Ik heb een probleem met mijn gd aan de praat te krijgen (geloof ik). Het begint allemaal met de melding:
Nu check ik mijn php.ini:
Ik snap er *niets* van. Ik zit onder Ubuntu, php5 geïnstalleerd. Daarnaast dus ook php5-gd erbij gezet. Er bestaat een gd.so:
En de apache errors geven hier verder geen informatie over, slechts een notice over een restart en verder niets.
Waarom gaat er nu iets mis? Ik had voorheen een gelijke installatie draaien die helemaal geen problemen had Ik heb het idee dat het ligt in dat php toch de gd.so niet kan vinden... Iemand een tip?
Fatal error: Call to undefined function imagecreatefrompng() in [bestand] on line [line]
Nu check ik mijn php.ini:
$ php -i [...] gd GD Support => enabled GD Version => 2.0 or higher FreeType Support => enabled FreeType Linkage => with freetype FreeType Version => 2.3.9 T1Lib Support => enabled GIF Read Support => enabled GIF Create Support => enabled JPG Support => enabled PNG Support => enabled WBMP Support => enabled [...]
$ locate gd.so /usr/lib/libgd.so.2 /usr/lib/libgd.so.2.0.0 /usr/lib/graphviz/libgvplugin_gd.so.5 /usr/lib/graphviz/libgvplugin_gd.so.5.0.0 /usr/lib/php5/20060613+lfs/gd.so
Waarom gaat er nu iets mis? Ik had voorheen een gelijke installatie draaien die helemaal geen problemen had Ik heb het idee dat het ligt in dat php toch de gd.so niet kan vinden... Iemand een tip?