Ben op zoek naar een printer, moet niet veel voorstellen. Nu zag ik een wifi printer staan en ik vroeg me af wanneer deze aan staat, iedereen die verbonden is met de router deze printer ziet, of je ook eerst nog een printserver nodig hebt. Of verbindt deze printer direct met je pc (zonder router).
Hangt van printer af
Hangt van router af
Hangt af van de info die je (nu niet) geeft. :-) Ik ben niet helderziend dus zonder meer info kan ik niks. Je zult zelf in de handleiding van je router en printer ongetwijfeld wel kunnen terugvinden of mogelijk is wat jij wil. Als je router geen printserver heeft, zal die de opdrachten niet afhandelen. Dat doen de clients dan zelf. Het 'zien' van de printer is vlgs mij iets compleet anders.
Hangt van router af
Hangt af van de info die je (nu niet) geeft. :-) Ik ben niet helderziend dus zonder meer info kan ik niks. Je zult zelf in de handleiding van je router en printer ongetwijfeld wel kunnen terugvinden of mogelijk is wat jij wil. Als je router geen printserver heeft, zal die de opdrachten niet afhandelen. Dat doen de clients dan zelf. Het 'zien' van de printer is vlgs mij iets compleet anders.
Wanneer de printer zelf over een netwerkaansluiting bezit (bedraad of draadloos), heb je uiteraard GEEN printserver nodig.
De printserver is dan juist in de printer geïntegreerd.
Uiteraard dien je op alle computers die er gebruik van gaan maken wel een driver voor de betreffende printer te installeren.
En je hebt een router nodig omdat je vanaf een laptop niet rechtstreeks connect naar de printer, maar naar je accesspoint in de router, die de data dan weer doorstuurt naar de printer.
Eigenlijk is je vraag TE basic... Pak een handleiding van een willekeurige printer met wifi of ethernet aansluiting, en je vindt het antwoord zelf....
De printserver is dan juist in de printer geïntegreerd.
Uiteraard dien je op alle computers die er gebruik van gaan maken wel een driver voor de betreffende printer te installeren.
En je hebt een router nodig omdat je vanaf een laptop niet rechtstreeks connect naar de printer, maar naar je accesspoint in de router, die de data dan weer doorstuurt naar de printer.
edit:
Eigenlijk is je vraag TE basic... Pak een handleiding van een willekeurige printer met wifi of ethernet aansluiting, en je vindt het antwoord zelf....
[ Voor 14% gewijzigd door ByteDelight op 18-11-2009 13:32 ]
Retro Computer hardware: http://bytedelight.com
De router is een linksys wrt54gc en de printer wordt waarschijnlijk een hp C4780(met wifi ingebouwd dus). De bedoeling is dus de printer constant laten aan te staan, en vanaf elke computer te kunnen printen (we hebben enkel laptops in huis dus er hoeft geen vaste verbinding te zijn). Indien dit niet lukt zonder printserver, koop ik me een printer met een USB-poort en wordt deze in het bureau gezet.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2009 13:35 ]