Van VOIP naar Analoog, thuis mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Er zijn natuulijk ontelbare oplossingen om van analoog naar VOIP te gaan, ik ben echter op zoek naar het omgekeerde, kleinschalig (2 lijnen)

Situatie:
Woonhuis, wat ISDN lijnen en een Siemend tel. centrale met 2 vrije analoge poorten.
omgebouwde schuur (hobby ruimte+kantoortje) 600meter verderop met een goede stabiele WiFi verbinding naar het woonhuis. (WiFi is gebridged tussen 2 AP's, op de ethernet poorten stabiel 30 mbit fdx)
Nu wil ik dus vaste toestellen in de schuur hebben, via DECT is er helaas weinig tot geen bereik (buiten muren zijn van plaatstaal)
Dus zit ik te denken om telefonie over de WiFi te krijgen. Echter vrijwel alle losse VOIP kastjes die ik vind, zijn juist bedoeld om van een analoog naar VOIP te gaan, ik wil het juist andersom.

Iemand een idee of product waar het mee zou lukken ?

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

Hiervoor zal je een 'VoIP server' moeten hebben, een bekende is Asterisk.
Deze bestaat ook in live-cd en/of kant en klare distributies.

Of er ook dedicated hardware bestaat om dit te doen weet ik zo snel niet. Meestal heeft hardware alleen een viop-client in zich (zoals je zelf al zei).

ps. ik zou de verbinding naar dat buitenhuisje niet bridged doen maar routed. Nu gaat ook al het verkeer wat binnenhuis zou moeten blijven naar buiten wat de verbinding toch stoort.

[ Voor 22% gewijzigd door Seth4Chaos op 18-11-2009 14:00 ]

Mistakes are proof that you are trying...

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:23
Jij zoekt een voip doosje met 1 of 2 FXS FXO poortjes. Die zijn prima te krijgen. Linksys heeft er volgens mij 1 of 2 van (Linksys SPA-3102 in ieder geval). Patton (professioneel spul) heeft er n heleboel van....

[ Voor 11% gewijzigd door FatalError op 18-11-2009 14:19 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Madshark
  • Niet online
FatalError schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:10:
Jij zoekt een voip doosje met 1 of 2 FXS FXO poortjes. Die zijn prima te krijgen. Linksys heeft er volgens mij 1 of 2 van (Linksys SPA-3102 in ieder geval). Patton (professioneel spul) heeft er n heleboel van....
Thnxs Onno !
Op FXO google'd een stuk makkelijker ;)

Heb nu iets gevonden wat precies is wat ik zoek ( http://www.callvoip.nl/pr...ath=55_43&products_id=203 )
Besteld, komende dagen eens mee aan de hobby ;)

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Je hebt je oplossing al.

Maar mocht nog eens iemand bij dit topic terecht komen: De Fritz!Box 7170 (en vast ook andere) kunnen dit tegenwoordig ook.
Zo heb ik m'n vast lijn wel eens 'meegenomen' naar een andere locatie.

• Madshark
  • Niet online
xtra schreef op woensdag 18 november 2009 @ 17:35:
Je hebt je oplossing al.

Maar mocht nog eens iemand bij dit topic terecht komen: De Fritz!Box 7170 (en vast ook andere) kunnen dit tegenwoordig ook.
Zo heb ik m'n vast lijn wel eens 'meegenomen' naar een andere locatie.
Nou, eh.. hoe wil je dat dan doen met de 7170 ? (heb hem zelf ook)
Deze doet naar mijn weten geen SIP naar Analoog (dat je dus met een losse ethernet SIP telefoon uitbelt via een analoge KPN lijn) maar precies omgekeerd (analoge huis telefoon uitbellen via SIP, wat de Fritz overigens perfect doet)

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Madshark schreef op woensdag 18 november 2009 @ 17:43:
[...]

Nou, eh.. hoe wil je dat dan doen met de 7170 ? (heb hem zelf ook)
Deze doet naar mijn weten geen SIP naar Analoog (dat je dus met een losse ethernet SIP telefoon uitbelt via een analoge KPN lijn) maar precies omgekeerd (analoge huis telefoon uitbellen via SIP, wat de Fritz overigens perfect doet)
Met recente firmware kun je een Telephony Device toevoegen en die als poort "LAN/WAN" geven. Je krijgt dan aan het eind de bijbehorende inloggegevens.
In- en uitgaande nummers kun je op dezelfde manier aangeven als bij de overige poorten.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:23
Inderdaad, de fritzbox 7170/7270 met laatste frimware kan het ook:)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Pagina: 1