Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om op een aparte partitie op mijn PC een XP versie te installen. Legale versie. Tijdens de installatie vraagt de PC om de product key. Na invullen geeft hij aan dat het geen geldige code is. Dat is op zich heel vreemd. Ik wil dus de installatie stoppen maar weet niet hoe. Graag hulp. PC hard uitgezet maar na herstart gaat de install weer op het zelfde punt verder. Doel is om de aparte partitie weer te formateren en opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je moet na het afsluiten van de installatie weer opnieuw opstarten van de CD, hij begint nu weer vanaf de harde schijf op te starten en triggert de install.

Mocht je trouwens een XP met SP3 er in hebben dan kan je het invullen van de key ook skippen en na het voltooien van de installatie de key invullen.

[ Voor 32% gewijzigd door Wiethoofd op 18-11-2009 18:40 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe skip ik die dan? Ik kan dat scherm niet wegklikken waar de code ingevuld moet worden. Instal gaat ook niet verder dan.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2009 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Waar de code ingevuld moet worden alle vakken leeg laten en op 'Volgende' klikken, dan wordt je gevraagd of je zeker weet dat je zonder iets in te vullen door wilt gaan en zou ie door moeten gaan met de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lourini
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09-2024
Moet er natuurlijk wel SP3 bij zitten ;)

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de velden leeg laat dan geeft hij ook aan dat de code niet geldig is.
Ik wil alleen maar dat de install stopt en ik weer gewoon de PC kan opstarten op zijn eerste partitie.
Wat moet ik nou? Zit een beetje met de handen in het haar.
Weet u raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Start op met de CD en formatteer de schijf vanuit de diskmanager.

Dit heeft weinig met hardware te maken, dus een schopje naar Windows Clients

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je bevestigt dus net dat je geen SP3 in je XP-cd hebt zitten maar het een SP2 (of eerder) CD is. Je moet tijdens het opstarten goed opletten of er een toets(encombinatie) genoemd wordt waarmee je van opstartmedium kunt wisselen. In veel gevallen is dit Esc, F2, F8 of F11 maar dit verschilt per fabrikant en per moederbord.

Laatste redmiddel is het BIOS induiken en de opstartvolgorde aanpassen dat de CD-drive voor de harde schijf komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga aan de slag, bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels gelukt om weer met de cd op te starten, heb er een andere xp in gedaan, die staat nu te reutelen.
Gaat goed nu. Doel: weer gewoon opstarten straks.Blijft alleen heel raar dat hij de legale product code niet accepteerde. Weet iemand hoe dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:30:
Inmiddels gelukt om weer met de cd op te starten, heb er een andere xp in gedaan, die staat nu te reutelen.
Gaat goed nu. Doel: weer gewoon opstarten straks.Blijft alleen heel raar dat hij de legale product code niet accepteerde. Weet iemand hoe dit mogelijk is?
Weet niet wat voor key je gebruikt? Misschien het je een OEM key en gebruik je een Corp versie of andersom?

https://powershellisfun.com

Pagina: 1