Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter

Vergelijking service mobiele aanbieders

Introductie
Wie kent het niet? Tientallen tabs met reviewsites en ervaringentopics staan open, want het is weer zover: de tijd om het mobieletelefoonabonnement te verlengen staat weer voor de deur. Door de vele bomen is het telecombos onzichtbaar geworden.

Hierom wil ik, graag met jullie input, een schema opstellen met de verschillende aanbieders en daarbij hun plus- en minpunten. Uiteraard doe ik dit niet enkel voor mezelf en zijn er tig vergelijkingssites, maar de input van de GoT-community is in mijn ogen onmisbaar. Wellicht hebben veel mensen iets aan een dergelijk topic, zodat ze niet tientallen topics en andere sites met gebruikerservaringen hoeven door te lezen.

Ik wil dit initiatief nemen omdat ik ten eerste geen centraal punt met ervaringen kan vinden, en daarnaast omdat voor iedereen de motivatie wellicht anders is. Heb je geen behoefte aan een overzichtelijke telefoonrekening, maar wil je wel overal bereik hebben? Of betaal je liever iets meer voor een bundel met 1000 sms'jes, zodat je je over die kosten in ieder geval geen zorgen meer over hoeft te maken?

Ik dacht zelf aan het vergelijken van de volgende punten:
  • Prijs
  • Kortingen
  • Bundeltegoed opvragen
  • Bereik
  • Klantenservice
  • Overzichtelijke nota
Uitleg beoordelingsgebieden
Een klein beetje uitleg bij die punten is wellicht handig.

Prijs
Hoe duidelijk is een provider in zijn prijsstelling? Vindt een provider dat 1 minuut en 1 seconde bellen 2 minuten van je bundel moet kosten? En gaan de sms-prijzen buiten de bundel rustig vier keer over de kop?

Kortingen
Heeft de provider aantrekkelijke staffelkortingen, of kost een abonnement van 500 minuten gewoon 5 keer zoveel als bundel van 100 minuten? Zijn er tegen voordelige tarieven sms- of internetbundels af te sluiten bij je abonnement?

Bundeltegoed opvragen
Is het mogelijk om je resterende maandbedrag op te vragen, en werkt deze functionaliteit altijd?

Bereik
Wellicht een overbodige categorie? Maar hoe is het bereik van jouw provider?

Klantenservice
Wil de provider graag dat je contact met ze opneemt bij problemen, of is het e-mailformulier dertig niveaus diep verborgen op de site van je aanbieder?

Overzichtelijke nota
Is duidelijk te zien wat je in een maand hebt verbruikt en waar aan, of wordt alles op één hoop exclusief btw gegooid en staat er onder de streep een bedrag waarvan je geen idee hebt waar het vandaan komt?

Uitleg scores
Om de verschillende providers te kunnen vergelijken, zijn uiteraard scores nodig. Ik had zelf de volgende gradaties bedacht:

ScoreBetekenis
++De provider steekt boven de rest uit op dit gebied
+Prestaties zijn bovengemiddeld
+/-Neutraal / geen mening
-Provider laat wel eens steekjes vallen
--Op dit gebied komt deze provider (ernstig) tekort

Actuele scores
De providers staan in de volgende tabel, met hun actuele score.

ProviderPrijsKortingenBundeltegoed opvragenBereikKlantenserviceOverzichtelijke notaInfo
Ben+/-+/-+/-+/-+/-+/-Info
Chippie+/-+/-+/-+/-+/-+/-Info
Hi++/-++++/-Info
KPN-+/-++--Info
T-Mobile++++--++++Info
Tele2+/-+/-+/-+/-+/-+/-Info
Telfort+/-+/-+/-+/-+/-+/-Info
Tringg+-+/-+++/-Info
Vodafone--++--+++/-++Info

Wat kun jij nu doen?
Plaats een reactie als je vindt dat de score op een bepaald onderdeel bij een bepaalde provider omhoog of omlaag moet, met een onderbouwd verhaal. Deze score zal door mij, en bij grote interesse door de mede-auteurs (wie weet...) bijgewerkt worden wanneer dit verhaal goed gemotiveerd is.

Neem in je reactie de volgende template over en vul de betreffende kopjes zeer goed onderbouwd in, met daarbij de vermelding "+" of "-" om aan te duiden dat de score volgens jou omhoog respectievelijk omlaag moet.

[h3]Providernaam[/h3]
[b]Prijs: +-[/b]
[b]Kortingen: +-[/b]
[b]Bundeltegoed opvragen: +-[/b]
[b]Bereik: +-[/b]
[b]Klantenservice: +-[/b]
[b]Overzichtelijke nota: +-[/b]
Het noemen van meerdere onderdelen in één post kan, maar hoeft zeker niet. Als je wat voorbeelden noemt is dat helemaal fijn. Heb je alleen ervaring met de klantenservice, post dan ook gewoon alleen dat! :)

Korte omschrijving providers
Onder deze paragraaf vind je tenslotte een korte omschrijving van de providers, met daarbij een motivatie van de scores die de providers krijgen. Dit zal worden ingevuld vanaf een nog te bepalen aantal reacties.
Ben
Chippie
Hi
KPN
T-Mobile
Tele2
Telfort
Tringg
Vodafone

En uiteraard ben ik benieuwd naar reacties op dit initiatief. Ben ik bijvoorbeeld een provider vergeten, meld het dan gerust. Mocht het topic niet populair (genoeg) blijken, laat het dan maar een stille dood sterven :P En verder heb ik geen idee of dit is toegestaan, de FAQ sluit dat niet uit O-) :P

[ Voor 7% gewijzigd door CodeCaster op 30-11-2009 20:10 . Reden: Bijgewerkt tot 20-11-2009 22:28 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-10 14:03
T-Mobile
Prijs +
Volgens mij betaal ik geen gek bedrag, is dan ook al mijn 2e contractverlenging.

Kortingen +
Heb bij de laatste contractverlenging een hele concurrerende deal kunnen sluiten via de klantenservice.

Bundeltegoed opvragen +
Nooit echt gedaan, maar een plusje omdat het kan....

Bereik -
Beetje jammer dat ik maar één minnetje kan geven, want het bereik (en dan vooral UMTS) van T-Mobile is echt verschrikkelijk slecht, als ik het vergelijk met anderen...

Klantenservice +
Eigenlijk nooit echt gezeik gehad met T-Mobile, enige ervaring met de klantenservice was om een mooie deal te maken voor m'n nieuwe telefoon.

Overzichtelijke nota +
Krijg twee-maandelijk een mooie PDF in de mail met mijn nota en details. Vind het prima.

Voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:01

DropjesLover

Dit dus ->

Vodafone
Prijs -
ergens bekruipt me het gevoel dat ze nogal duur zijn. maar ik heb dan ook een:
laag abo (€12,50 voor 100 minuten, aanbieding 1e half jaar 50% vd prijs)
smsblox (1000 smsjes voor 10€)
zorgeloos internet blox (onbeperkt internet (fair use @ 1gb/mnd) voor 10€.

Kortingen +
Vaak 1e jaar van 2 jarig abo, of 6 maanden van 1 jarig abo 50% van de prijs. Verder niet veel speciaals voorbij zien komen.

Bundeltegoed opvragen -
Kan wel dacht ik, service is er een tijdje uit geweest en ik gebruik het eigenlijk niet.

Bereik ++
Overal gewoon goed, ook voor data. Goed, tussen de heuvels van zuid-limburg wel eens iets minder tot nauwelijks, maar beter dan andere providers.

Klantenservice ++
Altijd zeer vriendelijk en buitengewoon snel en geholpen. Gratis en snel iemand aan de lijn.

Overzichtelijke nota +
1x per maand een pdf (via de vodafone site) met daarop een stukje cumulatief (hoeveel en opgesplitst in 0900, buitenland, data, binnen bundel en buiten bundel) gevolgd door een uiteenzetting/lijst van hoe lang naar welk nummer.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
T-mobile
Prijs -
Bij T-mobile betaal ik 55 euro per maand voor 250 belminuten, 1000 SMSjes en Web-n-walk; bij Tringg betaal ik voor 1000 belminuten, 1000 SMSjes en 1000MB 30 euro; scheelt dus bijna de helft
Kortingen +
Altijd interessante aanbiedingen, als je maar even zoekt.
Bereik -
Mijn vrouw en ik mogen ons contract bij T-mobile vervroegd opzeggen omdat ze in onze woonplaats geen goede dekking kunnen garanderen. Beetje jammer dat de dekkingskaart wel goede dekking laat zien.
Klantenservice +
Erg vriendelijk en komen afspraken na.
Overzichtelijke nota +
Op de online nota staat alles wat je verbruikt hebt, netjes!

Tringg
Prijs +
Motivatie staat hierboven.
Kortingen -
Geen acties.
Bereik +
Gebruiken het KPN-netwerk, tot nu toe heb ik daar goede ervaringen mee.
Klantenservice +
Vriendelijke via mail en Twitter, ik heb ze nog nooit hoeven te bellen..
Overzichtelijke nota +-
Geen idee, ik heb nog geen nota gezien.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

T-Mobile
Prijs +
Belminuutjes vind ik opzich wel goedkoop met mijn huidige 150min + 100sms voor 6EUR/maand-abonnement. :)

Kortingen -
Aan kortingen doet T-Mobile niet echt als je een weinig betalende klant bent. Ik ben nu 3 jaar klant en er zitten nog steeds geen kortingen bij voor mij. (Vorige jaren €30+ betaald per maand)

Bundeltegoed opvragen +/-
Dit was een tijd niet mogelijk, maar als het werkt dan werkt het ook gewoon prima. :)

Bereik -
In de steden altijd goed 2G/3G bereik maar in de afgelegen gebieden vrijwel geen 3G.

Klantenservice +
Ze staan je altijd goed te woord en proberen altijd zo goed mogelijk te helpen. :)

Overzichtelijke nota +
Gewoon zoals het hoort, alles is goed te begrijpen.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Laatst online: 12-09 20:43
KPN Hi
Prijs +-
De prijs vind ik redelijk bij KPN, je betaalt even veel per minuut bij vodafone, wat ik netjes vind voor een mobiele provider met goed bereik.

Kortingen +
Als ik als verkoper kijk naar de aanbiedingen die Hi heeft, verkoopt deze provider het best. Het standaard dubbele sms tarief (bij vodafone moest je altijd bijbetalen, nu even niet meer) is zowel voor abonnement als prepaid een mooi lokkertje. Ook geven ze leuke kortingen op een toestel, om het aantrekkelijk te maken. Voor mij was de zogeheten studentenkorting (20% p/mnd eraf) toch wel een reden om bij KPN Hi te blijven.

Bundeltegoed opvragen +
Altijd en overal op te vragen per sms. Een SMSje 'Saldo' naar 1244 en je hebt je recente verbruik.

Bereik +
Je hebt het beste bereik van Nederland, ik heb nog nergens 'geen bereik' gehad. Het UMTS bereik kan beter, vandaar de enkele plus. Ik heb niet overal 3G/HSDPA (denk aan de treinreis Groningen - Amersfoort) bereik, maar dat heeft geen enkele provider.

Klantenservice ++
Ik ben al meerdere keren goed geholpen door de klantenservice. Als ik ergens mee zit of een frustratie heb, hebben ze een passende oplossing. Ze blijven altijd vriendelijk en doen moeite je goed te helpen. Hier heb ik met zowel vodafone als t-mobile heel slechte ervaringen mee.

Overzichtelijke nota +-
Alles wat erop staat is goed te begrijpen. Precies zoals het hoort. Het kan alleen duidelijker met het binnenbundel/buitenbundel tarief. Het lijkt net alsof je 2x zo veel belminuten krijgt als je uit gaat van de factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:41
T-Mobile
Prijs +
Voor € 6,75 per maand 150min + 100sms, prima! Verder goede voorwaarden voor internet (€ 9,95 per maand, maar ze doen niet moeilijk!).

Kortingen ++
De SimOnly die ik heb zou eigenlijk 9,50 kosten (+ sms bundel á 6,95). Een SimOnly die hierdoor niet veel onder doet voor de internetaanbiedingen.

Bundeltegoed opvragen +
Ondanks dat het even niet mogelijk was is het wel heel duidelijk aangegeven (in ieder geval niet in euro's in mijn geval, maar gewoon in belminuten en sms'en).

Bereik +/-
Eigenlijk altijd wel dekking met telefoon om te bellen/sms'en. Enigste minpunt is het 3G/HSDPA netwerk, ook met GPRS kan ik nog wel internetten dus is voor mij niet heel erg. Wel jammer: mag zeker beter! Komt als het goed is nog wel, zeker als de masten van Orange weer in gebruik worden genomen. Daarentegen woon ik ook in het noorden en daar heeft geen enkele provider volle dekking (ook geen KPN of Vodafone) met 3G/HSDPA.

Klantenservice ++
Staan je uitermate goed te woord, ben hier enorm tevreden over en eigenlijk altijd een goede oplossing.

Overzichtelijke nota ++
Uitermate duidelijk, ben ook lid van Vodafone en daar is het vele malen minder onduidelijk. Er is m.i. geen enkele provider die bij de kwaliteit van de facturen van T-Mobile in de buurt komen. Duidelijk overzicht van wat je hebt gebruikt, wat je mee hebt genomen en gespecificeerd staat duidelijk vermeld hoe je je telefoon hebt verbruikt, top!

Ter indicatie van mijn verbruik: ik gebruik de 150 minuten meestal bijna op en ik sms af en toe (gem. 40 per maand denk ik). Daarentegen mail ik wel aardig wat (sowieso ontvangen) en internet ik ook regelmatig.

Disclaimer: Dit zijn mijn persoonlijke ervaringen als klant van T-Mobile..

[ Voor 5% gewijzigd door Arjan90 op 18-11-2009 17:16 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
brrrt schreef op woensdag 18 november 2009 @ 17:10:
KPN Hi
Kortingen +
Als ik als verkoper kijk naar de aanbiedingen die Hi heeft, verkoopt deze provider het best. Het standaard dubbele sms tarief (bij vodafone moest je altijd bijbetalen, nu even niet meer) is zowel voor abonnement als prepaid een mooi lokkertje.
Alleen hier wil ik even op reageren: dit vind ik dus misleidend. Jij denkt zelf dat je een enorm leuke actie binnen hebt gesleept, terwijl dit bij Hi dus voorheen altijd al de standaard was. Alle abonnementen die voor een bepaalde datum waren afgesloten (ergens halverwege 2008 als ik het niet mis heb) betaalden bijvoorbeeld 20 cent per minuut en 10 cent per sms. Na die datum werden de sms'jes voor nieuwe abonnees 20 cent, en oh wat een leuke actie: je kunt nu je sms'jes verdubbelen, zodat je voor slechts 10 cent sms't! Om deze reden wil ik jouw + voor kortingen bij Hi even neutraliseren ;) :P

KPN Hi
Kortingen -
Motivatie: zie bovenstaand.

Op deze manier zou ik graag zien dat er iets meer gediscussieerd wordt over de punten die bij diverse providers genoemd worden. Dus niet klakkeloos de punten invullen (al is dat bij de eerste paar reacties wel handig om de tabel te vullen), maar wat meer discussie als de tabel eenmaal een beetje gevuld is zou prettig zijn :) Zo voorkomen we ook dat het een write-only-topic wordt.

Verder: bedankt voor alle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:34

netblade

Sunrise

T-Mobile
Ik ben al zo lang klant als dat het nog Ben was (en niet die nu weer op de markt actief is, maar als onderdeel van Teledenmark en belgacom).
Prijs: +/-
Prijs, stja niet duur, maar ook niet goedkoop, ik denk dat elke provider wel rond diezelfde prijs hangt, uitgezonderd simonly gedoe, maar daar doe ik zelf niet aan.
Kortingen: +
Ik krijg als vaste klant met een hoge status eigenlijk nagenoeg alles gratis mee, ook qua kortingen op mn bundel is het meestal wel redelijk. Alhoewel ik de laatste keer wel karig vond (slechts 3 maanden 50% korting).
Bundeltegoed opvragen: +/-
Deed het vroeger beter dan nu, het heeft er zelfs een tijd uit gelegen, het is redelijk maar heeft een vertraging van 2 dagen.
Bereik: --
UMTS is om te huilen, leuk zo'n pit+ bundel, maar op plekken waar ik nog wel eens kom heb ik 0,0 UMTS bereik, In m'n eigen stad is het wel redelijk, alleen zijn KPN en Vodafone gewoon een stuk beter met UMTS.
Qua Gsm heb ik geen klachten, het doet wat het moet doen waar ik ook ben.
Klantenservice: +
Bijna geen ervaring mee, maar de keren dat ik ze nodig had werd ik uitstekend geholpen, daar kan Vodafone nog wat van leren! (Zakelijk Vodafone met slechte ervaringen)
Overzichtelijke nota: +
Niet veel bijzonders, ziet er goed uit alles is goed te vinden, maar nogmaals niet bijzonder het is gewoon het geen wat ik van een factuur verwacht.

Kortom, ben je alleen een beller is het een prima deal. Wil je meer zoals internet, kijk dan alsjeblieft naar KPN of Vodafone, die zijn toch echt een stuk beter met de dekking, helaas laten hun elders punten vallen.
Remember; Geen provider is perfect, ze hebben allemaal hun pros en cons. T-Mobile heeft bijvoorbeeld als enige geen datalimiet, waar je bij de rest te maken hebt met een of andere wazige fup. Dit is dan ook de hoofdreden samen met het alles in 1 bundel princiepe om klant te blijven bij T-Mobile.

[ Voor 6% gewijzigd door netblade op 18-11-2009 19:25 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• harmster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-09 23:08
Prijs -
In tegenstelling tot wat veel mensen geloven was een KPN Sim Only abonnement het goedkoopste voor mij. Ik was van plan een + te geven maar de huidige abonnementen zijn een heel stuk schraler geworden; betalen per minuut (61 seconden gebeld? 120 seconden afrekenen graag), het buiten bundel tareif van 25 naar 30 cent en de basis bedraggen fors omhoog gegooid (tof grafiekje: http://delaagsterekening.nl/info/vergelijk_kpn). Vooral de eerste 2 vind ik zand in de ogen van de consument strooien, vandaar een minnetje

Kortingen -/+
Niet spannend, niet slecht.

Bundeltegoed opvragen +
Dit kan sinds kort ook bij KPN. Eigenlijk gek dat dit pas recentelijk is ingevoerd, de providers weten dat natuurlijk altijd al, waarom wij nu pas? Anyway. Goede ontwikkeling en hij ligt er niet zo onwaarschijnlijk vaak uit al T-Mobile.

Bereik +
Niks te klagen, behalve in de trein buiten de randstad.

Klantenservice --
Beroerd. Zo valt te lezen als je een emailtje stuurt: "Wij sturen u binnen 5 werkdagen een reaktie." Dat schept een verwachting die je echt moet nakomen. Daarnaast heb ik nooit de indruk dat ze begrijpen wat je bedoelt bij de helpdesk (kan natuurlijk aan mij liggen).

Overzichtelijke nota -
Weken lang kon je als consument geen gebruikspecificatie downloaden waar je wat aan had. Normaal is dat een CSV bestandje, nu stond alle info achter elkaar geplakt op 1 regel. Verder vind ik de split tussen ex en incl BTW onduidelijk (waarom ook? Ik ben een consument, op het bonnetje in de supermarkt kan het wel).

• brrrt
  • Laatst online: 12-09 20:43
CodeCaster schreef op woensdag 18 november 2009 @ 19:11:
[...]

Alleen hier wil ik even op reageren: dit vind ik dus misleidend. Jij denkt zelf dat je een enorm leuke actie binnen hebt gesleept, terwijl dit bij Hi dus voorheen altijd al de standaard was. Alle abonnementen die voor een bepaalde datum waren afgesloten (ergens halverwege 2008 als ik het niet mis heb) betaalden bijvoorbeeld 20 cent per minuut en 10 cent per sms. Na die datum werden de sms'jes voor nieuwe abonnees 20 cent, en oh wat een leuke actie: je kunt nu je sms'jes verdubbelen, zodat je voor slechts 10 cent sms't! Om deze reden wil ik jouw + voor kortingen bij Hi even neutraliseren ;) :P

KPN Hi
Kortingen -
Motivatie: zie bovenstaand.

Op deze manier zou ik graag zien dat er iets meer gediscussieerd wordt over de punten die bij diverse providers genoemd worden. Dus niet klakkeloos de punten invullen (al is dat bij de eerste paar reacties wel handig om de tabel te vullen), maar wat meer discussie als de tabel eenmaal een beetje gevuld is zou prettig zijn :) Zo voorkomen we ook dat het een write-only-topic wordt.

Verder: bedankt voor alle reacties!
Ach ja, ik zat er al bij toen het nog standaard was. Nu moet je alleen Dubbel Aan smsen. Dat boeit me niet.
Die studentenkorting daarentegen... Elke maand 20% vind ik wel netjes!
Het plusje (+) van mijn kant blijft staan. :)

Verwijderd

Vodafone
Prijs: +-
Ik vind de prijs per minuut wel redelijk. Misschien een cent goedkoper dan de concurrentie. Hoe hoger je abbo hoe minder je betaalt per minuut.
1e minuut wordt altijd afgerekend. Ook als je voicemail krijgt. Dat is dus een dikke rip-off.
Na de 1e minuut is het per seconde.

Ik zit al een paar jaar bij Vodafone en daarvoor had ik T-mobile.
Nu heb ik een Basis abbo icm met een N97 een paar maanden geleden afgesloten. Hierbij heeft Vodafone een fikse korting gegeven op de toestelprijs en bovendien kreeg je 50% korting op je abbo voor een jaar lang, bij een 2 jarig abbo. Dat was op het moment verreweg de goedkoopste abbo icm met de N97 van alle providers.
Voor ik dit abbo had afgesloten maakte ik altijd gebruik van sim only van vodafone en ik vond toen de prijzen ook goedkoop vergeleken met andere providers.
Of je ook meer korting krijgt als je meer belminuten neemt weet ik niet.

Bundeltegoed opvragen: -
Veel problemen hiermee gehad. Toen ik een vodafone scherp abbo had met een aparte smsbundel was het niet eens mogelijk om een te zien hoeveel smsjes ik had verbruikt. Nu heb ik een basis(alles uit 1 bundel) abbo, dit is dus niet meer van toepassing op mij, maar ik weet niet of dit nog steeds zo is.
Ook ligt het opvraag systeem er altijd uit aan het einde en begin van de maand.
De laatste 2 maanden is dit echter niet meer gebeurd, dus wat dat betreft zit er verbetering in.
Het opvraag systeem werkt zelf wel goed. Overzichtelijk en up to date tot een halve dag meestal.

Bereik: +
Zeer goed bereik waar ik woon, maar dat is in Den haag. Ik ben ook vaak in het oosten van het land, in enschede en omgeving en daar is het bereik ook uitstekend!

Klantenservice: +-
Met de klantenservice agents is zelf niks mis. Ze helpen me altijd wel goed, alhoewel ik nooit echt gecompliceerde problemen heb moeten voorleggen. Reactietijd via email is ook goed. Max 2 dagen.
Wat ik wel slecht vind is dat je dus moet betalen als je naar de klantenservice belt en je hebt een vf scherp abbo heb. Met een basis abbo is dit gratis.

Nota's zijn duidelijk, met de abbo kosten, kosten buiten de bundel en overige kosten netjes verdeeld. Ook krijg je een hele lijst met alle telefoon, sms en data verkeer. Je kan dus precies zijn waar de kosten vandaan komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2009 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 21:19

orejas

Omelette du Fromage

T-Mobile
Prijs --
In mijn zoektocht naar een nieuw/beter abbonement, heb ik alle providers in een Excel gegooid. Mijn huidige T-Mobil abbo verlengen zou me per minuut verreweg het meest kosten. Meer nog dan KPN.

Kortingen --
Kortingen? Huh? Wat? Bij T-Mobile? Nope. Niet voor mij in ieder geval. Al een jaartje of vijf klant.

Bundeltegoed opvragen -
Te lang onmogelijk geweest om 'boven de rest uit te steken' en een plusje te verdienen.

Bereik +
Geen enkel probleem.

Klantenservice -
Zeer weinig mee te maken gehad, maar de paar keer dat ik iets wilde weten, stuurde ik een e-mail. De toezegging is binnen 7(!) dagen te zullen antwoorden, maar die belofte zijn ze nog niet één keer nagekomen.

Overzichtelijke nota +
Prima. Helemaal niets mis mee. Zelf zou ik hem heel graag makkelijk kunnen downloaden en in Excel kunnen zetten. Dat is nog niet mogelijk. Eén plusje is dan ook gerechtvaardigd.

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-09 23:08
orejas schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 09:33:
Overzichtelijke nota +
Prima. Helemaal niets mis mee. Zelf zou ik hem heel graag makkelijk kunnen downloaden en in Excel kunnen zetten. Dat is nog niet mogelijk. Eén plusje is dan ook gerechtvaardigd.
Daar wil ik wel even op in haken, als je je rekeningen ter beschikking stelt op delaagsterekening.nl kun je de genormaliseerde gegevens vervolgens zelf weer downloaden (op de analyse pagina, onder het kopje 'gespreksinformatie').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vodafone
Prijs: -
Zeker niet de goedkoopste maar wel betrouwbaar ( op de laatste 2 maanden na dan maar ga er van uit dat dat incidenten zijn )

Na contract verlengingen half jaar 1/2 abo prijs. Gratis 2 x zoveel SMS blox.

Bundeltegoed opvragen: --
Kort gezegd: Drama al geruime tijd. Het werkt meer niet dan wel.

Bereik: ++
Erg goed, zeker zeer tevreden ( incl 3G ).

Klantenservice: -
Tja, zoals bij zoveel bedrijven vind ik, als nieuwe klant prima maar als je eenmaal klant bent wordt dat wel minder...

Prima inzichtelijk via de website.

[ Voor 0% gewijzigd door Sumuhtsop op 20-11-2009 15:22 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Vodafone
Prijs: -
Prijs zit aan de bovenkant van de markt. Het flatfee internetabonnement is beter geprijsd dan bij de concurrent. Tariefstructuur is niet transparant: de tariefsinformatie op de website is verwarrend, verkeerd en incompleet.

Tot nu toe van goede kortingsacties gebruik kunnen maken. Kortingen gelden vaak ook voor bestaande klanten.

Bundeltegoed opvragen: -
Heeft heel lang niet gefunctioneerd, terwijl het wel onderdeel van het contract is. Vodafone vindt dat het zijn contract op dit punt niet hoeft na te komen. Functioneert de laatste maanden wel goed.

Overal bereik voor bellen en sms'en, ook binnen gebouwen. Internetdekking mag beter.

Klantenservice: +-
Tot deze zomer reageerde de klantenservice altijd snel op vragen. Laatste probleem met Vodafone is echter nog steeds niet opgelost, na al een aantal maanden te hebben gemaild. Eerst was het antwoord dat een collega er nog mee bezig was (al weken lang), vervolgens na twee maanden het verzoek om de vraag opnieuw te stellen als het probleem nog niet opgelost was. Dat is geen service te noemen. Reacties op het niet functioneren van het opvragen van het beltegoed waren altijd onder de maat.

Overzichtelijke nota: ++
Nota's zijn volledig en duidelijk. Uitgebreide specificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
Het mocht even duren, maar de TS is bijgewerkt. Zijn er nog mensen met ervaringen met Ben, Chippie, Tele2 en/of Telfort? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 21:19

orejas

Omelette du Fromage

harmster schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 15:09:
[...]

Daar wil ik wel even op in haken, als je je rekeningen ter beschikking stelt op delaagsterekening.nl kun je de genormaliseerde gegevens vervolgens zelf weer downloaden (op de analyse pagina, onder het kopje 'gespreksinformatie').
offtopic:
Kijk aan! Dat zijn nog eens tips! Hartelijk dank.
De abonnementsaanbeveling van de site is een lachertje, maar de mogelijkheid om je gegevens naar Excel te converteren is érg fijn.

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

Hi
Prijs: +-
De prijzen bij Hi liggen ongeveer op dezelfde hoogte als de overige proiders. 1 minuut betalen voor de eerste minuut, daarna per seconde. De prijzen van het studenten abo liggen echter wel iets lager (20%)
Al 5 jaar klant en krijg daarom grote kortingen op nieuwe telefoons waar geen enkele webshop aan kan tippen. Ze hebben elke maand wel een nieuwe actie, maar dat is niets nieuws t.o.v. andere providers. Daarnaast hebben ze wel de studentenkorting (dubbel sms tel ik niet mee, omdat dat er altijd al geweest is) Toch een + vanwege de hoge kortingen om je als bestaande klant langer te binden.
Bundeltegoed opvragen: +
Werkt perfect, 9/10x binnen een paar seconden en 1/10 binnen een uur. Je krijgt info hoeveel procent je nog overhebt tot een bepaalde datum. de data kosten die ik in het buitenland gemaakt heb worden tevens weergegeven in Mb en de kosten ervan.
Gewoon goed, heb hiervoor T-mobile gehad, maar moest toen buiten het raam hangen om een smsje te versturen. met Hi heb ik boven meestal een H.
Klantenservice: +
Beter dan menig ander groot bedrijf. Heb ze bijna altijd binnen 1 minuut aan de lijn en zijn ze behulpzaam. Als ik ervaringen van vodafone gebruikers lees heeft Hi het duidelijk beter voor elkaar, ook t-mobile vond ik vroeger niet goed bereikbaar. (nummer staat zo'n beetje op elke pagina)
Overzichtelijke nota: +-
Op internet is precies te zien hoeveel je gebeld hebt en hoevaak naar welke nummers. Datzelfde geldt voor buitenlandse gesprekken en smsjes. Geen bijzonderheden verder
Pagina: 1