Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zeer trage Bios Boot gevolgd door geen windowsboot

Pagina: 1
Acties:

• Thott
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 17:41
He allemaal,

ik heb een vrij groot probleem. Mijn pc doet er sinds enkele dagen ontzettend lang over om op te starten. De Bios duurt enkele minuten. Daarna komt het windows laadscherm(XP). Deze is vrij snel, hierna gaat het beeld op zwart. PC blijft doordraaien en geeft geen HDD lichtje meer.
Ik zie alleen wel gekke strepen bij het opstarten, net voor de windowsloader en daarna even snel. Daarna blijft het zwart.

Problemen zijn begonnen nadat ik de autoupdate van windows een aantal securityupdates liet doen.

Sindsdien flipt mijn pc. Gelukkig blijft de safemode wel mogelijk. Gekke tekeningen blijven echter op het scherm staan.

Ik heb al eerder zo'n probleem gehad met de driver van mijn videokaart(NVIDIA 6800GT). Hier bleek de driverupdate het systeem te crashen. Heb toen maar de oude driver weer erin gezet. Nu bewust ook niet in de auto udate de driver laten opnemen.

Zouden jullie me kunnen helpen? Ik begin eigenlijk een beetje wanhopig te worden, ik kan op het net helemaal niets vinden over mogelijke oplossingen. Kom dit probleem eigenlijk helemaal niet tegen.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

ff kijken:
-updates zijn niet goed gelukt, wil soms gebeuren, updates dr af gooien en opnieuw proberen
-oudere driver wil niet met de updates of de updates hebben de driver gesloopt
-windows is gewoon willekeurig kapot

voor alle 3 helpt het gewoon om alles ongedaan te maken en de de-re-installeren in safe mode tot het weer werkt, of gewoon recovery --> windows weer terug naar default settings, patches en servicepack van de cd als je dr echt niet meer uit komt.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

System Restore en dan een maandje terugzetten ?

Veel vage problemen verdwijnen daarmee als sneeuw voor de zon :)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• Thott
Ik ben nu al 2 dagen bezig om dit te proberen op te lossen. Updates lopen halverwege vast, ongeacht welke ik pak. In het verleden is dit al een keer het probleem geweest. De updates van NVIDIA crashen mijn PC boven 1.7x.xx. 1.6x.xx Werkte wel goed. En heb eigenlijk nooit meer een probleem gehad. Schiet niet echt op, ben 15 min bezig om windows geladen te krijgen.

Ik denk idd dat ik maar een recovery probeer. Ik heb de pc net iets meer dan een maand geleden helemaal opnieuw geinstalleerd.

Volgens mij is het allemaal begonnen toen ik de highend versie van DDO (Dungeons&Dragons) probeerde te spelen, hier crashde me systeem helemaal mee. Heb ook rond die periode alle update's van windowsgedaan.

Nou ik probeer die recovery wel

• Thott
Nope werkt niet, kan alleen bij mijn spul in safemode. Wordt dus weer een nieuwe install?

Wat ik wel vreemd vind is dat ik tijdens de Safemode geen lijnen over het beeld heb lopen maar in de bios tijdens het opstarten wel(Blauw) en ook als ik windows normaal opstart(Groen)

En ik heb een keer NV4_disp snel voorbij zien komen(misschien ook wel belangrijk?), kon hier echter ook niet echt veel over vinden op het net.