[Windows 7] Installatie perfect, daarna problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2fastTG
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 21:11
Ik heb me gister windows 7 ultimate aangeschaft, dus ik me dat direcht instaleren over windows xp heen. Instalatie loopt vlotjes en goed. Computer wordt opnieuw opgestart windows 7 wordt geladen en daarna komt het windows 7 wordt gestart scherm. 5 minuten later nog steeds dat start scherm, ik dacht oke kan eventjes duren dus ik heb de pc aan laten staan voor 3 uurtjes. Toen heb ik me de pc nog eens opnieuw opgestart maar niks hielp. uiteindelijk eens via veilige modus opgestart ahha hier hangt ie niet vast, maar toen kreeg ik de melding dat windows 7 bij het eerste gebruik niet kon worden opgestart in veilige modus.
Nb. heb de instalatie paar keer opnieuw geprobeerd met format's etc. niks wil lukken. Ook heb ik eens een beta versie uitgeprobeerd presies hetzelfde probleem.

alvast bedankt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPims
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-07-2024

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

Hij is legaal? ;)
Niet gedownload?

What the BBQsaurusrex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Koppel eens alle overbodige randapperatuur los zoals USB zaken etc.. Misschien zit daar iets te rommelen.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
Inderdaad...alle randapparatuur (USB) loskoppelen zou ik mee beginnen, maar heb je hem in dual boot geinstalleerd? Dan zou je namelijk de Windows 7 Upgrade Advisor kunnen installeren om te kijken of je hardware wel compatible is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2fastTG
"aangeschaft" via slim.nl met een echt productkey enzo.
Randapperatuur loskoppelen ga ik nu meteen even proberen envenals een andere tip die ik kreeg via het forum van microsoft de pci apparaten die aangesloten zijn loskoppelen.

Trouwens mijn hardware is compitable, alleen videokaart kan de Aero niet aan volgens de upgrade advisor en de wifi-adapter moest andere firmware voor worden gedownload voorderest gaf hij me niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Je hebt de partitie eerst geformatteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2fastTG
nope, kan niet/mag niet omdat het een upgrade versie is toch ?
edit:
zonder randapperatuur geprobeerd, geen effect. ik ga eens proberen zonder pci aansluitingen en met maar 1 geheugen reepje. kijken wat dat gaat opleveren

[ Voor 56% gewijzigd door 2fastTG op 18-11-2009 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Zelf geen enkel probleem ondervonden bij de install van 7, maar bij de install van een kennis weer wel Na de installatie ging het telkens fout bij het opnieuw opstarten. Na veel puzzelen bleek de 2e HD de veroorzaker te zijn. Voor een nieuwe install de 2e HD even losgekoppeld en het probleem was opgelost. Daarna de 2e HD weer aansluiten en alles bleef het gewoon doen. Dus ik zou alles even loskoppelen wat je niet direct nodg hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2fastTG
Hier bleek het dus de videokaart te zijn.; O ik eerst met een geheugenreepje en zonder andere dingen geintstalleerd werkte perfect oke dan knallen we alles erin. booten we Mhm werkt : ) Ik kreeg de melding dat windows opnieuw moest opstarten om wijzigingen actief te maken doen we dat. Maar toen deed hij het weer niet bleef hangen. De gpu eruit gehaald en hij startte wel op maar meteen erna een wit beeld. Nu nog maar eens opnieuw geintstaleerd zonder gpu erin. Iemand suggesties hoe ik die gpu werkend ga krijgen.
een gainward 8500 GT met 215mb geheugen ik weet niet precies van welk merk maar maakt gebruik van nvidea drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Laatst online: 02-09-2020
windows update?

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

• TheVMaster
2fastTG schreef op woensdag 18 november 2009 @ 16:05:
nope, kan niet/mag niet omdat het een upgrade versie is toch ?
edit:
zonder randapperatuur geprobeerd, geen effect. ik ga eens proberen zonder pci aansluitingen en met maar 1 geheugen reepje. kijken wat dat gaat opleveren
Geen idee hoe dat precies exact zit, maar je doet bij XP toch een 'clean' install....althans je moet toch al je apps opnieuw installeren want je migreert je XP settings niet mee namelijk...

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Je kan zelfs met een upgrade toch een clean install uitvoeren. Zelfs in de afgelopen 2 weken al meerdere keren gedaan. En ik zou idd de primaire partitie (je Boot partitie) ff formateren van te voren.
En alle onnodige (rand) apperatuur even loskoppelen zodat je een clean machine hebt.

specs | 3360wP met SE3000

Pagina: 1