Powerpoint presentatie op website zetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30961

Topicstarter
Beste mede-programmers,

ik wil graag op een website die ik voor een klant aan het maken ben een Powerpoint-presentatie op een website zetten, maar dan niet als link waar je het bestand kan downloaden en openen in Powerpoint, maar een link die automatisch de presentatie afspeelt.

Ik heb al geprobeerd met OpenOffice de presentatie te exporteren als Flash-filmpje, en dat werkt in principe goed, echter gaat de kwaliteit iets achteruit.
Vervolgens heb ik geprobeerd om alle slides als afbeelding op te slaan, en deze dmv een Javascriptje klikbaar te maken, net als in een gewone PP-presentatie.

Echter wil de klant het echt als PP-presentatie.

Zijn oude website (www.dtail.info) daar staat de presentatie nu ook op (onder het knopje Producten en dan rechtsboven de demo openen). Die opent in IE6 in een apart scherm (zoals hij het wil), maar in IE8 bijvoorbeeld wordt echt het programma PP geopend. Ook in Safari wordt Powerpoint geopend.
Dat wil ie dus per se niet...is er een oplossing?

Snappen jullie me nog?
Wie heeft dit al eens eerder bij de hand gehad, en heeft daar een oplossing voor?

Ik hoor heel graag van jullie!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:19

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Je kan er misschien een PDF van maken, dat ondersteunt ook presentaties. Volgens mij zijn de oplossingen die jij had bedacht (Flash / plaatjes) het netst, want niet iedereen heeft Powerpoint. Misschien kan je tegen je klant zeggen dat mensen wellicht ook vanaf hun telefoon de website willen benaderen en dat dat met zijn oplossing niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Anoniem: 30961 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 16:51:
Echter wil de klant het echt als PP-presentatie.
Dus de klant eist dat de bezoeker van zijn website een officepakket heeft geïnstalleerd ?
We hebben voor de online presentatie van informatie een aantal standaarden samen afgesproken en volgens mijn hoort .ppt daar niet bij. Als jouw klant daar anders over denkt, moet je daarin dan meegaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casmo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 08:15

Casmo

Mr. Hero

Je hebt in Powerpoint de mogelijkheid om deze te exporteren naar een 'gecombineerde' webpagina. (Dit zit bij opslaan als... *.mht).

Hiermee krijg je een mht bestand die je vervolgens in je browser kan openen. Echter werkt dit alleen in Internet Explorer zover ik weet.

naxasius.com, mijn eigen mmorpg spel (browser based).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sowieso, als je een powerpoint bestand op je site zet hangt het helemaal af van de client hoe hiermee wordt omgegaan. Ik download dat soort dingen altijd, en bekijk ze eigenlijk nooit vanuit het browser venster. Daar heeft een website maker geen controle over.
Dus je zult het toch iets anders moeten maken (flash of js wat je al had gedaan) wil je het op de website houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:37

samo

yo/wassup

En wat vind je van services zoals slideshare? Of moet het zelf gehost worden?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30961

Topicstarter
samo schreef op woensdag 18 november 2009 @ 16:59:
En wat vind je van services zoals slideshare? Of moet het zelf gehost worden?
Op zich is dat wel een mooie oplossing, maar het moet inderdaad zelf gehost worden.
Maar uit jullie reacties haal ik een hoop steun, ik zal hem over gaan halen om gewoon als download-able link te doen.

Hoe kan het dat ik soms in een oude versie van IE wel een venster kan openen met die presentatie? Is dat een soort lokaal geinstalleerde PPT-viewer ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327177

Op zijn oude wedstrijd werkte het ook alleen in IE, dus mensen die met firefox, safari of opera surfen moesten op de oude webpagina de ppt ook al downloaden. Gewoon je client overtuigen lijkt mij de beste oplossing zo is het ook zelf gehost...

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
En de ppt opslaan als pps? :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:50
Ik zou gewoon een tweeledige oplossing doen, één is dan het losse Powerpoint-bestand en de andere is flash/jpg. En zie dit als een leermoment om tegen de klant in te gaan. ;)

De klant is koning, maar jij bent keizer.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JefSnare
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2020
In de oude versies van IE (<6.x) werd het gebruik van powerpoint presentatie ondersteund. Nu is het handig om voor de klant beide oplossingen van de post ^^ te gebruiken. Denk eraan dat een ieder het moet kunnen bekijken. Ik zou eerder denken aan een pdf'je die gedownload kan worden, of in een frame weergeven wordt. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door JefSnare op 20-11-2009 15:12 ]

Twitter Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Op SlideShare zetten en dan embedden in de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-07 18:25
Jij kunt als webdeveloper niet kiezen hoe de (browser van de) bezoeker .ppt bestanden behandelt.

Dus zeg maar tegen je klant dat hij kan kiezen: een .ppt bestand dat iedereen op zijn/haar favoriete manier opent, of een webbased-oplossing die gewoon in een browser opent.
Pagina: 1