangaan van de notebook heb je kans (let op: dit is een mogelijkheid en geen conclusie) dat het oplaad circuit defect is. Verder meld je dat je de notebook nog maar 1 jaar hebt. Heb je nog garantie? als je garantie hebt: fujitsu siemens/winkel mee laten helpen om het probleem op te lossen, dit mag naar mijn weten niets kosten, muv duidelijke software/gebruikers fout. MAW: als niet eens bij het bootscherm komt en er geen rotzooi over de notebook is gegaan (of gevallen of etc.etc.), maak gebruik van mogelijke garantie.

P.S. controleer goed of niet 2 jaar garantie hebt, er zijn namelijk een aantal winkels onlangs op de vingers getikt.

Verwijderd

Topicstarter
ik had hem van iemand gekocht he dus geen garantie weet je misschien nog wat ???

• Aragnut
Als daadwerkelijk je moederbord kapot is, en je geen garantie hebt (wat ik nog steeds niet kan uitsluiten omdat ik niet precies weet wat je bevindingen zijn van de tests) heb je 2 opties:
- nieuwe laptop halen
reden: nieuw moederbord moet je altijd via de officiele reparateur doen, reken dan op ongeveer 200-300 euro minimaal

- andere notebook van hetzelfde merk/type met een werkend moederbord en bv een kapot scherm
pas op!: het kan voorkomen dat het net niet dezelfde is,
het kan zijn dat toch ook het mobo kapot is
je moet goed weten wat je doet (voor je het weet maak je nog meer stuk)

Als echte tweaker moet je natuurlijk voor optie 2 gaan. Realistisch gezien zou ik voor optie 1 gaan.

P.S. Ik help je graag, anders zou ik hier ook niet reageren, maar ik doe dat liever via het forum dan via DM zodat mogelijk andere mensen later ook wat aan deze info kunnen hebben.

[ Voor 0% gewijzigd door Aragnut op 19-11-2009 19:41 . Reden: opmaak ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Aragnut schreef op donderdag 19 november 2009 @ 19:41:
Als daadwerkelijk je moederbord kapot is, en je geen garantie hebt (wat ik nog steeds niet kan uitsluiten omdat ik niet precies weet wat je bevindingen zijn van de tests) heb je 2 opties:
- nieuwe laptop halen
reden: nieuw moederbord moet je altijd via de officiele reparateur doen, reken dan op ongeveer 200-300 euro minimaal
Of zoek zo'n mobo op eBay en zet het er zelf in. Kan je voor een paar tientjes klaar zijn als het moet.

Maar messi1997, geef eens aan om wat voor notebook het precies gaat en wat hij nog wel en niet doet. We verwachten dat je er zelf mee aan de slag gaat met de dingen die we hier aandragen. Dus nogmaals de vraag, waarom denk je dat het mobo stuk is?

Verwijderd

Topicstarter
Laptop Fujistu Siemens pa 2528

maar Aragnut ik vind het heel mooi dat je me helpt
maar ik weet niet 100 % zeker dat de moederbord kapot is
dat moet ik laten checken bij iemand wie is de goedkoopste in amsterdam

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

messi1997, we verwachten dat je zelf ook wat uitzoek werk doet. Dus ga eens achterhalen waar het probleem vandaan komt, of welke computerboer je daarbij kan helpen. Bel/mail er eens een paar af en kijk wat ze voor je kunnen doen.

• Aragnut
Als je geen test onderdelen hebt kun je ook niet 100% zelf uitsluiten dat je moederbord defect is. Als je feedback geeft over wat je wel/niet gedaan hebt en wat het resultaat is dan kan je (kunnen we) met meer zekerheid zeggen waar het MOGELIJK aan ligt.

Verwijderd

Topicstarter
ik, heb de accu der uit gehaald en 30seconden op de aan konop edrukt maar er gebeurd gewooon niks

Verwijderd

Topicstarter
Twijfel nu ook dat er iets met de accu is, want de pc geeft echt geen effect
als je op de aan en uit knop drukt. morgen even bij iemand langs want dit gaat
niet ik heb al alles gedaan wat er op internet staat als je pc uitvalt.

Sluit de topic maar
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.