Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Realtek HD detecteert geen kabels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het vervangen van mijn moederbord dat defecten vertoonde door een ander (weliswaar met zelfde chipset, geluidskaart etc., maar andere fabrikant) herkent de realtek alc888 hd geen ingestoken kabels meer. Normaal krijg je zo een popupdialoogje waarbij je dan kan kiezen welke input of output naar de net ingeschtoken kabel wordt gestuurd.

Wat heb ik al heb gedaan:
- gevloekt
- nieuwe drivers
- disablen in de bios, opnieuw opstarten, enablen en opniew laten detecteren
- gevloekt
- gegoogled, iemand met hetzelfde probleem heeft op twee fora gepost, maar geen antwoord gekregen, buiten eventueel RMA.
- andere kabels

Wat ik nog niet heb gedaan en wil vermijden:
- windows XP opnieuw installeren.

in device manager staat die gewoon bij, er lijkt niets fouts mee te zijn. Is er een manier om die output gewoon te forceren en die dat niet zelf te laten detecteren.

Een koekje voor degene die mij kan helpen O+ !

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 11:15:
Wat ik nog niet heb gedaan en wil vermijden:
- windows XP opnieuw installeren.
Gaat het om een USB harde schijf of zo? Je bent niet duidelijk. Als je wilt weten of het software of hardware is, begin dan eens met opstarten vanaf een live CD als BartPE of Knoppix. Als het software is, dan moet het gewoon werken vanaf de live CD. Als het hardware is, dan zal het niet werken vanaf de live CD.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 18 november 2009 @ 11:17:
[...]

Gaat het om een USB harde schijf of zo? Je bent niet duidelijk. Als je wilt weten of het software of hardware is, begin dan eens met opstarten vanaf een live CD als BartPE of Knoppix. Als het software is, dan moet het gewoon werken vanaf de live CD. Als het hardware is, dan zal het niet werken vanaf de live CD.
Nee geen usb harde schijf. Hoe bedoel je, niet duidelijk? Ik had een redelijk werkende install, maar kreeg de laatste tijd wat stabiliteitsproblemen en zag opgezwollen condensatoren op het moederbord. Ik heb een moederbord gezocht die kwa componenten erg hard leek op degene die ik al had, teneinde te vermijden dat ik windows xp opnieuw zou moeten installeren (en alle andere programmas en instellingen).

Die liove cd is nu aan het downloaden: goed idee, bedankt.

Verwijderd

heyy
ik had precies hetzelfde probleem met mijn asus p5kc
hij detecteerde het geluid niet terwijl ik m toch echt in de 3.5mm jack uitgang had zitten...
in plaats daarvan zei hij dat ik de spdif uitgang gebruikte...
ik heb wel geprobeerd windows opnieuw te installeren maar dat hielp ook niet
bios ook geflashed
drivers opnieuw gedownload + geinstalleerd
het helpt allemaal niet bij mij
ik heb m nu bij mycom liggen en ik verwacht dat ze me eerdaags bellen wat er mee aan de hand is en of het onder garantie gerepareerd kan worden (of dat het een foute instelling is? je weet maar nooit)
ik zal het wel posten als ik telefoon gehad heb