He mensen,
Geen upgrade dit jaar dus dan maar OC-en.
Aangezien mijn laatste OC een AMD 3000+ was (33% on air) graag even controle + een extra duwtje
Stuff:
E6600
Asus P5B-E
4096 mg Corsair DDR PC2-6400 (400mhz)
Nu:
E6600 @ 3,2 Ghz on 1,45 Vcore (360 FSB) default was hij 1.275 (CPU-z) (?)
Temp load max. 62 graden (volgens core temp) met Artic Freezer pro @ 1000rpm (is expres zo laag wel OC maar geen geluid en) max temp:65 vind ik acceptabel.
PCI-e: 101
1:1 FSB:RAM
Vdimm: auto
Ram: 4-4-4-12 (stock en heb nog nooit gesnapt wat ik moet fixen hieraan)
Check:
- Core temp is goed betrouwbare monitor?
- Ram hoef ik niets aan Vdimm te doen aangezien ik naar max FSB 400 wil gaan en wat hij dus moet trekken met 400mhz @ DDR2?
- PCI-e: snap er geen snars van heb instelling van i-net gehaald maar sommige zeggen dat hij op max 110 mag hier nog mee tweaken?
- Vcore is afhankelijk van temps maar magische grens is 1,5 ?
Probleem:
Ben ook net geswitcht van Vista naar W7. Orthos stabiel op Vista @ 3,0Ghz
Nu 3,2 Ghz maar Orthos geeft na 30sec to 1:30sec een failure, Is dit Ram probleem (verwacht het niet anders was het ook wel bij 3,0Ghz gebeurt) Moet ik toch met Vdimm in de weer?
Maar ik twijfel een beetje aan combi Orthos en W7 aangezien Orthos ook soms crasht(programma afsluiten... bla bla)
Plan:
- Hoogste clock zoeken met max Vcore @ 1,5v en dan rustige Vcore afbouwen
- ouwe HD erin en even met dual-boot op VIsta Orthos draaien
- evt Memtest86 draaien.
- reacties en advies (mede) tweakers lezen en opvolgen.
alvast bedankt!
Geen upgrade dit jaar dus dan maar OC-en.
Aangezien mijn laatste OC een AMD 3000+ was (33% on air) graag even controle + een extra duwtje
Stuff:
E6600
Asus P5B-E
4096 mg Corsair DDR PC2-6400 (400mhz)
Nu:
E6600 @ 3,2 Ghz on 1,45 Vcore (360 FSB) default was hij 1.275 (CPU-z) (?)
Temp load max. 62 graden (volgens core temp) met Artic Freezer pro @ 1000rpm (is expres zo laag wel OC maar geen geluid en) max temp:65 vind ik acceptabel.
PCI-e: 101
1:1 FSB:RAM
Vdimm: auto
Ram: 4-4-4-12 (stock en heb nog nooit gesnapt wat ik moet fixen hieraan)
Check:
- Core temp is goed betrouwbare monitor?
- Ram hoef ik niets aan Vdimm te doen aangezien ik naar max FSB 400 wil gaan en wat hij dus moet trekken met 400mhz @ DDR2?
- PCI-e: snap er geen snars van heb instelling van i-net gehaald maar sommige zeggen dat hij op max 110 mag hier nog mee tweaken?
- Vcore is afhankelijk van temps maar magische grens is 1,5 ?
Probleem:
Ben ook net geswitcht van Vista naar W7. Orthos stabiel op Vista @ 3,0Ghz
Nu 3,2 Ghz maar Orthos geeft na 30sec to 1:30sec een failure, Is dit Ram probleem (verwacht het niet anders was het ook wel bij 3,0Ghz gebeurt) Moet ik toch met Vdimm in de weer?
Maar ik twijfel een beetje aan combi Orthos en W7 aangezien Orthos ook soms crasht(programma afsluiten... bla bla)
Plan:
- Hoogste clock zoeken met max Vcore @ 1,5v en dan rustige Vcore afbouwen
- ouwe HD erin en even met dual-boot op VIsta Orthos draaien
- evt Memtest86 draaien.
- reacties en advies (mede) tweakers lezen en opvolgen.
alvast bedankt!
My life is in 2D, How about yours?