[Magic] Cheap Logitech speakerset ontvangt FM radio

Pagina: 1
Acties:

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:19

donny007

Try the Nether!

Topicstarter
Ik heb een Logitech S-0264B spaekerset hier op het werk, en die ontvangt, ook al trek je de stekker uit de computer een radio zender, je hoort hem heel zachtjes in de achtergrond spelen, de speakers hebben geen FM ontvanger of iets anders dat magisch speelt, de volume of tone knoppen doen niets, het geluid blijft even zacht.

Eigenlijk is het best wel storend, op 40cm afstand is het geluid goed hoorbaar.

Het geluid komt overigens alleen uit de linker speaker, daar zit de transformator in, in de rechter speaker zit de volume en tone regelaar.

Wat kan er hier aan de hand zijn?

Ik ben nog aan het uitzoeken welke zender het is, dat zal ik posten zodra ik het weet.

Edit: het is radio Hollandio

/dev/null

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-02 20:51
IK had tien jaar geleden ook een cheap ass speakerset met hetzelfde probleem. De reden waarom je de radio hoort is omdat je speaker dat signaal oppakt. De electromagnetische golven die uit de zend mast komen wekken elektrische stroom op in de spoel van de luidspreker.. En als deze dezelfde frequency delen kan je heel zachtijes de radio horen. Je kunt overigens ferrite rings kopen om die Radio Frequency interference te blokkeren.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:19

donny007

Try the Nether!

Topicstarter
Thx voor je uitleg

Ik heb deze ringen wel eens eerder gezien, ze zitten ook aan USB, vga, hdmi etc. kabels, ik wist alleen nooit waar ze voor waren :D

[ Voor 19% gewijzigd door donny007 op 18-11-2009 11:52 ]

/dev/null

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:52

Exirion

Gadgetfetisjist

sunturion schreef op woensdag 18 november 2009 @ 11:42:
De electromagnetische golven die uit de zend mast komen wekken elektrische stroom op in de spoel van de luidspreker..
Dit klopt niet. Een radiosignaal kan onmogelijk een speaker aansturen. Het is gewoon instraling van de radiosignalen op de versterkerelectronica. En die hoor je dan uiteraard op je speakertje.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-02 12:06
kan je die versterker electronica niet shielden met een kooitje eromheen ofzo?

ik heb een logitech X-530 die het ook doet (bekend probleem, beetje verwant aan het grote logitech-plopjes probleem) en heb ook wel is zitten denken hoe je dit kan oplossen.