Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Is dit een IS/RA punt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

ik was bezig met m'n internet installeren en ik was bezig met de blauwe en rode aders, toen er vonken uit kwamen op het moment dat de twee draden elkaar perongeluk raakten. Zou het kunnen dat dit stroomkabels zijn ipv telefoonkabels? ze zaten wel in een wit doosje naast m'n meterkast. Zie onderstaande foto aub.

Afbeeldingslocatie: http://img253.imageshack.us/img253/7291/img1357n.jpg

Heel erg bedankt alvast, want ik ben echt bezorgd dat het stroomkabels zijn en dat ik een schok krijg!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

voor 220 V lijken het wat dunne draadjes te zijn en die zijn eigenlijk alleen maar in de smaken blauw zwart bruin en geel groen. Heel misschien is het je beltrafo daar kan wel wat meer prik op staan. Anyhow je moet helemaal niet aan je IS/RA zitten dat mag namelijk niet en zeker niet als je er zo weinig verstand van hebt.

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-11 23:02
yep duidelijk stroomkabels 8)7

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 21:41

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Op telefoonkabels zit altijd een beetje prik :)

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Verwijderd

Dat is gewoon een verdeeldoos voor de telefoonaansluitingen in je huis. ISRA punt zal aan het einde van 1 van deze kabels zitten.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Het zou wel eens ISDN kunnen zijn, daar staat een redelijke spanning op.
Ik geloof best dat daar wat vonkjes vanaf kunnen komen.
Zeg dan gewoon niets.

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 17:01:
Hoi mensen,

ik was bezig met m'n internet installeren en ik was bezig met de blauwe en rode aders, toen er vonken uit kwamen op het moment dat de twee draden elkaar perongeluk raakten. Zou het kunnen dat dit stroomkabels zijn ipv telefoonkabels?
Even ter info: telefoonaansluitingen werken met ca. 48V spanning, dus dat kan best vonken. Hetzelfde geldt voor de kabel aansluiting.

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Misschien is het een kastje voor de bekabeling van je deurbel, die werken meestal met eigen adapter ook op een lager voltage

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-11 12:38
Heb je toevallig een intercom in huis?dit is geen isra punt,maar is van een lasdoos voor een intercominstalllatie of bel installatie.
@ boudewijn:isdn word niet zo gelast.
@mini-me:analoge telefonie 48 volt,isdn 90 volt

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-10 14:18
Even spanning van jouw electra-installatie afhalen: dan weet je tenminste zeker dat het geen electra is he.
En zoals gezegd: op PSTN en ISDN staat altijd wat stroom (vanuit het telefoonnet dan he).

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Op ISDN nog vrij veel toch ook? (voelbaar in ieder geval :p )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-11 10:01
Marzman schreef op donderdag 26 november 2009 @ 14:55:
Op ISDN nog vrij veel toch ook? (voelbaar in ieder geval :p )
Zoals hierboven al gezegd wordt, 90V en ja, dat voel je ;) Het vonkt inderdaad ook..

LinkedIn
BlackIntel

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Geomaris schreef op woensdag 18 november 2009 @ 19:27:
Even spanning van jouw electra-installatie afhalen: dan weet je tenminste zeker dat het geen electra is he.
En zoals gezegd: op PSTN en ISDN staat altijd wat stroom (vanuit het telefoonnet dan he).
je zou voor de grap eens 220 volt op zo'n draadje moeten zetten, dat fikt instant weg.

het is iig iets voor zwakstroom/signaal, kan zijn telefoon,intercom,kamerthermostaat.
wat overigens wel vreemd is is dat die ene draad door de zelfde 5/8" buis loopt als waar je aarde draad doorheenloopt..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

onzin natuurlijk 220 Volt kan je overal op zetten het gaat om de stroom die het probleem oplevert.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Dit is geen ISRA, dit is misschien wel telefonie maar hoeft niet. Kan ook een centraal rookmelder systeem zijn van je appartementen complex. Of je deurbel bijvoorbeeld :)

Kan telefoon lijn zijn, maar dan is het zeker niet je hoofdaansluiting/ISRA :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1