Goedemorgen is het nog. Ik heb een probleempje met de datepicker van jquery. Implementeren is allemaal geluk en ook het uitzetten van alle dagen behalve dagen die ik wil tonen is goed gelukt. Maar ik zit nu met een ander probleem.
Ik heb in de agenda een onSelect zitten met een functie die mij redirect naar een nieuwspagina adhv de datum. Dit gaat prima. Alleen zie ik net voor hij de pagina verlaat dat de datepicker in elkaar valt. De inhoud verdwijnt helemaal en alleen de border is nog zichtbaar. Ga ik terug via backspace of met de muis dan blijft de datepicker leeg en pas bij een refresh is de agenda weer goed zichtbaar. Doe ik iets verkeerd?
Vervolgens gooi ik de scheduledDays met php in elkaar en hier is die functie:
Als ik in de agenda jquery gebeuren nu de alert aanzet en niet redirect dan blijft de agenda prima staan. Pas wanneer hij redirect maakt ie de agenda leeg. Ik heb geprobeerd om hem anders te redirecten via een phpbestand dat een header doet, maar ook dit helpt niet.
Enige dat ik nog kan bedenken is dat ik een sessie bij ga houden waarin ik bijhoudt wat de vorige pagina was en wat de huidige pagina is, en dan een reload doe als de referer anders dan de vorige, wat dus altijd zo is en je dus een lichte vertraging op de site krijgt.
Iemand een idee waarom de agenda uberhaupt leeggemaakt wordt voor hij redirect?
Ik heb in de agenda een onSelect zitten met een functie die mij redirect naar een nieuwspagina adhv de datum. Dit gaat prima. Alleen zie ik net voor hij de pagina verlaat dat de datepicker in elkaar valt. De inhoud verdwijnt helemaal en alleen de border is nog zichtbaar. Ga ik terug via backspace of met de muis dan blijft de datepicker leeg en pas bij een refresh is de agenda weer goed zichtbaar. Doe ik iets verkeerd?
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| $(document).ready(function(){ $("#nieuws_agenda").datepicker({ inline: true, //defaultDate: activeDate, beforeShowDay: setScheduledDays, onSelect: function(value, date) { //datum_parts = value.split('/'); //alert(datum_parts[0]); window.location = "nieuws/" + value; //alert('The url is: http://www.domein.nl/nieuws/' + value ); } }); }); |
Vervolgens gooi ik de scheduledDays met php in elkaar en hier is die functie:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <script type="text/javascript"> var scheduledDays = <?= $scheduledDays_string ?>; function setScheduledDays(date) { var isScheduled = false; var isHoliday = false; var scheduleStatus = ""; // Check for scheduled day for (i = 0; i < scheduledDays.length; i++) { if (date.getMonth() == scheduledDays[i][0] - 1 && date.getDate() == scheduledDays[i][1] && date.getFullYear() == scheduledDays[i][2]) { isScheduled = true; scheduleStatus = scheduledDays[i][3]; } } if (isScheduled) { return [true, scheduleStatus]; } else { return [false, '']; } } </script> |
Als ik in de agenda jquery gebeuren nu de alert aanzet en niet redirect dan blijft de agenda prima staan. Pas wanneer hij redirect maakt ie de agenda leeg. Ik heb geprobeerd om hem anders te redirecten via een phpbestand dat een header doet, maar ook dit helpt niet.
Enige dat ik nog kan bedenken is dat ik een sessie bij ga houden waarin ik bijhoudt wat de vorige pagina was en wat de huidige pagina is, en dan een reload doe als de referer anders dan de vorige, wat dus altijd zo is en je dus een lichte vertraging op de site krijgt.
Iemand een idee waarom de agenda uberhaupt leeggemaakt wordt voor hij redirect?