Ik heb sinds een week een nieuwe pc opgebouwd;
Behuizing: Cooler Master Haf 922
Processor: Intel Core i7 920 2.66GHz 4.8GT/s Box
Moederbord: Asrock X58 Extreme
Geheugen: OCZ 3x2GB DDR3 PC10666 CL7.0 Platinum
Harde schijf: Samsung 1TB SATA300 32MB, HD103SJ
Videokaart: 2x 3870 Crossfire (tijdelijke oplossing i.v.m. moeilijke verkrijgbaarheid HD5850)
Voeding: Corsair HX650W
Processorkoeler: Scythe Mugen 2 SCMG-2000
DVD Speler: Samsung SHS223B 22x S/B zwart
Voor mijn werk was ik bezig met het renderen van een bestand in 3D Studio Max 2010 met Vray plugin.
Ik controleerde de temperatuur van de videokaarten (41, 44 graden) en die van de processor (61 graden).
Niks mis leek mij zo, maar opeens slaat de computer af midden in het renderproces.
Er was verder niets mis, geen error, alleen opeens valt alles uit zonder geluid. Wel kwam er een vreemde lucht uit de pc.....
De computer start nu niet meer op, na lang wachten met de stroom uit, opnieuw stroom erin, startknop indrukken, en heel even licht het lampje zwak op aan de voorzijde van de pc, waarna het snel weer dooft.
Verder gebeurt er helemaal niets meer, heb al vanalles geprobeerd, maar ben bang dat er toch iets kapot is.
De vraag is alleen wat is er kapot? En hoe kom ik daarachter?
Moederbord? Processor? Geheugen? Voeding? of ?
Alvast bedankt
Behuizing: Cooler Master Haf 922
Processor: Intel Core i7 920 2.66GHz 4.8GT/s Box
Moederbord: Asrock X58 Extreme
Geheugen: OCZ 3x2GB DDR3 PC10666 CL7.0 Platinum
Harde schijf: Samsung 1TB SATA300 32MB, HD103SJ
Videokaart: 2x 3870 Crossfire (tijdelijke oplossing i.v.m. moeilijke verkrijgbaarheid HD5850)
Voeding: Corsair HX650W
Processorkoeler: Scythe Mugen 2 SCMG-2000
DVD Speler: Samsung SHS223B 22x S/B zwart
Voor mijn werk was ik bezig met het renderen van een bestand in 3D Studio Max 2010 met Vray plugin.
Ik controleerde de temperatuur van de videokaarten (41, 44 graden) en die van de processor (61 graden).
Niks mis leek mij zo, maar opeens slaat de computer af midden in het renderproces.
Er was verder niets mis, geen error, alleen opeens valt alles uit zonder geluid. Wel kwam er een vreemde lucht uit de pc.....
De computer start nu niet meer op, na lang wachten met de stroom uit, opnieuw stroom erin, startknop indrukken, en heel even licht het lampje zwak op aan de voorzijde van de pc, waarna het snel weer dooft.
Verder gebeurt er helemaal niets meer, heb al vanalles geprobeerd, maar ben bang dat er toch iets kapot is.
De vraag is alleen wat is er kapot? En hoe kom ik daarachter?
Moederbord? Processor? Geheugen? Voeding? of ?
Alvast bedankt