Conroe E6600 duwtje in de rug + check

Pagina: 1
Acties:

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-12-2025
He mensen,

Geen upgrade dit jaar dus dan maar OC-en.
Aangezien mijn laatste OC een AMD 3000+ was (33% on air) graag even controle + een extra duwtje

Stuff:
E6600
Asus P5B-E
4096 mg Corsair DDR PC2-6400 (400mhz)

Nu:
E6600 @ 3,2 Ghz on 1,45 Vcore (360 FSB) default was hij 1.275 (CPU-z) (?)
Temp load max. 62 graden (volgens core temp) met Artic Freezer pro @ 1000rpm (is expres zo laag wel OC maar geen geluid en) max temp:65 vind ik acceptabel.
PCI-e: 101
1:1 FSB:RAM
Vdimm: auto
Ram: 4-4-4-12 (stock en heb nog nooit gesnapt wat ik moet fixen hieraan)

Check:
- Core temp is goed betrouwbare monitor?
- Ram hoef ik niets aan Vdimm te doen aangezien ik naar max FSB 400 wil gaan en wat hij dus moet trekken met 400mhz @ DDR2?
- PCI-e: snap er geen snars van heb instelling van i-net gehaald maar sommige zeggen dat hij op max 110 mag hier nog mee tweaken?
- Vcore is afhankelijk van temps maar magische grens is 1,5 ?

Probleem:
Ben ook net geswitcht van Vista naar W7. Orthos stabiel op Vista @ 3,0Ghz
Nu 3,2 Ghz maar Orthos geeft na 30sec to 1:30sec een failure, Is dit Ram probleem (verwacht het niet anders was het ook wel bij 3,0Ghz gebeurt) Moet ik toch met Vdimm in de weer?
Maar ik twijfel een beetje aan combi Orthos en W7 aangezien Orthos ook soms crasht(programma afsluiten... bla bla)

Plan:
- Hoogste clock zoeken met max Vcore @ 1,5v en dan rustige Vcore afbouwen
- ouwe HD erin en even met dual-boot op VIsta Orthos draaien
- evt Memtest86 draaien.
- reacties en advies (mede) tweakers lezen en opvolgen.

alvast bedankt!

My life is in 2D, How about yours?

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Dat geheugen moet makkelijk meer aan kunnen. Heb zelf met dat geheugen en een E6600 op een P5W DH een OC van 3,6GHz gehaald. Dat was zelfs nog zonder een aanpassing van RAM, behalve dat het geheugen op het voltage liep dat Corsair adviseerde (2.1V dacht ik)
Je timings kan je misschien beter eerst op SPD zetten ipv fixed. Dan creeer je meer marge voor je OC. Bij hogere OC zullen de timings naar 5 gaan vermoed/verwacht ik.

Temp is geen probleem, zoiets had ik ook.
PCI-e had ik op 101 max, nooit hoger.
PCI op 33.33mhz
Check vCore ook eens via CPU-z, die geeft vaak een betere/acuratere waarde.

Vergeet ook niet of je een C0 hebt of niet...dat maakt ook uit voor een hogere OC.

Check hier ook anders even voor meer info: [OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 11]

[ Voor 13% gewijzigd door Tallguy op 18-11-2009 11:34 . Reden: URL toegevoegd ]

specs | 3360wP met SE3000