Toon posts:

Hoe muziek streamen met XBOX / Mac / PC?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben helemaal nieuw met Netwerken en alles. Ik wil graag mijn muziek door mijn huis streamen.

Nu kan ik voor heel veel geld een streaming media player kopen. Maar ik heb computers en een XBOX 360!

Nadeel is dat ik 2 MAC's heb en deze niet lekker met je XBOX communiceren. Ik heb het geprobeerd met Connect 360, maar dat bevalt me niet echt.

Nu heb ik nog een oude PC op zolder staan, met windows XP. Is het volgende mogelijk?

De oude PC aan de XBOX koppelen. Een externe harde schijf aan de PC koppelen (ik weet dat deze twee stappen mogelijk zijn. Maar is het vervolgens mogelijk om CD's op mijn MAC te rippen en deze via een draadloos netwerk op de PC in de huiskamer te zetten? En zo ja, is dit moeilijk te realiseren?

Alvast bedankt.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Is een NAS niet een stuk handiger? Die kunnen prima overweg met je streaming ding, en ondersteunen DLNA.

Een losse PC + configureren kost een stuk meer tijd en stroom.

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
DJSmiley schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 22:52:
Is een NAS niet een stuk handiger? Die kunnen prima overweg met je streaming ding, en ondersteunen DLNA.

Een losse PC + configureren kost een stuk meer tijd en stroom.
Tuurlijk ! maar het aanschaffen van een NAS is ook niet goedkoop !

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
joosthaarman schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 22:57:
[...]

Tuurlijk ! maar het aanschaffen van een NAS is ook niet goedkoop !
Als je voor veel geld een mediaplayer kunt aanschaffen (citaat TS) boeit een NAS ook niet.

En een PC.. tja, dan ben je hetzelfde kwijt, alleen betaal je het dan per maand aan de Nuon/Essent/Eneco... en dat blijf je doen ;)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:23
Ik heb even de titel aangepast.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Topicstarter
Maar het punt is juist dat ik al alles in huis heb. Dus ik hoef geen geld voor een mediaplayer uit te geven. Ik heb de MACs, PC, XBOX en Internet.

En dat ik zei: Nu kan ik voor veel geld een mediaspeler kopen, daarmee bedoelde ik meer dat i dat ooit zou kunnen. Niet op dit moment :)
Pagina: 1