Toon posts:

Onstabiel :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb net een Abit KT7a R en een Tbird 1200 gekocht (zie specs onderaan) Nu heb ik Win ME geinstalleerd. Als ik nu een paart handelingen tegelijk verricht zoals met meerdere webbrowsers surfen en een divx bekijken (in klein scherm) slaat ie opeens vast ik kan dan alleen nog maar de cursor bewegen of de reactie tijd van windows is onwijs langzaam geworden, dat als je iets aanklikt je wel 1 minuut moet wachten op "een teken van leven"

Wat is er mis?
btw ik heb pci slot 1 niet gebruikt
en er zit een isa US Robitics 56k5 modem in.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik kan je aanraden om terug te stappen op Windows 98, ik heb zelf ook ME gedraait op een pc sneller als 700 MHz en dat heeft me ten eerste 3 keer mijn HDD gekost omdat hij sneller uitging dan dat de harddisk zijn cache geheugen kon wegschrijven en ME is naar mijn mening slecht qua stabiliteit, ik hoor niks anders dan klachten en je hebt er geen voordeel mee, alleen maar traagheid.

Als je win98 installeerd heb je by the way ook weer DOS erbij zitten en dat heeft veel voordelen wat betreft recovery etc.

Indien je geen hardware hebt die NIET door NT/2000 ondersteund wordt is win2000 ook een goede keus, ik heb zelf ook win2000 gedraait en dat beviel echt perfect alleen jammer dat mijn miro dc10+ niet werdt ondersteund en daarom moest ik na 4 maandjes door heimwee :) weer terug. Ik miste mijn opnames :).

Je kunt in dat geval ook dual boot maken dus win98 en 2000 samen.

Zorg van te voren dat je 2 schijven met voldoende ruimte (min 1gb) en installeer op de eerste (C: )windows 98, ga daarna naar dos mode (F8 bij opstarten en dan keuze 5 dacht ik) en start dan win2000 installatie. Installeer vervolgens win2000 op de tweede partitie (D: )

Suc6

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

O ja, als je ATA100 draait moet je ook even een patch bij microsoft draaien. Dit vertraagt het afsluiten met 2 seconden en geeft de harddisk genoeg tijd om zijn cache geheugen te legen.

Verwijderd

Heb je de Via 4-in-1 drivers geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
ja, na dat ik win me had geinstalleerd heb ik meteen die via drivers erop gepleurd. versie 4.28

Verwijderd

Probeer eens 4.25, 4.28 geeft nog wel eens problemen, vooral in win2k doen ze wel eens moeilijk.

Verwijderd

Blijft heel toevallig jouw hd ledje continu branden als dat gebeurd? had ik namelijk ook en dan ging de cursor van de muis supersloom enzovoort..

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 05 maart 2001 17:02 schreef caveman85 het volgende:
Blijft heel toevallig jouw hd ledje continu branden als dat gebeurd? had ik namelijk ook en dan ging de cursor van de muis supersloom enzovoort..
Precies dat bedoel ik .. Hoe heb je het opgelost ? Soms valt het beeld ook weg bij mij. En dan gaat de monitor gewoon uit:?

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:34
zeker detanator drivers?? probeer eend de originele drivers van je fabrikant, kan veel oplossen!

Verwijderd

Op maandag 05 maart 2001 19:45 schreef Hitpoint het volgende:

[..]

Precies dat bedoel ik .. Hoe heb je het opgelost ? Soms valt het beeld ook weg bij mij. En dan gaat de monitor gewoon uit:?
Moet je je io voltage naar beneden goojen.. heeft gewerkt dus hopen voor jouw dat het ook werkt
Pagina: 1