Naar aanleiding van dat gedoe met de "gehackte" iphones, heb ik eens nmap losgelaten op mijn Hero. (Deze heeft MoDaCO ROM 2.5.1 geinstalleerd staan)
Er bleek 1 poortje open te staan:
PORT STATE SERVICE VERSION
16650/tcp open tcpwrapped
Geen idee wat dat poortje is of wat hij doet. Heb natuurlijk gechecked of er geen appjes liepen, die mogelijk een poortje zouden kunnen openhouden, maar dat leek niet het geval.
De output van een telnet-sessie
Iemand een idee of suggesties?
[edit]
Overigens heb ik het idee dat KPN het netwerkverkeer proxiet en dat er dus weinig aan de hand is. Ik krijg voor rmnet0 een 10.x.x.x adres en als ik naar www.whatsmyip.com krijg ik: 62.133.64.1
Het zou me wel heel sterk lijken als ik echt het allereerste adres uit dat netwerk heb. Daarnaast reserveren dat soort jongens meestal de eerste en laatste paar adressen voor netwerkapparatuur.
Er bleek 1 poortje open te staan:
PORT STATE SERVICE VERSION
16650/tcp open tcpwrapped
Geen idee wat dat poortje is of wat hij doet. Heb natuurlijk gechecked of er geen appjes liepen, die mogelijk een poortje zouden kunnen openhouden, maar dat leek niet het geval.
De output van een telnet-sessie
Zodra ik met telnet-verbinding maak, wordt onmiddelijk de verbinding weer verbroken. Geen idee hoe ik verder zou kunnen zoeken wat dit nou is.laptop$ telnet 192.168.1.67 16650
Trying 192.168.1.67...
Connected to htc-hero.lan.
Escape character is '^]'.
Connection closed by foreign host.
Iemand een idee of suggesties?
[edit]
Overigens heb ik het idee dat KPN het netwerkverkeer proxiet en dat er dus weinig aan de hand is. Ik krijg voor rmnet0 een 10.x.x.x adres en als ik naar www.whatsmyip.com krijg ik: 62.133.64.1
Het zou me wel heel sterk lijken als ik echt het allereerste adres uit dat netwerk heb. Daarnaast reserveren dat soort jongens meestal de eerste en laatste paar adressen voor netwerkapparatuur.
[ Voor 19% gewijzigd door Keypunchie op 18-11-2009 19:12 ]