Toon posts:

DELL Optiplex moederbord defect

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Dell optiplex die niet meer start. Heb inmiddels alles van t moederbord afgehaald maar als er power op komt knippert het power-lampje oranje. Heb de Cmos gereset overigens en beschik niet over meetapparatuur. Als ik de machine aan doe hoor ik heel zacht een heele hoge toon (geen fout-toon) maar gewoon van het moderbord, kan ook normaal zijn misschien plus heel zachtjes een soort getik, dit klinkt kansloos maar een soort stroom geluid zeg maar.

Kan ik nog ergens anders naar kijken of is dit einde verhaal? Ik ben totaal geen hardware expert zoals je wellicht kunt lezen 8)7 Verder zitten er geen kaarten op, het is een sx280 alles geintegreegd.

Dank, :)

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
google eens op afbeeldingen van condensatoren, zoek deze op op het moederbord, grote kans dat de condensatoren op het bordje lek zijn, zit er een soort bruine smurrie op. hierdoor werkt hij niet meer, enige kans is of garantie (als je die nog hebt) of zelf nieuwe erop solderen.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:48
Elco's kapot inderdaad:

http://www.google.nl/sear...capacitors&meta=&aq=f&oq=

Is niet zo heel moeilijk om te vervangen, als je tenminste een beetje overweg kunt met een soldeerbout :)

Qua kosten is het ook niet zo duur, eurootje of 8 hoogstens.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i284.photobucket.com/albums/ll8/kalel_kara/DodgyCap02.jpg

Zoiets dus? Ik ga vanavond kijken, super! Dank.. _/-\o_

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een account inactive melding :?

Even los van het plaatje dat niet werkt - het is op GoT de bedoeling dat je zelf op zoek gaat naar oplossingen voordat je een topic opent en dat je daarbij minimaal gebruik maakt van de hulpmiddelen en info die we hier beschikbaar stellen. In Hangen en Opstartproblemen troubleshooter staan veel dingen die je kunt doen. Je hebt daar zo te zien niet naar gekeken. Begin daar eens mee...

Daarnaast zijn er nogal wat Dell Optiplex systemen en kunnen we dus niet ruiken om wat voor PC het hier gaat. In een topicstart hoort alle relevante info te staan, onder andere specs van je systeem. Bij OEM-bakken is meestal minder duidelijk om welk moederbord het gaat, maar je kunt minimaal nog melden exact welke Optiplex het betreft en welk part number/model number moederbord erin zit.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.