Beste Tweakers,
Ik ben bezig met een simpel scriptje om records toe te voegen aan een database. Om te voorkomen dat gegevens in een van de kolommen al bestaan in een ander record, check ik eerst met een zoekopdracht of dat het geval is. Als de recordset >0 is, krijgt men een error te zien dat er een poging wordt gedaan om dubbele gegevens in toe voeren. Als als de recordset niets bevat, wordt het INSERT INTO statement aangeslingerd.
Maar het if statement werkt niet, er zou een end expected moeten komen als ik "end if" weghaal. Maar dat gebeurt niet. het lijkt wel alsof hij de hele if statement niet ziet!
Dit is het scriptje
Met end if op regel 140 (zie hieronder)krijg ik fout Instructie wordt verwacht, zonder end if op regel 140 krijg ik geen fout.
Zien jullie wat ik fout doe? Of heb ik stront in mijn ogen?
Ik heb aardig wat ASP regels achter de rug en heb dit nog nooit meegemaakt.
Alvast bedankt.
Gehele script:
Niet relevant
Ik ben bezig met een simpel scriptje om records toe te voegen aan een database. Om te voorkomen dat gegevens in een van de kolommen al bestaan in een ander record, check ik eerst met een zoekopdracht of dat het geval is. Als de recordset >0 is, krijgt men een error te zien dat er een poging wordt gedaan om dubbele gegevens in toe voeren. Als als de recordset niets bevat, wordt het INSERT INTO statement aangeslingerd.
Maar het if statement werkt niet, er zou een end expected moeten komen als ik "end if" weghaal. Maar dat gebeurt niet. het lijkt wel alsof hij de hele if statement niet ziet!
Dit is het scriptje
ASP:
1
2
3
4
5
6
| rs_Archief.Open strSQL, adoCon,3,3 i=rs_Archief.RecordCount response.write("The number of records is: " & i) if i>0 Then response.write"ERROR!!!!!" else 'Initialise the strSQL variable with an SQL statement to query the database strSQL="INSERT INTO Tbl_Archief(Medium, Nummer--- etc. |
Met end if op regel 140 (zie hieronder)krijg ik fout Instructie wordt verwacht, zonder end if op regel 140 krijg ik geen fout.
Zien jullie wat ik fout doe? Of heb ik stront in mijn ogen?
Ik heb aardig wat ASP regels achter de rug en heb dit nog nooit meegemaakt.
Alvast bedankt.
Gehele script:
Niet relevant
[ Voor 66% gewijzigd door NMe op 18-11-2009 16:48 ]