Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

msn messenger gebruikt veel system resources

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey :)
Dit is mijn eerst post en ik wist neit zeker waar ik het moest plaatsen...
Maar mijn probleem is dat msn messenger veel system resources gebruikt, het is toch raar? Want naar mijn idee is msn een vrij simpele programma door wat kan dit komen en hoe te verkomen?...
Want mijn computer lagt nu egt vreselijk bij de meest simpele dingen als een youtube film kijken als msn aan staat:s

Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/8761/msnteveelsysres.jpg

>:)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Welke MSN-versie betreft het? (En welk OS?)
Nog andere programma's geïnstalleerd? (msn+ of apatch ofzo?)

En wat heb je zelf al gezocht en geprobeerd? :)

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 17-11-2009 22:51 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
Messenger Plus! (4.83.0.372 - Releasd 10/17/2009 )

ik heb wat gegoogled... maar tot een oplossing kawm het niet, want veel daarvan waren oudere versies van msn. Dit is de 2de keer dat msn zoveel system resources gebruikt. Ik had verwacht dat het na een reboot wel verholpen zou zijn.

Ik heb windows vista 32 bit.
een P4 3.0 GHZ (geen HT)
2GB DDR
geforce 9800gt
2 HDD (120+360 GB)
internet via WIFI

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Al geprobeerd te herinstalleren?

Maar welke msn versie precies, je noemt nu de messenger plus versie op en niet de msn versie zelf :)

• anandus
  • Niet online
En als je Messenger Plus deïnstalleert, blijft het probleem dan?
Dan weet je of het aan MSN of aan Messenger Plus ligt :)

Verwijderd

Topicstarter
ooh :$ van msn gewoon is het dus versie 2009 (build 14.0.8089.726)
mmm...:S
maar dan meot ik al die kut emoticons op nieuw doen:P lol xD:p
..
ik ga het toch even proberen:)

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Een gig geheugen voor MSN (of Live of whatever) Messenger is inderdaad wel belachelijk veel. Het mag dan een ontzettend bulky programma zijn, en nog veel erger met Plus er bij, maar zelfs dan mag je dit soort extremen niet verwachten.

Ik zou denken dat er ergens een mem leak in een extension van Messenger zit ofzo. Gooi gewoon eens alle Messenger-gerelateerde dingen (inclusief Messenger zelf) er af en begin eens overnieuw.

Of, als je het echt goed aan wilt pakken, neem een andere client voor het MSN netwerk, zoals Pidgin, Miranda of Trillian.

• anandus
  • Niet online
Een gekeken, bij mij gebruikt Windows Live Messenger (zelfde versie) zo'n 15Mb.

Verwijderd

Topicstarter
omg!....
wat een opluchting.... ik heb die plus gedoe er effe afgehald.. en nu genruikt het maar 50 mb RAM. en 00-02 CPU :D.. ik zal het maar even zonder plus moeten doen ..... >.<

Verwijderd

Topicstarter
CherandarGuard schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 23:28:

Of, als je het echt goed aan wilt pakken, neem een andere client voor het MSN netwerk, zoals Pidgin, Miranda of Trillian.
en die zijn net zo goed als de gewoon msn messenger? of beter? (minder reclames enzo:D bijvoorbeeld:P )

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 23:34:
[...]

en die zijn net zo goed als de gewoon msn messenger? of beter? (minder reclames enzo:D bijvoorbeeld:P )
Zoek de sites op en bekijk ze, probeer ze uit.
Ze verschillen in functies en dergelijke, ze kunnen niet altijd alles wat messenger kan.

Maar zoekt en misschien vind ge wel... :)

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 23:32:
omg!....
wat een opluchting.... ik heb die plus gedoe er effe afgehald.. en nu genruikt het maar 50 mb RAM. en 00-02 CPU :D.. ik zal het maar even zonder plus moeten doen ..... >.<
Ik gebruik ook msn+msgplus en ze gebruiken maar 50 mb bij elkaar . Na een paar uur is dit nauwelijks opgelopen :)

• CherandarGuard
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 23:34:
[...]

Naar mijn idee is in ieder geval Pidgin (met de andere twee heb ik geen recente ervaring) stukken beter dan Live/MSN Messenger. Geen enkele reclame, geen overdadige interface, support voor meerdere netwerken (tegelijk).
Potentiële nadelen zijn dat file transfers niet zo snel gaan en webcams, voiceclips en dat handschriftgebeuren niet ondersteund worden. Dat zijn dingen die ik niet gebruik, dus voor mij is Pidgin perfect.

Verwijderd

Topicstarter
dan ga ik het zeker proberen!:)....
die handscrijft gedoe gebruik ik toch niet:D

• CherandarGuard
http://pidgin.im/

Je kan het overigens prima naast de andere client(s) draaien, dus als het niet bevalt gooi je 'm gewoon weer weg, en heb je je spullen nog zoals je gewend was.

Verwijderd

ik gebruik nog steeds windows messenger de aller allereerste lol
Pagina: 1