Samsung Spinpoint laat pc soms vastlopen

Pagina: 1
Acties:

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-02 18:43
Hallo allemaal. Ik heb al het één en ander geprobeerd op te zoeken via google, maar heb er niets nuttigs kunnen vinden dus vandaar mijn vraag hier. Ik heb dus een 1TB schijf van de Samsung Spinpoint serie die ervoor zorgt dat mijn pc zo nu en dan vastloopt. Het lijkt er in ieder geval op dat de schijf stopt met draaien en daarna niet meer opspint. Nou heb ik in het BIOS veranderd dat de harde schijven worden uitgeschakeld na een tijdje, maar dit heeft niet geholpen. Als je ongeveer 5 minuten wacht op de vastgelopen pc (je kunt helemaal niets meer doen) dan kan je plotseling weer verder, maar dan is de gehele schijf verdwenen bij Mijn Computer.

Mijn computer bestaat uit:
Asus K8V SE Deluxe
AMD64 3200+
Maxtor HDD van 160GB (primair)
Geforce 6600GT AGP
2GB DDR RAM
De Spinpoint is aangesloten op de Fasttrak controller (dit ivm compatibaliteit op de VIA chipset)

Ik hoop dat dit voldoende informatie is voor jullie om te kunnen zeggen wat de mogelijke problemen zouden kunnen zijn. Alvast bedankt!

Master_A

• Amiet01
Ff een kickje...

Niemand een antwoord voor mij?

Master_A

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het zou ook aan de voeding kunnen liggen, als deze instabiele voltages geeft waardoor je schijf langzaam aan het stukgaan is kan dit ook een oorzaak zijn.

Hang de schijf eens in een andere computer en kijk of je dan ook nog steeds last van zulke vastlopers hebt.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Amiet01
Wiethoofd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 20:45:
Het zou ook aan de voeding kunnen liggen, als deze instabiele voltages geeft waardoor je schijf langzaam aan het stukgaan is kan dit ook een oorzaak zijn.

Hang de schijf eens in een andere computer en kijk of je dan ook nog steeds last van zulke vastlopers hebt.
Ok ik zal kijken of ik dat wel kan doen aangezien ik geen tweede computer meer heb. Kan je een striped SATA hardeschijf ook in een 3,5 inch externe behuizing zonder te hoeven formatteren? Ik heb geen RAID met een andere schijf, maar dat met die stripe was volgens mij toen de enige manier om de schijf werkend te krijgen op die pc.

Master_A