[Windows 7] Bestandsdatum wijzigt na kopieren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort een nieuwe PC met Windows 7 Home Premium. Op het moment dat ik een EML bestand kopieer vanaf mijn externe hardeschijf naar de nieuwe Windows 7 PC dan wijzigt de wijzigingsdatum/tijd naar de huidige datum en tijd. Dit is zeer vervelend aangezien ik ik normaal gesproken oude mailtjes in mappen opzoek door middel van de wijzingsdatum en tijd.

Voor de rest heb ik nog een klein probleempje. Voor mij mail gebruikten ik normaal gesproken Outlook express, Windows 7 gebruikt Windows live mail. Ik ben uiteindelijk toch overgestapt naar MS Outlook 2007. Nu loop ik tegen het volgende probleem aan, als ik een EML bestand probeer te openen, werkt dit niet in MS Outlook 2007 maar wel in Windows Live Mail. Nu heb ik de hotfix geprobeerd van Microsoft alleen dan krijg ik de melding dat het niet de juiste versie is.

Wie o wie kan mij helpen met deze problemen, je zou mij er echt mee uit de brand helpen.

Groetjes en alvast bedankt,

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outlook 2007 is bedoeld voor een Exchange omgeving, ik maak uit je post op dat je je client voor pop-mail of webmail gebruikt, da's een beetje overkill, net alsof je met een Humvee je kinderen naar school brengt, wat is de reden dat je per sé Outlook 2007 wilt gebruiken en niet Live Mail?

De beste oplossing om je eml toch in Outlook the krijgen is volgens mij importeren in Outlook Express (evt. op een andere pc) en dan exporteren naar .pst

[ Voor 198% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2009 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, het is inderdaad een pop-mail account. Bepaalde functies ontbreken voor mij in Windows Live mail. Het gaat hier wel om een hele hoop mailtjes die ik dan zou moeten exporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 17:38:
Op het moment dat ik een EML bestand kopieer vanaf mijn externe hardeschijf naar de nieuwe Windows 7 PC dan wijzigt de wijzigingsdatum/tijd naar de huidige datum en tijd. Dit is zeer vervelend aangezien ik ik normaal gesproken oude mailtjes in mappen opzoek door middel van de wijzingsdatum en tijd.
Maar voor die nieuwe lokatie van dat nieuwe (want kopie en geen verplaatst) bestand is dat ook logisch.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 18:13:
[...]

Maar voor die nieuwe lokatie van dat nieuwe (want kopie en geen verplaatst) bestand is dat ook logisch.
Ik verplaats het niet maar ik kopieer het. Ik heb ook al Total Commander geprobeerd met de functie om de originele tijden en datum te behouden, maar helaas werkt dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Robocopy gebruiken :) Commandline tool.
Zit standaard in Windows 7 en blijft van je timestamps af als je de juiste parameters meegeeft.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt voor de oplossing, ik ga het gelijk uit testen.

Groetjes,

Mark
alt-92 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:00:
Robocopy gebruiken :) Commandline tool.
Zit standaard in Windows 7 en blijft van je timestamps af als je de juiste parameters meegeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Schiet me nu trouwens te binnen, alleen de timestamps van de EML bestanden veranderen, niet van overige documenten. Zo dit een relatie met iets hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog oplossingen voor het EML probleem?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:47

talin

ES-MA

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:56:
Iemand nog oplossingen voor het EML probleem?
ik snap even niet waarom je ze moet kopieeren van je externe schijf naar de interne schijf?
kan je ze niet vanuit je mail client importeren dan lijkt het mij dat hij wel van de time stamps afblijft.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

talin schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:39:
Ik snap even niet waarom je ze moet kopieeren van je externe schijf naar de interne schijf?
kan je ze niet vanuit je mail client importeren dan lijkt het mij dat hij wel van de time stamps afblijft.
Dan verschijnt er dus een foutmelding, want dan kan Outlook 2007 die niet openen. Wat mij doet vermoeden dat Outlook 2007 geen ondersteuning heeft voor .eml bestanden. Wellicht werken .msg bestanden wel.

En inderdaad RoboCopy gebruiken of anders importeren in Windows Live Mail, vervolgens exporteren naar .pst.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 19-11-2009 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist ook MS office 2003 geprobeerd maar helaas werkt het daarin ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:57

Umbrah

The Incredible MapMan

Een bestand heeft 2 data, een aanmaak en wijzigingsdatum. Blijkbaar kijkt Outlook 2007 naar de wijzigingsdatum, wat natuurlijk logisch is met concepten die over een periode bewerkt kunnen worden voor ze verzonden worden.

Overigens kan Outlook 2007 perfect Live mail/outlook express importeren.
Pagina: 1