ik heb een p3 500 gekocht en had er al 128mb inzitten, 64 dat draait op 100ns en 64 mb dat draait op 66ns. Ik ga die 64mb verkopen en ook hiervoor 64mb op 100ns kopen, maar heb effe nog geen geld, maar wat is nu mijn vraag. AL het geheugen draait nu op 66ns, klopt het dat mijn systeem nu niet op 500 draait , maar dus op 66x5=330??? is mijn systeem nu dus eigenlijk een p3 330 totdat ik nieuw geheugen koop??? ik vraag me dat echt af.
Verwijderd
err......Bedoel je niet met ns, mhz ?
En je processor draait op het aantal mhz dat je ziet als je hem aanzet.
grtz!
Yesse
En je processor draait op het aantal mhz dat je ziet als je hem aanzet.
grtz!
Yesse
Ik denk dat je inderdaad op 5*66MHz draait, maar sommige moederborden kunnen de cpu onafhankelijk van de pci regelen, dus misschien heb jij er zo eentje, welk merk/type moederbord heb je?
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
ik heb een gigabye moederbord, maar scheelt het nu veel als ik een p3 500 heb met 128mb op 66mhz of dat ik 128mb heb op 100mhz, kan iemand mij zeggen wat dat scheelt??? (rekenvoorbeeld ofzo??)
Verwijderd
FF vooraan beginnen.
Je frequentie waar je cpu op draait kun je heel eenvoudig uitrekenen. Da's namelijk de multiplier maal de fsb (front side bus).
De multiplier is in jouw geval 5 (vanwege je P3 500. Je fsb zou 100Mhz moeten zijn, dit hangt af van de instelling van je mobo (moet je ff in de gebruiksaanwijzing opzoeken hoe je dat verandert).
De snelheid waarop je geheugen 'werkt' is gelijk aan je fsb. EN NIET ANDERSOM. Het kan overigens best zijn dat jouw 66Mhz dimmetje ook op 100Mhz werkt, maar dat wordt dan niet gegarandeerd.
Als je systeem nu fijn op 500Mhz werkt heeft het dus geen enkele zin om 'sneller' geheugen te kopen. Omdat je PC66 geheugen nu al op 100Mhz draait.
Mocht je CPU echter met een fsb van 66 werken omdat je geheugen niet sneller kan, dan heeft het wel zin om sneller geheugen in je PC te steken.
Je frequentie waar je cpu op draait kun je heel eenvoudig uitrekenen. Da's namelijk de multiplier maal de fsb (front side bus).
De multiplier is in jouw geval 5 (vanwege je P3 500. Je fsb zou 100Mhz moeten zijn, dit hangt af van de instelling van je mobo (moet je ff in de gebruiksaanwijzing opzoeken hoe je dat verandert).
De snelheid waarop je geheugen 'werkt' is gelijk aan je fsb. EN NIET ANDERSOM. Het kan overigens best zijn dat jouw 66Mhz dimmetje ook op 100Mhz werkt, maar dat wordt dan niet gegarandeerd.
Als je systeem nu fijn op 500Mhz werkt heeft het dus geen enkele zin om 'sneller' geheugen te kopen. Omdat je PC66 geheugen nu al op 100Mhz draait.
Mocht je CPU echter met een fsb van 66 werken omdat je geheugen niet sneller kan, dan heeft het wel zin om sneller geheugen in je PC te steken.
Verwijderd
Je processor draait echt wel op 5x100Mhz hoor, je processor past zich niet aan aan het geheugen ofzo. Kijk maar eens in de bios hoe je setting staan of als dat niet wordt aangegeven ff WCPUID downloaden (www.overclockers.com). Waarschijnlijk heb je gewoon geluk dat je geheugen 100 MHz aan kan goed merk. Maarre ik denk dat je overclocken wel kan vergeten want dan verhoog je je fsb nog meer,
Hee succes
Tupac: Live by the fsb, Die by the fsb
Hee succes
Tupac: Live by the fsb, Die by the fsb
ff wat meer stukkies over o/c en dergelijken lezen. dat zal ook wel eens kunnen helpen.
Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.
Pagina: 1