IP van apparaat niet te vinden

Pagina: 1
Acties:

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:15

empy

Rijdt rondjes

Topicstarter
In een poging mijn huiskamer op het wereldwijde web te projecteren heb ik een webcam op de kop getikt die voldeed aan mijn eisen, te weten de Panasonic BL-C111CE.
Deze heeft uitgemaakt van een camera manager pakket, maar gezien ik zelf hosting ruimte heb, een snelle verbinding en geen zin om geld aan dat soort diensten uit te geven, wil ik de cam standalone gebruiken.

Helaas steekt hier een probleem de kop op: ik kan de cam op geen enkele manier benaderen. Het ip uit de gebruiksaanwijzing werkt niet, software is er uiteraard ook niet bijgeleverd.

Ik heb een router over de vloer gehad, hier hebi k de cam op aangesloten gehad, maar het lijkt wel of deze helemaal geen ip-adres uitgereikt krijgt. Via een crosscable direct aan mijn laptop kom ik ook niet veel verder... Een ip-scanner vind ook niks binnen mijn eigen ip-range.
Uiteraard heb ik de reset knop van het apparaat ook meerdere malen gebruikt ;)

Kan iemand me helpen in deze kwestie?

[ Voor 4% gewijzigd door empy op 18-11-2009 21:09 ]

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Zit er niet toevallig iets van een resetknop op dat je hem reset naar de fabrieksinstellingen?

• empy

empy

Rijdt rondjes

Topicstarter
Helaas wel, heb het ook nog even in de OP er bijgezet :)

Verwijderd

Al in de DHCP server (router) gekeken welke leases verstrekt zijn?
Wanneer de webcam op DHCP ingesteld staat krijgt hij van de DHCP server een IP toegewezen.

Sowieso even een factory reset uitvoeren, daarna het MAC adres in de tabel van leases in je DHCP server opzoeken en dan via de software benaderen (zoals omschreven in de link die je zelf aangaf)

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:46

Nic

Vrij

Blijkbaar staat 'ie ingesteld op een vast ip, dus hij doet geen dhcp requests.

Meestal staat op dat soort apparaten een MAC-adres, of een serienummer dat toevallig het MAC-adres is.
Je kunt 'm dan met een crosscable op je computer aansluiten, en dan met
code:
1
arp -s 192.168.1.123 00-aa-00-62-c6-09

daarmee vul je de arp-cache en heeft apparaat met MAC 00-aa-00-62-c6-09 ineens ip-adres 192.168.1.123 (kies zelf een ip-adres in dezelfde range als je netwerkkaart), waardoor je 'm kunt benaderen.
Vervolgens weet je nog geen portnummers en protocollen, maar dat is dan de volgende uitdaging :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Nic op 18-11-2009 21:11 ]

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11-2025
Reset eerst je cam eens, en probeer het dan nog eens. Lukt het dan nog niet: kijk eens na of je pc en de cam hun ip's wel in dezelfde range zitten, bv: 192.168.1.*, dus helemaal hetzelfde behalve de *, is dat niet het geval dan kun je de cam met enkel een (cross)kabel (geen switches/routers/ed.) direct aan je pc verbinden en je pc-ip handmatig instellen.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgens http://panasonic.net/pcc/...kcam/easysetup/index.html moet je een upnp enabled router hebben en een setup cd.

Door die setup te draaien kan je zo te zien wel het ip adres achterhalen...
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/pcc/products/netwkcam/easysetup/learnmore/img/lan_pct02.gif

Bron

[ Voor 48% gewijzigd door Wolly op 18-11-2009 21:20 ]

• empy

empy

Rijdt rondjes

Topicstarter
Forget die setupcd maar ;)
Inmiddels na lang klooien (lees: 4 dagen) ben ik zover dat ik een ip heb! *O*

Nu nog wachtwoord en user -O-

• Wolly
  • Niet online
empy schreef op woensdag 18 november 2009 @ 21:20:
Forget die setupcd maar ;)
Inmiddels na lang klooien (lees: 4 dagen) ben ik zover dat ik een ip heb! *O*

Nu nog wachtwoord en user -O-
Werkt die CD dan niet? Kan je niet eerst op een windows pc'tje die camera instellen met de cd?

Als het goed is slaat de camera dan de settings zelf op, dus ook je zelfgekozen wachtwoord en ip adres.

• empy

empy

Rijdt rondjes

Topicstarter
Wolly schreef op woensdag 18 november 2009 @ 21:22:
[...]

Werkt die CD dan niet? Kan je niet eerst op een windows pc'tje die camera instellen met de cd?

Als het goed is slaat de camera dan de settings zelf op, dus ook je zelfgekozen wachtwoord en ip adres.
Wat ik dus bedoelde was dat ik die CD niet had, dus dat is een kleine hindernis in het geheel...

• Wolly
  • Niet online
empy schreef op woensdag 18 november 2009 @ 21:28:
[...]

Wat ik dus bedoelde was dat ik die CD niet had, dus dat is een kleine hindernis in het geheel...
Volgens deze bron kan je hier de setup downloaden.
Pagina: 1