Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inf3rno89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 14:29
Heb 2 weken geleden een WD Elements Desktop 1TB gekocht (nieuwe versie). Ongeveer 1 week lang deed hij het perfect, gewoon inpluggen en gaan met die banaan.

Het probleem nu is dat als ik hem aansluit (USB + Externe voeding), Vista naar stuurprogramma's gaat zoeken. Eerder heeft hij het altijd gedaan, dus waarom zou hij later naar stuurprogramma's zoeken? Nou ja niet echt een probleem zou je zeggen, hij vindt dus helemaal geen stuurprogramma's, ook niet op internet. Hierdoor kan ik de schijf noch bij Deze Computer, noch bij Schijfbeheer zien.

Ik heb alle mogelijke opties geprobeerd, alles wat op de WD site staat, Google en van alles en nog wat. Andere USB poort, ander stopcontact (voeding), nieuwe drivers voor chipset e.d., andere USB kabel geprobeerd... Het mocht allemaal niet baten.

Er staan een paar essentiele bestanden op de externeHDD, dus "openschroeven" (hij heeft helemaal geen schroeven of i.d.) is een optie, maar aan de andere kant wil ik mijn garantie niet kwijt. Zoals ik al heb gezegd, ook op internet heeft volgens mij niemand (of nauwelijk) last van deze "bug".

Hierbij vraag ik om een reikend hand O-) . Alvast bedankt.

inferno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 15:54
staat er niet expliciet bij, maar ook andere computer geprobeerd?

linux cdtje?

[ Voor 10% gewijzigd door Japidoff op 18-11-2009 19:15 ]

gang is alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
Zoals hierboven reeds aangegeven, gebruik eens een Live CD van Knoppix of Ubuntu.
Je kan ook proberen met Parted Magic, heeft o.a. tools aan boord zoals Gparted en ddrescue. Met ddrescue kun je evt je files redden.
Probeer ook evt eens een andere voeding!

[ Voor 13% gewijzigd door donnervogel op 18-11-2009 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inf3rno89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 14:29
@Japidoff: Ja, ook op een andere machine geprobeerd onder Windows XP, gaf het zelfde resultaat.

@donnervogel: Goede optie, heb ergens nog een Knoppix Live CD liggen die zal ik even proberen.

allebei alvast bedankt!

Update: Als ik de Knoppix LiveCD gebruik, laat hij de schijf ook niet zien. De schijf spint ook niet.
btw, bij Vista spint hij trouwens ook niet, hij vraagt alleen naar stuurprogramma's.
Unknown Device

@donnervogel: Parted Magic zal waarschijnlijk niet veel uitmaken? Want hij pakt de HDD helemaal niet, er staat gewoon unknown device. Ik kan hem dus niet benaderen...

Denk toch dat het terugsturen is.. :|

[ Voor 55% gewijzigd door inf3rno89 op 18-11-2009 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Als deze incarnatie een beetje lijkt op de vorige (waarvan ik in het bezit ben), en ik lees dat de schijf niet spint, is waarschijnlijk je voeding kapot. (de voedingen bij deze schijven zijn niet geweldig van kwaliteit :/ )
Dit is bij mij ook gebeurd, en ik heb een tijd de schijf uit zijn behuizing gehad, en in mn pc gehangen, tot ik ergens las dat WD gratis nieuwe voedingen verstuurt in het geval van een defect.
Ik heb toen gebeld met de WD klantenservice (0800-ASK4WDEU/0800-27549338), en, nadat ze mijn serienummer hadden nagetrokken, kreeg ik te horen dat ik binnen 10 dagen een nieuwe voeding geleverd zou krijgen. Ondertussen staat de HDD hier weer vrolijk in zijn behuizing te spinnen op mijn bureau, met een nieuwe voeding. :*)

Ik zou dus als eerste proberen WD te bellen en je kwestie voor te leggen. Dikke kans dat je gratis een nieuwe voeding toegestuurd krijgt (binnen 10 werkdagen). :) Dat scheelt je je data, en een hoop rompslomp. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Ghost Dog op 29-11-2009 23:43 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!